Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] standaarden drive bays

Pagina: 1
Acties:

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Jaja, zelf kast maken, hot item tegenwoordig. Ben van alles aan het zoeken, maar de meeste mensen zullen wel meten, aftekenen, en maken. ik probeer nu de daadwerkelijke maten bij elkaar te krijgen zoals het zeg maar in de standaarden beschreven staat. Over moederborden en voedingen is van alles te vinden. -> www.formfactors.org. Wat ik niet kan vinden zijn bijv de specificaties van de drive bays. de 5_1/4 en 3_1/2. Je kan wel meten, maar dat is niet "zoals het hoort", en niet zo precies. Wat zijn dus maximale afmetingen, waar moeten de bevestigings gaten zitten. dat soort vragen. Volgensmij ligt dat niet vast in ATX, want daar is nergens wat over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door roedie op 21-08-2004 19:58 ]

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

op http://www.pcguide.com/ref/case/baysSizes-c.html is wel iets te vinden
het is een frame van deze site http://www.pcguide.com/ref/case/bays.htm
maar niet over waar de schroefposities enzo
Drive Bay SizeWidth (in)Depth (in)Height (in)
3.5"4.005.751.00
5.25"5.758.01.63

. . . . . Youp.net . . . . .

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
De site was al een keer langs gekomen bij mijn zoektocht. Maar die site is groot, en vind hem niet makkelijk en overzichtelijk. was over HDD aan het lezen. Deze vertellen iig een mooi verhaaltje over drive bays. Wat me iig duidelijk is is dat ze een van de oudste dingen zijn uit de pc :D. samen misschien met de apparaat stekker wel het best bewaarde stuk uit de pc. misschien dat dat oude iets verklaard waarom er zo weinig over te vinden is. maar er moeten toch standaarden voor zijn :o

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Misschien kun je eens een willekeurige kastenfabrikant mailen (zoals Antec) en vragen of zij die informatie voor jou hebben of waar ze die vandaan halen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Bij de harddisk en kast fabrikanten?
In ieder geval vroeg iemand anders zich dat ook eens af en was daar niet eenduidig wat uitgekomen: [rml][ HW] computer standaarden[/rml]