[Hi] nieuw tarief alleen na betalen extra posten

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59
Ik was toch even behoorlijk pissig toen ik hun foldertje in de bus kreeg (en nog steeds). Het blijkt dat als je voor 8 cent wilt sms'en en voor 16 cent per minuut wilt bellen dat je dan je contract voor 1 jaar moet gaan verlengen.
Ik dacht dat ik automatisch al recht had op die korting nadat ik hun reclame op tv had gezien dat het met een hi abbo nu ook goedkoop is. Maar dit blijkt dus allemaal niet zo te zijn en het blijkt dat ik dus allemaal veel te veel zit te betalen daar.
Ik ben het hier gewoon niet mee eens.

Dus ik vraag me af of dit de reden is dat ik mijn contract op kan zeggen, want ik ben het hier dus gewoon echt niet mee eens. Ik ben wel gek om teveel te gaan betalen (en zelfs mensen met prepay hebben nu meer voordeel).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee, is geen reden. Je bent een contract aan gegaan met de oude voorwaarden; dat ze je nu de mogelijkheid bieden om goedkopere tarieven te krijgen als je een jaar verlengd, is alleen maar een gunst; ze zijn het niet verplicht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xof
Mja dat betekend dat ik nog 1 jaar en 1 maand aan de oude voorwaarden zit en dus lekker veel moet gaan betalen, omdat ik een 2 jaar abbo heb en deze nu 11 maanden loopt. Ik weet zeker dat alles nog goedkoper gaat worden en ik maar lekker teveel betalen :s

• pven
  • Niet online
Dat is het risico als je een 2-jarig abbo afsluit; het voordeel is dat je veel korting of cashback krijgt, het nadeel is dat je wat langer aan je voorwaarden vast zit. Wacht gewoon op het eerstvolgende moment dat men de tarieven wijzigt, dan mag je opzeggen. :Y)

• Xof
Nou zie ik het volgende op hun site bij het overstappen van een abbo naar prepay:
ben je niet contractvrij, dan berekent Hi € 8,00 extra voor het overstappen. Hiervan wordt € 4,00 bijgeschreven op je beltegoed
ben je contractvrij dan berekent Hi € 4,00. Dit bedrag krijg je terug als beltegoed

Heb je geen ingangsdatum ingevuld, dan wordt het overstappen binnen tien werkdagen verwerkt. Houd rekening met een opzegtermijn van 3 maanden.
Dit betekend dat ik voor 8 euro kan overstappen naar prepay en dan na 3 maanden kan overstappen op een andere aanbieder? :)

• pven
  • Niet online
Je kan inderdaad voor 8 euro PLUS de kosten van de 13 resterende maanden die je nog moet, volgens je contract, overstappen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:22

Wallie

Herr

Hmmm, ik ben vorige maand al overgestapt van Hi 20 naar Hi euro 20, via een fax naar KPN, kon toen al volgens de website...en mijn contract loopt nog steeds op 11-11-2004 af volgens hun. Ook geen extra kosten gehad. :)

Kreeg vandaag ook die post om over te stappen van Hi 20 naar Hi euro 20... ligt al mooi bij het oud papier ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• pven
  • Niet online
Hi euro 20 is ook een abbo ? (Ik ben niet thuis in KPN-land ;))

• Xof
pven schreef op 21 augustus 2004 @ 20:20:
Hi euro 20 is ook een abbo ? (Ik ben niet thuis in KPN-land ;))
Het oude Hi 20 wordt nu Hi €20
En ik zit dus nog aan het oude abbonement, die wordt dus niet automatisch omgezet.
Ik lees op de kpn site dat je een afkoopsom moet betalen wil je percee je abbo opzeggen, ik ga ff opzoeken hoeveel dat kan zijn.
Om nou de kosten van 13 maanden te gaan betalen lijkt me wat overdreven.

• pven
  • Niet online
Er zijn meer topics over geweest. Mij staat bij dat je het restant van je contract moet betalen. Maar: zoek het aub op; ik vind dit ook interessant! ;)

• Xof
Je moet idd het restant betalen, dus 13 maanden x 20 euro en dan ook nog mijn i-mode kosten natuurlijk. Lijkt me geen optie...
Ik denk dat ik gewoon een brief ga sturen naar kpn dat ik mijn abbo kosteloos op wil zeggen met de reden dat ze zo'n onzin aanbieding sturen en ik niet wens meer te betalen dan andere klanten (wie gaat nou zijn contract met 1 jaar verlengen zonder er wat voor terug te krijgen, nouja wel iets natuurlijk maar daar doe je het niet voor).
Ik kan het natuurlijk altijd proberen, kans is groot dat je een nee krijgt, maar een nee heb je altijd natuurlijk :)

Verwijderd

Misschien biedt dit topic op TV (en dus Kassa!) uitkomst?: http://www.telecomvergeli...v/1/forum/?thread_id=5934

• Xof
Bedankt, daar geeft KPN dus toe dat ze een fout hebben gemaakt, en ook ik heb dus een hogere telefoon rekening doordat ik dacht dat sms'en goedkoper zou zijn.
Ik heb een rekening van 65 euro gehad, terwijl ik normaal maar een rekening van 32,50 heb. Daar was ik dus niet zo blij mee...
Dus ik ga KPN sowieso een brief sturen :)

Verwijderd

Ze geven een fout toe maar lijken niet zomaar toe te geven. Ze zeggen iets als "Als er duidelijk kan worden aangetoond dat er hogere kosten..." Ik zou iig eisen dat je wel de mogelijkheid hebt om voor 17 euro over te gaan, en dat je anders Kassa en de consumentenbond inschakelt.

• Xof
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 21:12:
Ze geven een fout toe maar lijken niet zomaar toe te geven. Ze zeggen iets als "Als er duidelijk kan worden aangetoond dat er hogere kosten..." Ik zou iig eisen dat je wel de mogelijkheid hebt om voor 17 euro over te gaan, en dat je anders Kassa en de consumentenbond inschakelt.
Nou die mogelijkheid heb je sowieso (staat op de site van HI, die al niet al te veel info vrij geeft), maar waarom zou ik 17 euro gaan betalen om aan die verlaging mee te doen. Ik wil er iig niet slechter op worden.
Quote van Kassa/KPN:
"Als mensen aannemelijk kunnen maken dat ze inderdaad op een verkeerd been zijn gezet en daardoor zijn benadeeld, dan zal KPN ze met coulance behandelen.We zullen ze dan zeker tegemoet komen als het gaat om de extra kosten die ze gemaakt hebben."
Dus ze moeten me sowieso iets tegemoet komen want ik kan bewijzen dat de factuur van die maand stukken hoger is dan alle andere facturen.

• pven
  • Niet online
Xof schreef op 21 augustus 2004 @ 21:20:

[...]

Dus ze moeten me sowieso iets tegemoet komen want ik kan bewijzen dat de factuur van die maand stukken hoger is dan alle andere facturen.
Maar ... die factuur gaat over een periode waarin je kosten per minuut / SMS gelijk waren aan (bv) de vorige maand. Met andere woorden: waarschijnlijk heb je gewoon meer gebeld/geSMSt dan de maand ervoor. Waar je het wel op kan gooien, is dat je veel SMSt (dit moet dan uit je factuur blijken) en dat je door die acties van hen duidelijk benadeelt wordt (geef een voorbeeld; roep bv. dat je 30 SMS-jes per maand verzend voor X cent per stuk en dat dat met de nieuwe tarieve X euro zou schelen).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titel edit, de situatie is toch niet zo extreem als in eerste instantie werd gedacht ;)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:22

Wallie

Herr

Euh... mag ik nog even.. ik snap het niet zo, waarom krijgt iedereen nu zo'n aanbieding, terwijl ik vorige maand mijn Hi 20, kosteloos, en zonder verlenging (loopt nog steeds tot 11-11-2004) heb laten overzetten naar een Hi euro 20? :? En ja, zo stond het ook echt op mijn rekening, en geen 17 euro administratiekosten....

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 21-08-2004 22:56 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Xof
pven schreef op 21 augustus 2004 @ 22:36:
[...]

Maar ... die factuur gaat over een periode waarin je kosten per minuut / SMS gelijk waren aan (bv) de vorige maand. Met andere woorden: waarschijnlijk heb je gewoon meer gebeld/geSMSt dan de maand ervoor. Waar je het wel op kan gooien, is dat je veel SMSt (dit moet dan uit je factuur blijken) en dat je door die acties van hen duidelijk benadeelt wordt (geef een voorbeeld; roep bv. dat je 30 SMS-jes per maand verzend voor X cent per stuk en dat dat met de nieuwe tarieve X euro zou schelen).
Ja maar omdat ik echt in mijn achterhoofd had dat alles goedkoper zou zijn, vooral het sms'en dus (en dit lieg ik niet). Dus ja ik heb daardoor meer gesmst.
Want eerst was er een reclame dat mensen met prepay nu goedkoper konden sms'en (en bij hun gaat dat natuurlijk gelijk in) toen vond ik het al raar dat mensen met een abbo nog wel veel moesten betalen daarvoor, maar gelukkig kwam er een reclame dat je met een abbo van hi nu ook goedkoop kon sms'en en daar was ik toch wel blij mee. En uit de reclame kan ik niet opmaken dat het niet voor mij gold.
Wallie schreef op 21 augustus 2004 @ 22:56:
Euh... mag ik nog even.. ik snap het niet zo, waarom krijgt iedereen nu zo'n aanbieding, terwijl ik vorige maand mijn Hi 20, kosteloos, en zonder verlenging (loopt nog steeds tot 11-11-2004) heb laten overzetten naar een Hi euro 20? :? En ja, zo stond het ook echt op mijn rekening, en geen 17 euro administratiekosten....
Dan denk ik dat jij geluk hebt gehad, die aanbieding was toen ook nog niet bekend en nu forceren ze je bijna om bij te tekenen voor een jaar extra of anders 17 euro betalen om zonder verlening naar hi €20 te gaan. Zo staat het op hun site.

@Xandrios: thanks :D

Verwijderd

wat info
-> http://www.hi.nl/hishop/actie12.asp

Ik heb een Hi bundelabonnement, gekocht vóór 1 juli 2004
Het betreft: Hi 15, Hi 20, Hi 30, Hi 40, Hi 50, Hi 80 en Hi 100.

Deze abonnementen zijn ook een tijdje verkocht onder de naam: Hi Profile 20, Hi Profile 30, Hi Profile 40 enzovoort.

Als je in juni 2004 een Hi bundelabonnement hebt afgesloten, dan gelden sinds 2 augustus 2004 de nieuwe tarieven automatisch ook voor jou.

Als je al langer een Hi bundelabonnement hebt, moet je opletten! Er geldt het volgende:

als je contractsperiode verstreken is, gelden de nieuwe tarieven sinds 2 augustus 2004 ook voor jou
als je contractsperiode vóór 1 november 2004 afloopt, gelden de nieuwe tarieven sinds 2 augustus 2004 ook voor jou
als je abonnementsduur na 1 november 2004 afloopt, ontvang je in week 34 een persoonlijk aanbod

Let op: als je een persoonlijk aanbod krijgt en je kiest ervoor daar geen gebruik van te maken, dan blijven voor jou de oude tarieven geldig.

Stap je later alsnog over naar een abonnement met lagere vaste kosten per maand, dan kost het overstappen € 17!

Conclusie
Voor TS geld dus de persoonlijke aanbieding, het verlengen met een extra jaar.....logisch je hebt al een keer eerder geprofiteerd van een voordeeltje en voor het nieuwe abbo is dit dan de tegenprestatie voor hi, maar voor jou de mogelijkheid om eerder te profiteren van de nieuwe tarieven...

• Xof
Ik heb een brief geschreven en ga deze morgen op de bus doen.
Dit is niet de enige reden, want vorig jaar bij het afsluiten van mijn contract zei de mevrouw bij de primafoon tegen mij dat ik een 1 jarig contract had afgesloten en kon ook nergens terugvinden dat dit niet zo was. Nu vroeg ik in april op de site bij kpn op wanneer mijn abo afliep en hierbij kreeg ik als reply oktober 2005, dus dat betekend dat ik ook door die misleiding aan hun oude tarieven vast zit.

En dan ook nog de reden dat die aanbieding onzin is omdat andere mensen een maand geleden nog wel kosteloos konden overstappen en ik nu dus niet meer.

Oftewel ik voel me flink genaaid en heb dus ook met moeite gehad de brief op 1 A4 te kunnen houden.
Ik wacht af op hun reactie :)

Verwijderd

Xof schreef op 22 augustus 2004 @ 21:59:
Ik heb een brief geschreven en ga deze morgen op de bus doen.
Dit is niet de enige reden, want vorig jaar bij het afsluiten van mijn contract zei de mevrouw bij de primafoon tegen mij dat ik een 1 jarig contract had afgesloten en kon ook nergens terugvinden dat dit niet zo was. Nu vroeg ik in april op de site bij kpn op wanneer mijn abo afliep en hierbij kreeg ik als reply oktober 2005, dus dat betekend dat ik ook door die misleiding aan hun oude tarieven vast zit.

En dan ook nog de reden dat die aanbieding onzin is omdat andere mensen een maand geleden nog wel kosteloos konden overstappen en ik nu dus niet meer.

Oftewel ik voel me flink genaaid en heb dus ook met moeite gehad de brief op 1 A4 te kunnen houden.
Ik wacht af op hun reactie :)
Ik neem aan dat je het contract alvorens je het tekende wel gelezen hebt.

Maar daar twijfel ik een beetje aan....gezien je reactie..........

als je contractsperiode vóór 1 november 2004 afloopt, gelden de nieuwe tarieven sinds 2 augustus 2004 ook voor jou

Je geeft zelf aan oktober 2005, maw je abbo zou bij een 1 jarig contract zou je al omgezet moeten zijn naar de hi€20

• Xof
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:12:
[...]

Ik neem aan dat je het contract alvorens je het tekende wel gelezen hebt.

Maar daar twijfel ik een beetje aan....gezien je reactie..........

Je geeft zelf aan oktober 2005, maw je abbo zou bij een 1 jarig contract zou je al omgezet moeten zijn naar de hi€20
uhm ja ik heb het contract gelezen en heb daar ook een kopie van meegekregen en daar kan ik nog steeds niks van een lengte op vinden..
Nou snap ik je laatste paar regels van je reactie niet..
Ja ik zit vast aan een 2 jarig contract terwijl mij dat niet zo verteld was en dit ook niet in het contract stond, kpn zegt dus ook oktober 2005 dus geld die aanbieding idd niet voor mij, dat weet ik ook wel?

als je contract bijna is afgelopen gelden de nieuwe tarieven natuurlijk wel, want ja kpn wil hun klanten houden natuurlijk :r

Maarja zoals ik al eerder zei nee heb je, ja kun je krijgen :)

Verwijderd

Ach laat ook maar.........

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 14:11 ]

• Xof
Ik heb mijn contract weer gevonden, kon hem niet vinden en wat staat daar op
1 jaar :) ("1 jaar zonder entree")
Ik was dus echt niet aan het liegen hoor, heb nog geen tijd gehad om de brief op te sturen, dus daar komt nog een kopie van het contract bij.
Ben blij dat ik niet alles zo maar weggooi :)

Dus dag kpn :)

[ Voor 32% gewijzigd door Xof op 23-08-2004 19:26 ]

Verwijderd

eind goed al goed.....
Pagina: 1