{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Het is een extended partitie zeg je, dus hij is niet in BSD-only mode.
probeer eens ad1s1a of ad1s1e in je mount
(b is voor je swap, c is voor je hele disk)
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...
1
2
3
4
5
6
| spike# mount -t msdos /dev/ad1s1e /mnt/windhoos/ msdos: /dev/ad1s1e: Invalid argument spike# mount -t msdos /dev/ad1s1a /mnt/windhoos/ msdos: /dev/ad1s1a: Invalid argument spike# mount -t msdosfs /dev/ad1s1a /mnt/windhoos/ mount: exec mount_msdosfs not found in /sbin, /usr/sbin: No such file or directory |
en dus msdosfs bestaat niet.. wel de msdos...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mount_cd9660 mount_ext2fs mount_fdesc mount_linprocfs mount_mfs mount_msdos mount_nfs mount_ntfs mount_null mount_nwfs mount_portal mount_procfs mount_smbfs mount_std mount_umap mount_union |
dat zijn de enige mounts die beschikbaar zijn..
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Verwijderd
MOUNT_MSDOSFS(
NAME
mount_msdosfs -- mount an MS-DOS file system
SYNOPSIS
mount_msdosfs [-o options] [-u uid] [-g gid] [-m mask] [-s] [-l] [-9]
[-L locale] [-W table] special node
DESCRIPTION
The mount_msdosfs utility attaches the MS-DOS file system residing on the
device special to the global file system namespace at the location indi-
cated by node. This command is normally executed by mount(
time, but can be used by any user to mount an MS-DOS file system on any
directory that they own (provided, of course, that they have appropriate
access to the device that contains the file system).
Hangt van de versie af, zo te zien heet het op 4.x msdos, en op 5.x msdosfs, en de foutmelding die hij krijgt is zo te zien ook geen "unknown filesystem", maar van een hele andere aard.Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 00:11:
tis wel msdosfs..hier een stukje uit de fbsd man pages.....succes
Dus geen 5.x want daar heb je inderdaad msdosfs.. maar in 4.x heb je dus nog msdos.
Maar moet je niet geformateerde logical drives (in de ext partition) mounten ? Dus kun je er met dos al op lezen en schrijven ?
[ Voor 5% gewijzigd door arikkert op 22-08-2004 14:40 ]
1ste HD windows Fat32.
2e HD fat32.
toen heb ik op de 1ste HD FreeBSD op gezet.
En kon ik gewoon mijn 2e HD mounten... wat dus nu niet het geval is.
maar bevat die 2e disk nou een geformateerde logical drive ?Polichism schreef op 22 augustus 2004 @ 17:31:
dit heb ik dus nog nooit eerder gehad.. want vorige keer had ik ook 2HD's op 1 IDE kabel.
1ste HD windows Fat32.
2e HD fat32.
toen heb ik op de 1ste HD FreeBSD op gezet.
En kon ik gewoon mijn 2e HD mounten... wat dus nu niet het geval is.
serkoon schreef op 22 augustus 2004 @ 20:48:
Probeer ad1s5.
1
2
| spike# mount -t msdos /dev/ad1s5 /mnt/windhoos/ msdos: /dev/ad1s5: No such file or directory |
En ja die HD bevat een logical geformateerde partitie.. want er staat behoorlijk wat informatie en muziek op e.d.
je moet idd die 5e slice hebben, ziePolichism schreef op 24 augustus 2004 @ 00:14:
[...]
code:
1 2 spike# mount -t msdos /dev/ad1s5 /mnt/windhoos/ msdos: /dev/ad1s5: No such file or directory
En ja die HD bevat een logical geformateerde partitie.. want er staat behoorlijk wat informatie en muziek op e.d.
http://www.freebsd.org/do...ok/disk-organization.html
In fbsd4.x kun je de driverfile daarvoor maken met:
cd /dev/
./MAKEDEV ad1s5
problem solved.
Die pagina heb ik dus niet kunnen vinden.. heb er uren naar gezocht.
Bedankt!