[WinXP SP1] geen toegang tot partitie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op mijn systeem Windows 2000 Server geinstalleerd en van m'n HD 3 partities gemaakt waarvan C, D en E.

Partitie E had ik beveiligd zodat er alleen de (local) "Administrator" user en mijn eigen user (ook local user) rechten hadden tot deze partitie. :/

Nu heb ik mijn systeem opnieuw ginstalleerd en WinXP er op gezet. Netjes door XP partitie C laten formatteren en daarop dus XP geinstalleerd. :|

En mijn probleem is nu dat ik niet meer (met geen enkele user) bij partitie E mag komen. Ik krijg dan de volgende melding :

E:\ is niet toegangkelijk. Toegang geweigerd. 8)7

Op zich een terechte melding want ik weet wel dat de Administrator user-id van Windows 2000 Server natuurlijk niet overeen komt met de Administrator user-id van WinXP, en dat ik daardoor dus geen enkel toegang meer kan krijgen tot die partitie. (8>

Weet iemand wat ik moet doen om als nog bij deze partitie te kunnen komen ?
Er staan namelijk zeer belangrijke bestanden op die ik niet mag verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik krijg de melding "Access denied" bij het openen van een map - WOS FAQ

Als je ze had geencrypt dan zal je geen toegang meer gaan krijgen ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je zou kunnen proberen take ownership op de partitie te doen? Of dat gaat functioneren weet ik echt niet, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Anders kan je wellicht, als de documenten echt belangrijk zijn, proberen met Knoppix te kijken of je de partitie mag lezen en ze dan te kopieren naar een cd oid :)

Omdat dit verder in de FAQ staat (zie sanfranjake), zij het iets anders (map ipv partitie), gaat dit topic op slot. Mocht de partitie ge-encrypt zijn, dan kunnen we je helaas niet helpen ivm legaliteit. Lukt het alsnog niet met take ownership, probeer dan wat verder te zoeken. Kom je er dan echt nog niet uit, kun je altijd weer een topic openen :)

[ Voor 38% gewijzigd door G33rt op 21-08-2004 19:38 ]

Dit topic is gesloten.