Toon posts:

[diy sub] sub-module of eindversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nog te bouwen/ontwerpen subwoofer (peerless/adire) vraag ik me af of je een subwoofermodule kunt vervangen voor bijvoorbeeld een marantz monoblok of een NAD versterker uit de C200 serie.

maakt het wat uit dat je aan een eindversterker niets kunt instellen zoals je dat wel aan een module kunt doen?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Ja, dat kan. Het is alleen wat minder handig, want je moet er wel op letten dat de versterkers die je noemt het hele frequentiebereik versterken. Je zult dus bijvoorkeur actief moeten filteren zodat je sub ook daadwerkelijk alleen het laag krijgt.

Je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat je over voldoende vermogen beschikt, bijv. 20W voor een Shiva is wat krapjes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ACID-dude op 21-08-2004 21:42 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de amp aansluit op de LFE kanaal van de receiver, dan krijgt hij geen hogere frequencies dan 100 Hz te verwerken.

en NAD of marantz leveren wel meer dan 20 watt..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom niet gewoon een echte sub-amp i.p.v zo Marantz blokje of NAD geval?

Voor de shiva heb je behoorlijk wat vermogen nodig. 200 tot 300 W zijn geen overbodige luxe!

[ Voor 40% gewijzigd door voodooless op 22-08-2004 18:04 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 00:05:
als ik de amp aansluit op de LFE kanaal van de receiver, dan krijgt hij geen hogere frequencies dan 100 Hz te verwerken.

en NAD of marantz leveren wel meer dan 20 watt..
Sja, dat kon ik ook niet weten hè, aangezien je in je TS met geen woord rept over een receiver met LFE kanaal.

Dat een Marantz monoblock wel meer vermogen levert dan 20 watt weet ik natuurlijk ook wel, het was slechts illustratief bedoeld.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
@ acid dude, ik had idd duidelijker kunnen zijn.

Waar het mij om gaat is dat ik voor het geld van een HS200/DT300 een behoorlijke berg meer vermogen heb, bijvoorbeeld:

voor rond de € 150 een tweedehandse NAD 2200

en deze levert gebrugd continue 400 watt RMS tot een piekvermogen van 1600 watt aan 4 ohm.

dat is wel deftig meer vermogen dan een submodule. Maar mijn vraag is dan of ik niet de speciefieke opties van een module zoals faseverschuiving e.d. ga missen?

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Ik zou 'm niet bruggen. Die Shiva is effectief 4 Ohm (2*8), dat zou een load van 4/2 = 2 Ohm betekenen. Dan zou ik eerder elk kanaal op een voice-coil zetten. Maar dat gaat perfect werken. Ik heb 1 sub op een subamp en 1 op een EV. Ik mis de instelmoghelijkheden niet. Level kan ik in receiver zetten. Eventueel kan ik 'm makkelijk ompolen. Dus no problem.

[ Voor 40% gewijzigd door Redheinz op 23-08-2004 08:56 ]

Zin.

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Ook ik heb mijn shiva op een losse pioneer zitten werkt perfect,
Fase mis je niet, je kan namelijk je speaker gewoon ompolen.
Volume zit hier ook op...
en kantelfrequentie word door je receiver geregeld.

Je mist alleen de auto power-on. met andere woorden je hebt weer een amp die je aan en uit moet zetten, en wat mij zeer stoort is dat je nog een losse amp in je woonkamer hebt liggen, daarom ga ik nu een subwoofer module halen.

Heeft iemand ervaring met een adres waar ik, goedkoop de DT150 amp kan halen?

www.laserextreme.nl

Pagina: 1