Toon posts:

SMC router krijgt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb al in de search gezocht maar weinig kunnen vinden over mijn onderwerp.
Het is duidelijk; ik heb computer A en computer B en die wil ik allebei op internet aangesloten, dus ik koop een router (SMC 7004 VBR) Dus ik sluit ze correct aan.

Dus ik heb de inkomende modem aangesloten op de routen en Computer A en B weer op de router aangesloten. So far so good.

Maar nu wil ik hem gaan instellen (ISP=Planet) dat lukt voor een groot deel, alle ip adressen enzo kloppen. Maar hij krijgt geen verbinding met het internet, het lijkt wel of hij mijn modem niet ziet of er in ieder geval geen contact mee kan maken.

Nou is het geval dat Computer A ziet WEL de router en computer B maar hij ziet NIET de modem.
Nou ziet Computer B ziet WEL de router maar NIET computer A en de modem.

Hoe krijg ik nu internet verbinding en hoe zorg ik dat alles goed werkt?

Alvast Bedankt
Daaf

PS: als jullie info nodig hebben, laat het dan weten dan krijg je die, want ik weet niet wat ik er nu bij zou moeten zetten.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 21:24:Nou is het geval dat Computer A ziet WEL de router en computer B maar hij ziet NIET de modem.
Nou ziet Computer B ziet WEL de router maar NIET computer A en de modem.
De computers hebben er voldoende aan als de de router zien...
PS: als jullie info nodig hebben, laat het dan weten dan krijg je die, want ik weet niet wat ik er nu bij zou moeten zetten.
Welke netwerk instellingen hebben je modem/router/PCs. Voor allemaal graag dit vermelden: IP, subnetmask, gateway en DNS. Wat voor modem heb je (ADSL/kabel, type mode etc)? Wat voor kabels liggen er (straight/crossed)?

Verwijderd

Topicstarter
oke,
ik heb planet adsl met een Alcatel speedtouch home (ethernet)

IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway (default): 192.168.2.1
DNS: 195.121.1.34
Sec DNS: 195.121.1.66

Die DNS kloppen want die heb ik opgezocht bij planet zelf. maar wat moet ik nu doen?
ik heb die dingen ingevuld bij PC A en B bij TCP/IP instellingen en ik kan dat ook allemaal in de router zelf instellen maar dan gebeurt er nog steeds nix

nu ziet hij opeens PC B ook niet meer :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 22:13 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 22:12:
oke,
ik heb planet adsl met een Alcatel speedtouch home (ethernet)

IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway (default): 192.168.2.1 dit kan niet kloppen...
DNS: 195.121.1.34
Sec DNS: 195.121.1.66

Die DNS kloppen want die heb ik opgezocht bij planet zelf. maar wat moet ik nu doen?
ik heb die dingen ingevuld bij PC A en B bij TCP/IP instellingen en ik kan dat ook allemaal in de router zelf instellen maar dan gebeurt er nog steeds nix

nu ziet hij opeens PC B ook niet meer :'(
Het spijt me om te moeten zeggen, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent... Als je alle PCs en je router hetzelfde IP adres geeft zal het nooit werken nee...

Je moet alle instellingen van planet in je router invullen onder WAN/PPTP (oid) en onder LAN je router een lokaal IP adres geven (bijv 192.168.2.1, met bijbehorend subnetmask (bijv 255.255.255.0)). Daarna geef je al je PCs een lokaal adres met datzelfde subnet (bijv: PC1: 192.168.2.2, PC2: 192.168.2.3 en je geeft op al je PCs het lokale IP adres van de router in als gateway). Je DNS instellingen kun je overal zo laten als het goed is...

Geef daarna nog eens een overzichtje van de EXACTE instellingen die je hebt staan op je router onder WAN/PPTP, LAN, en op PC1 en PC2....

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 22-08-2004 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 22 augustus 2004 @ 00:33:
[...]
Het spijt me om te moeten zeggen, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent... Als je alle PCs en je router hetzelfde IP adres geeft zal het nooit werken nee...

Je moet alle instellingen van planet in je router invullen onder WAN/PPTP (oid) en onder LAN je router een lokaal IP adres geven (bijv 192.168.2.1, met bijbehorend subnetmask (bijv 255.255.255.0)). Daarna geef je al je PCs een lokaal adres met datzelfde subnet (bijv: PC1: 192.168.2.2, PC2: 192.168.2.3 en je geeft op al je PCs het lokale IP adres van de router in als gateway). Je DNS instellingen kun je overal zo laten als het goed is...

Geef daarna nog eens een overzichtje van de EXACTE instellingen die je hebt staan op je router onder WAN/PPTP, LAN, en op PC1 en PC2....
Ik heb bij elke pc heb ik het bij de LAN kaart ingesteld dat hij het automatisch moet zien te vinden.
Bij de router zelf heb ik de volgende instelling bij static IP address:

WAN IP 10.0.0.150
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1

Ik heb ook in me router een 'DHCP Client Log' en dan zie PC A en B staan met elk een verschillend IP adress dus waar moet ik wat verdanderen?

• Cpt.Morgan
Werkt het wel als je met die instellingen direct een PC op het modem aansluit? Of welke instellingen gebruik je dan?

Verwijderd

Werkt jouw modem misschien ook als een router?
In dat geval moet je gaan instellen dat het alleen als een modem werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 22 augustus 2004 @ 11:22:
Werkt het wel als je met die instellingen direct een PC op het modem aansluit? Of welke instellingen gebruik je dan?
als ik de pc direct op de modem aansluit werkt het wel gewoon.
Maar dan moet ik wel bij TCP/IP het IP adres veranderen in 10.0.0.150 en de subnet mask op 255.255.255.0.

Maar als ik hem dan op de router aansluit dan moet ik ze gewoon op automatisch zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 11:33:
Werkt jouw modem misschien ook als een router?
In dat geval moet je gaan instellen dat het alleen als een modem werkt.
Ja dat kan wel, maar hoe kom ik daar achter en hoe verander ik dat?!

Ik kan wel in me modem komen door dat IP in te tikken in me IE en ik kan ook zo in me router komen en zo dan allemaal dingen veranderen.

Als ik in me router kijk dan kan ik bij WAN Settings 5 dingen kiezen:

- Dynamic IP adress
- PPPoE
- PPTP
- Static IP Adress
- Big Pond

Volgens mij moet ik PPTP hebben maar als ik die dan kies kan ik weer een aantal dingen invulen:

- gebruikersnaam
- wachtwoord
- Service IP adress ---(welke moet ik invullen)
- My IP adress ---(wat moet ik hier invullen)
- My subnet Mask -- (255.255.255.0)
- Connection ID
- MTU

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met Prompt kan ik pingen.

Dan vind hij: de modem, de router en de andere computer.
Maar als ik met de andere computer ga pingen vind hij: de modem, de router maar NIET de andere computer
heeft het daar misschien iets mee te maken.

Please help want ik kom er echt niet meer uit ;(

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Een speedtouch werkt natuurlijk als router..
Wat je kan proberen is je modem in een LAN poort te duwen van je router, en daar nog een pc naast. Kijk is of je dan internet krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 22 augustus 2004 @ 12:34:
Een speedtouch werkt natuurlijk als router..
Wat je kan proberen is je modem in een LAN poort te duwen van je router, en daar nog een pc naast. Kijk is of je dan internet krijgt?
hoe moet ik dan me modem/router/pc gaan instellen?
en hoe ga ik dan verbinding maken?

Sorry dat ik zo moeilijk doe maar ik weet ut ook ff niet meer |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:30:
[...]

Ja dat kan wel, maar hoe kom ik daar achter en hoe verander ik dat?!
Staat waarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing anders moet je even op de site van de modem kijken.

• sjukke
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:39:
[...]

hoe moet ik dan me modem/router/pc gaan instellen?
en hoe ga ik dan verbinding maken?

Sorry dat ik zo moeilijk doe maar ik weet ut ook ff niet meer |:(
Je modem gewoon in de router duwen (het liefst in LAN poort 1) En dan nog een PC in lan poort 2. Wan leeg laten. Dus je haalt de stekker uit WAN, en je duwt die in LAN.

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 22 augustus 2004 @ 12:42:
[...]

Je modem gewoon in de router duwen (het liefst in LAN poort 1) En dan nog een PC in lan poort 2. Wan leeg laten. Dus je haalt de stekker uit WAN, en je duwt die in LAN.
oke dat werkt :) :) maar nu doe ik net PC 2 erbij maar daar krijg ik dan geen verbinding mee, want ik maakt dan op PC1 verbinding zoals ik altijd had gedaan.
Vervolgens doe ik PC2 lan kabel erbij en die doet het niet, daar krijg ik geen verbinding mee. wat moet ik daarme doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 12:47 ]

• sjukke
Hmm.. Verwijder is op PC2 de internetverbinding die er nu op staat, en verbind is overnieuw? (dmv Wizard nieuwe netwerkverbinding ofzo ;))

[ Voor 20% gewijzigd door sjukke op 22-08-2004 12:49 . Reden: Moest 't ff wat duidelijker maken :P ]

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 22 augustus 2004 @ 12:49:
Hmm.. Verwijder is op PC2 de internetverbinding die er nu op staat, en verbind is overnieuw? (dmv Wizard nieuwe netwerkverbinding ofzo ;))
oke ga ik nu ff proberen want als ik nu alles hetzelfde instel als op die andere computer dan zegt hij dat er een IP conflict is dus ik verander bij TCP/IP instellingen op de andere pc van 10.0.0.150 naar 10.0.0.151 en dan geeft hij het niet.
maar ik heb ook nog iets veranderd: bij de ene pc heb ik het IP van de modem gegeven: 10.0.0.138 pc1 en bij de andere pc: 10.0.0.138 pc2 dus dat is volgens mij dan ook goed.

maar ik ga nu eerst ff opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:58:
[...]

oke ga ik nu ff proberen want als ik nu alles hetzelfde instel als op die andere computer dan zegt hij dat er een IP conflict is dus ik verander bij TCP/IP instellingen op de andere pc van 10.0.0.150 naar 10.0.0.151 en dan geeft hij het niet.
maar ik heb ook nog iets veranderd: bij de ene pc heb ik het IP van de modem gegeven: 10.0.0.138 pc1 en bij de andere pc: 10.0.0.138 pc2 dus dat is volgens mij dan ook goed.

maar ik ga nu eerst ff opnieuw installeren
hmmm lukt niet helemaal dat opnieuw installeren want hij zit steeds te zeuren dat hij IP conflict heeft :(
Wat nu?
ik kan wel 1 pc internetten maar ik kan niet tegelijk op alletwee internetten.
want hoe moet ik dan me router/LAN(TCP/IP)/computer instellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 13:18 ]

• sjukke
Hmm, je moet dus zorgen dat je een ander locaal ip krijgt toegewezen.. Hoe heb je dit eerst gedaan? Doe het anders zo nog eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 22 augustus 2004 @ 13:56:
Hmm, je moet dus zorgen dat je een ander locaal ip krijgt toegewezen.. Hoe heb je dit eerst gedaan? Doe het anders zo nog eens ;)
als ik per pc het IP verander bij de TCP/IP instellingen van de LAN dan kan ik er met 1 verbinding maken maar met die ander niet en als ik dat dan toch probeer dan geeft hij: De externe computer reageert niet, maar volgens mij internet ik nou via de oude manier maar dan gaat het via de router.
Maar hij verdeelt het signaal nog niet
ik moet dan toch wat veranderen in de router?

• sjukke
Reset je modem is, dan kan ie nieuwe dhcp vrijgeven.

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op 22 augustus 2004 @ 14:39:
Reset je modem is, dan kan ie nieuwe dhcp vrijgeven.
werkt ook niet, heb ik net gedaan en ik heb dan in de modem de DHCP op automatic ingesteld
Pagina: 1