Toon posts:

[WiFi] Shares niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb hier een 4 poorts router met 2 desktops en 1 laptop.

Op de vierde poort van de router zit een Wireless switch aangesloten. De verbinding werkt prima, en ik heb in bijna het hele huis een internet-verbinding. Het enigste wat niet werkt zijn mijn shares. Het is namelijk zo:

Mijn router heeft het ip 192.168.1.1, en de clients 192.168.1.2/3/4/etc en die wireless switch heeft als ip 192.168.2.1 en de laptop heeft 192.168.2.2.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik met de laptop toch op mijn shares op \\192.168.1.2\ kan?

De permissies staan goed, als ik de laptop aan het netwerk hang kan ik op de shares.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 19:45 . Reden: minor corrections... :P ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal je routing table aan moeten passen om een pad te maken tussen de twee subnetten. Of misschien op de wireless switch dhcp en routing uitschakelen, en in het zelfde subnet gaan zitten.

Lijkt erop dat het wireless ding zelf ook router is.

Welk type switch heb je ? En watvoor router ? Kunnen ze elkaar wel pingen ?

Meer info is zeker gewenst, lees hierover Starten van topics in NT *lezen* ook nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zit alles in 't subnet 255.255.255.0? Zoja, zet dat dan eens naar 255.255.0.0.. Zonee, dan moet je ff routen zoals sanfranjake al aangeeft..

Verwijderd

Topicstarter
Cool ik heb het voor elkaar :)

Ik heb gezorgd dat we op mijn werk ook 192.168.1.* adressen hebben... en nu werkt het toch... kan ook :P

btw, als ik twee subnetten aan elkaar wil knopen... moet ik dan static routing gebruiken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 11:28:
Cool ik heb het voor elkaar :)

Ik heb gezorgd dat we op mijn werk ook 192.168.1.* adressen hebben... en nu werkt het toch... kan ook :P

btw, als ik twee subnetten aan elkaar wil knopen... moet ik dan static routing gebruiken?
Ja, alleen kan je afaik niet delen van subnetten op die manier aan elkaar knopen. Je zal twee verschillende subnetten moeten aanleggen, en bij het aanmaken van de statische route (over vpn of whatever) moeten aangeven dat subnet X via de vpn-link benanderd kan worden, en vanuit subnet X subnet Y via die link benaderd kan worden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters