hallo, ik heb het volgende eenvoudige thumbnail script in elkaar geflanst.
file: photobook_thumbnail_script
en deze roep ik als volgt aan:
ik krijg geen foutmelding, echter wordt het plaatje niet weergegeven, maar krijg ik het welbekende rode kruisje. het pad in het script naar het plaatje klopt wel.
configuratie is win xp, iis 5.1, php 4.3.4, gd 2.0.23 compatible.
mijn vraag is dus waar kan het aan liggen, aan de code niet heb ik het idee, heb al van alles bekeken, maar het lijkt me een vrij triviaal script. zijn er windows specifieke dingen zoals extra rechten voor het genereren van plaatjes ofzo (lijkt me niet, maar goed). ik hoop dat iemand me kan helpen...
file: photobook_thumbnail_script
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <?php header( "Content-type: image/jpg" ); /* * Source gegevens */ $photo_name = $_GET["photo_name"]; $category = $_GET["category"]; $source_image = "http://localhost/photos/".$category."/".$photo_name.".jpg"; $source_width = imagesx( $source_image ); $source_height = imagesy( $source_image ); /* * Destination gegevens */ $dest_width = 100; $dest_height = 65; $dest_quality = 60; $dest_image = imagecreatetruecolor( $dest_width, $dest_height ); /* * Thumbnail genereren */ imagecopyresampled( $dest_image, $source_image, 0, 0, 0, 0, $dest_width, $dest_height, $source_width, $source_height ); imagejpeg( $dest_image, "", $dest_quality ); imagedestroy( $dest_image ); ?> |
en deze roep ik als volgt aan:
HTML:
1
| [img]"photobook_thumbnail_script.php?category=<?php[/img]&photo_name=<?php echo $photo_name ?>" width="100" height="65" border="0"> |
ik krijg geen foutmelding, echter wordt het plaatje niet weergegeven, maar krijg ik het welbekende rode kruisje. het pad in het script naar het plaatje klopt wel.
configuratie is win xp, iis 5.1, php 4.3.4, gd 2.0.23 compatible.
mijn vraag is dus waar kan het aan liggen, aan de code niet heb ik het idee, heb al van alles bekeken, maar het lijkt me een vrij triviaal script. zijn er windows specifieke dingen zoals extra rechten voor het genereren van plaatjes ofzo (lijkt me niet, maar goed). ik hoop dat iemand me kan helpen...