Toon posts:

Textures corrupt in Doom 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem in Doom 3: de textures raken corrupt. Op sommige momenten lijkt het alsof de texture van het object (grond bijvoorbeeld) is losgeraakt en rechtop is gaan staan. Bij geen enkele andere game heb ik hier last van dus ik denk dat het niet aan mijn grafische kaart ligt maar eerder iets sotwarematigs moet zijn. Het gebeurt vrij willekeurig en als ik Doom opnieuw start is het probleem verholpen op de plek waar de corrupt vreemd was.

Ik heb de nieuwste catalyst (4.8) geinstalleerd en direct x 9.0c ook recentelijk erop gezet. Ik denk dat het probleem ongeveer begonnen is na de installatie van direct x trouwens. Maar kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt, want Doom draait in OpenGL.

Verdere gegevens:
Sapphire 9800pro
Athlon 64 3200
1 gb ram
Windows XP SP 1
Nieuwste drivers van VIA, ATI geinstalleerd

Heeft iemand een zelfde probleem of een oplossing.

Alvast bedankt

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Kun je er een screenshot van posten? Dan hebben we denk ik sneller door wat dat effect precies is. Ik denk dat het hetzelfde is als wat sommige mensen in FarCry hadden voor patch 1.1. Laat maar eens zien... :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

Thandor

SilverStreak

Is je videokaart niet te warm?
Probeer hem eens 25 of 50MHz onder te clocken (Zowel Core als Mem)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat zijn 'die andere spellen' overigens? Als dat weinig vereisend games zijn zou het kunnen dat het daar inderdaad niet opvalt dat je videokaart (of geheugen) niet helemaal 100% is. Ik vermoed zelf dat het je geheugen is, je hebt nogal veel RAM en vooral Doom3 maakt veel gebruik van RAM-geheugen waardoor het dus kan zijn (ik weet niet of ik nu iets stoms zeg aangezien ik niet precies weet hoe RAM-geheugen gealloceerd wordt) dat er op het einde van je RAM-module fouten zitten die dit kunnen veroorzaken.
Ik doe maar een duit in het doosje. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe post ik een screenshot? (ik heb er net een gemaakt).

Te warm wordt ie niet, ruim voldoende koeling in mijn kast evens komt het voor na1 of na 40 minuten nogal random.

De andere spellen die geprobeerd heb zijn:
Heroes: Soldiers of world war II
Splinter cell
Morrowind (jaja nog niet uitgespeeld)
Elite force II

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 21:15:
Hoe post ik een screenshot? (ik heb er net een gemaakt).
http://imageshack.us/

en de link hier posten

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt bij deze een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/1439/shot90.jpg

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

--MeAngry-- schreef op 21 augustus 2004 @ 20:56:
Wat zijn 'die andere spellen' overigens? Als dat weinig vereisend games zijn zou het kunnen dat het daar inderdaad niet opvalt dat je videokaart (of geheugen) niet helemaal 100% is. Ik vermoed zelf dat het je geheugen is, je hebt nogal veel RAM en vooral Doom3 maakt veel gebruik van RAM-geheugen waardoor het dus kan zijn (ik weet niet of ik nu iets stoms zeg aangezien ik niet precies weet hoe RAM-geheugen gealloceerd wordt) dat er op het einde van je RAM-module fouten zitten die dit kunnen veroorzaken.
Ik doe maar een duit in het doosje. :)
carmack heeft hier ook voor gewaarschuwd voor de o/c'ers

echter draait doom3 hier prima en de artifacts zijn eerder in unrealII te zien dan in doom3 |:(

[edit]
reken maar op of te hete core/mem of stuk
uitproberen..NOG beter coolen..mem/core lager clocken

[ Voor 8% gewijzigd door Losha op 21-08-2004 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verheldering: de kaart is niet overgeklokt, 1 maand oud en draait verder perfect. Koeling in mijn kast bestaat uit 4 12 cm casefans en temperatuur is koel.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

wil niet zeggen dat niet 'net dat ene video-rammetje' 1 graad te heet wordt

[edit] ik ken dat soort artifacts alleen van overclock avonturen/hoge temps..vandaar

maar je zegt zelf al, kaart is 1 maand oud...mischien toch brak exemplaar

[ Voor 65% gewijzigd door Losha op 21-08-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Losha schreef op 21 augustus 2004 @ 21:31:
wil niet zeggen dat niet 'net dat ene video-rammetje' 1 graad te heet wordt

[edit] ik ken dat soort artifacts alleen van overclock avonturen/hoge temps..vandaar

maar je zegt zelf al, kaart is 1 maand oud...mischien toch brak exemplaar
OK, zou wel balen als het aan de kaart lag, de eerste 9800pro die ik een mand geleden kocht was stuk toen ik hem kreeg, deze gekregen bij het terugbrengen van de andere. Zou erg zuur zijn als ik dus 2 dode kaarten in een maand heb.

Verwijderd

Topicstarter
Hum, zou het misschien aang AGP fast writes kunnen liggen in combinatie met de nieuwste via hyperion drivers. Net AGP fast writes uitgezet en tot u toe nog geen probleem.

Verwijderd

Probeer eens de Doom HOTFIX van ati te installeren. Het heeft een nieuwe geoptimaliseerde opgengl driver.

Hier kan je hem downloaden. Die corrupte textures zijn hoogs wsl een bug.

http://www2.ati.com/drive...-8-05-040727a-017086E.exe

greetzzzz }:O
Pagina: 1