Geheugenkaart problemen

Pagina: 1
Acties:

• HH47
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-08-2004
Ik heb problemen met m'n geheugenkaart. In mijn EOS 300d ontving ik een 'Error 02'. Opeens had ik niet meer de mogelijkheid om mijn reeds gemaakte foto's terug te kijken.

Iedere keer dat ik in mijn geheugenkaartlezer mijn compact flash kaartje stopte, kan de computer deze niet lezen. Mijn andere kaartjes werken nog wel gewoon in de camera. Nu heb ik een tijdje geleden gehoort van tools die verdwenen foto's van kaartjes af kunnen halen. Gaat dit dan ook op voor mijm probleem?

Bij de fotowinkel zeiden ze dat de enige manier om het kaartje nog te kunnen gebruiken het kaartje formateren was. Maar dan ben ik natuurlijk wel mijn foto's kwijt.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Je kunt iederdaad een tool gebruiken om je fotoŽs te redden. bij sommige cardreaders krijg je digital photorescue. als het bij je niet zo is dan kan je downloaden. Ik ben het helaas vergeten waar het is. dus zoeken op Google.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20
Als je de foto's nog hebt kunnen redden is het wel aan te raden om dat kaartje gelijk om te ruilen.

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
Ik heb dit probleem ook al eens gehad. Men raadde mij toen dit tooltje aan.

Ik heb het zelf toen niet kunnen gebruiken omdat ik het kaartje al had geformatteerd, misschien heb jij er wel wat aan.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• HH47
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-08-2004
Bedankt Marjornono!

Ik heb het bestandje direct geinstalleerd, maar na het opstarten van het programma krijg ik een error. In deze error staat dat de bestanden 'Gif89a' en 'gif89.dll' niet kunnen worden geladen...

In de helpfunctie staat dat het programma voor windows 9.x, 2000 en NT 4.0 is. Ik draai Windows XP home. Ligt het misschien daar aan?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarschijnlijk, kan je iets doen met het tabblad compabiliteit (rechtsklik smartrecovery.exe > eigenschappen) om het wel werkend te krijgen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ja das altijd eng HH47 en waarschijnlijk ieders grote angst.
Thuis op de PC (ben nu helaas aan t werk) heb ik een tool die onder XP werkt.
Als je geduld hebt kan ik vanaaf hier wel voor je posten hoe je t kan krijgen. (maak wel ff linkje voor je)
Overigens, dit tooltje heeft mij ook al eens gered. Tooltje was geleverd bij mijn Lexar Pro 512Mb 40x en werkt ook bij maatjes van me met andere merken kaarten.
Er is dus een grote een kans dat we je foto's redden kunnen en dat zou mooi zijn lijkt me zo.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:14
ik had ook een probleem met mijn nieuwe kaart...

ik heb sinds eergisteren een nieuwe Kingston 512mb CF kaartje, en heb daar gisteren wat plaatjes mee gaan schieten (in mn canon S1 IS) .
nu kom ik thuis, zet ik mn camera op bekijken van foto's.
camera blijft oneindig lezen... ik moet de camera afzetten dmv de batterijen eruit te halen.

probeer ik weer met mn ouwe Dane-Elec doet ie super.

dus ik heb mn kingston kaartje in mn pc kaartlezer gestoken. hij kent alle foto's op 2 na, die kent em wel maar kan ie nie openen (dus 274 wel , en 2 nie)

DOA kaartje ?

Verwijderd

HH47: Image Rescue is te vinden op:
http://www.xs4all.nl/~deodate/IR.zip

Downloaden, unzippen en probeer je foto's te redden.
Succes
Pagina: 1