Toon posts:

Pc haalt tiscali en kpn door elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een collega waarbij ik laatst internet heb geinstaleerd. Dit was een inbelabonement van Tiscali. Helemaal geen problemen, totdat ze het virus kreeg waarbij je pc na 60 seconden afsluit. Daarom heb ik toen de pc geformateerd, en internet opnieuw ingesteld. Vanaf dat moment is het mis gegaan. Ze kon geen 1 pagina meer openen. Het was net of internet er niet was. Inbellen ging wel.

- Toen heb ik de tiscali instelling van een andere pc overgenomen en op die van haar gezet. Nog niet goed.

Nu heb ik inmiddels een adsl abbonement van Hetnet aangevraagd en geinstaleerd. Internet is er nog niet. Heel enkel wordt er eens een kleine pagina geopend zoals de startpagina, maar verder niks. In de titelbalk van internet explorer staat dan ook: Internet Explorer, Aangeboden door tiscali. Terwijl tiscali helemaal niet meer gebruikt wordt. Toen heb ik het volgende gedaan:

- In mijn netwerk locaties heb ik Tiscali verwijderd.

De instalatie van Hetnet heb ik trouwens met de bijgevoegde cd gedaan. Deze wizard zei dat hij het kpn testnetwerk wel kon pingen. Maar internet doet het gewoon niet.

Ik ben van plan om zometeen de pc te formateren en alles nog eens in te stellen.

Weten jullie misschien waar ik het in kan vinden?? Ik kon met mijn beste vriend Google niets vinden en de search ook niet. Laatst deed die het niet btw.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38

BrZ

De "Aangeboden door..." boodschap verwijderen uit Internet Explorer en Outlook Express

Dit kan m.b.v. Regedit op de volgende wijze:

Voor Internet Explorer ga je naar de keys :

[HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main]

Hier kan je de waarde Window Title veranderen.

Voor Outlook Express ga je naar de keys:

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{75397BC0-9A8F-11D5-B982-9F4D667F1476}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]

[HKEY_USERS\.Default\Identities\{75397BC0-9A8F-11D5-B982-9F4D667F1476}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]

Hier kan je de waarde Window Title veranderen.
edit:

Is van IE 5.0 zie ik nu, maar daar moet je het in ieder geval ongeveer zoeken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BrZ op 21-08-2004 18:57 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

In de titelbalk van internet explorer staat dan ook: Internet Explorer, Aangeboden door tiscali.
Dat heeft niets te maken met welke verbinding je het internet opgaat.
je hebt waarschijnlijk een tiscali cd gebruikt, en die heeft een iets aangepaste versie van internet explorer op de pc gezet. Jij kan dat ook zelf aanpassen er er "internet explorer, aangeboden door --Eleanor--" van maken.

Het zou kunnen dat die cd die je gebruikt hebt wat instellingen in windows heeft aangepast, en dat daarom het een en ander niet goed werkt.
Dat is ook een van de redenen om nooit van die verotte cd's te gebruiken, er is maar goed doel voor die dingen -> onderzetter.

Een format zal waarschijnlijk wel werken, maar is wel een extreme oplossing.
Verwijder het modem uit de pc, verwijder de inbelverbinding..
Kijk of windows wel staat ingesteld om de lan verbinding te gebruiken om het internet op te gaan.
staan alle instellingen goed? ip, gateway, subnet, dns?

[ Voor 22% gewijzigd door job op 21-08-2004 18:59 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Start > Uitvoeren > CMD (als dat niet werkt: COMMAND)

typ in:
code:
1
ping www.google.com

Wat krijg je als antwoord?

typ in:
code:
1
ping 216.239.59.99

en nu ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.