Toon posts:

Problemen met pc na format of door router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort heel mijn pc geformat, maar tegelijkertijd ging mij router stuk die is ook vervangen. Nu ligt het probleem zo:

Ik heb in mijn pc (specs volgen zo) een Nvidia Geforce 2 MX/MX 400. Een jaar geleden wilde ik Windows XP installeren vanaf deze totaal lege computer maar dit ging niet, tijdens de installatie loopt hij vast. Nu heb ik ergens via Google iemand gevond met hetzelfde probleem en die heeft er toen tijdelijk (alleen voor de installatie) een andere (wat oudere/goedkope) videokaart in gedaan en na de setup weer de Geforce 2 ingeprikt. Dus ik had precies hetzelfde gedaan en dat werkte.

Nu wilde ik laatst weer formatten en heb tijdens de installatie een ouder/goedkope videokaart erin geprik (Diamond Stealth III) de setup werkte prima en windows stond weer op mijn computer (wel in de bios boot volgorde veranderd). Tegelijkertijd met mijn format is mijn router stuk gegaan en is deze vervangen (Zelfde merk/type, nog in de garantie vervangen: Blauwe bekende E-tech modem/router).

Sinds die tijd kamp ik met een paar (zeeeeer vervelende) problemen:

- Tijdens het opstarten lijkt het wel of hij mijn videokaart niet pakt ofzo, ik moet eerst 5 à 10 keer resetten (in het opstartproces) totdat hij hem "pakt" en dan volgde de welbekende "piep" van de bios en begint ie met het checken van de memory. Als hij mijn videokaart niet pakt volgt de "piep" niet (en dus waarschijnlijk het memory checken ook niet, want dat zie ik niet)

- Tijdens windows update: Ik start windows update via Start > Windows Update dan gaat de -via internet geinstalleerde- software zoeken naar updates en dan loopt mijn pc (videokaart) vast. Het beeld blijft hangen en staat totaal stil, zelfs alt+ctrl+del werkt niet meer.

- Soms word het beeld opeens zwart, zonder dat ik een bijzondere actie uitvoer op mijn pc en is een reboot noodzakelijk.

- Soms heb ik het idee dat mijn bios terug springt naar z'n defaults, dat merk ik aan het QDI logo wat tijdens de opstart verschijnt die heb ik normaal uitstaan maar soms komt het logo weer tevoorschijn tijdens een opstart en denk ik dat de bios terug springt naar zijn defaults.

- Voor mijn format en vervangen router had ik altijd MSN messenger maar sinds de format en vervangen router heb ik problemen met MSN messenger. Hij meld heel vaak spontaan af (soms zelfs zonder dat ik het op me pc zie) en er komen berichten van contactpersonen soms helemaal niet aan wat soms complexe situaties opleverd.

Nu vraag ik me zelf af waar deze problemen vandaan kunnen komen...
Want is het nu mijn pc waar het aan ligt (format) of is het de vervangen router? of misschien m'n bios?

Mijn PC:
- AMD Athlon 1600+ XP kloksnelheid: 1466Mhz
- Nvidia Geforce 2 MX/MX 400
- Kudoz 7 motherboard
- Via chipset met AC'97 audio
- Bestuuringssysteem: Windows XP Pro
- 2 Kobishi Netwerkkaarten (gebriged)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van windows update komt waarschijnlijk door McAffee virus scan. maar nu zit ik nog steeds met die andere problemen kan iemand mij helpen??