Toon posts:

XBOX krijgt geen IP meer via ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd lang mijn xbox in het netwerk hangen, dwz doormiddel van ICS. De situatie ziet er als volgt uit:

Wireless Router (192.168.62.1)
|
| (draadloze verbinding)
|
Mijn PC (192.168.62.54
|
| (Internet Connection Sharing, Crossoverkabel)
|
XBOX

Nu heb ik laatst mijn netwerkkaartje in een ander pci-slot moeten doen, en nu doet de zooi het niet meer.
Op mijn pc heb ik wel gewoon nog internet, maar het lukt me maar niet meer om ICS goed te krijgen. Het is zeker mogelijk, het heeft bijna een jaar lang gedraaid. Ik heb al de wizard Thuisnetwerk gedraait, IP's handmatig ingesteld enz maar het lukt niet meer. Als ik de xbox in de router plug krijgt hij wel gewoon een IP, en kan ik ernaartoe FTPen, maar ik wil juist dat mijn eigen PC de xbox een ip geeft. Weet iemand hoe ik de boel weer draaiend krijg?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Daniël

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Wat ik zelf meestal doe in het geval van een 2e PC via crosskabeltje:

1. Netwerkkaart netjes installeren.
2. Naar netwerkverbindingen gaan, beide NIC's selecteren, network bridge kiezen.
3. Gaan met die X-doos :)

True, het is geen mega nette oplossing, maar het werkt wel, mits je windows XP (prof?) of 2K hebt en een router met ingebouwde DHCP server :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd zo'n brug :(:( werkt nog steeds niet. Iemand anders een oplossing? Kheb ook al de Wizard Thuisnetwerk geprobeerd, werkte ook niet :S.

Daniël

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Euhm, wilde gok, maar probeer eens eventuele virusscanners uit te zetten.

Heb het hier eens gehad met een windows 2k3 server die na een BlackIce install ineens niet meer gezien wou worden... Nu heb ik geen verstand van X-dozen whatsoever, maar als een van beide machines een overijverige firewall / virusscanner heeft draaien blijf je wel even bezig :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]