[php] thumbnails worden niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
hallo, ik heb het volgende eenvoudige thumbnail script in elkaar geflanst.

file: photobook_thumbnail_script
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
    header( "Content-type: image/jpg" );

/*
     *    Source gegevens
     */
    $photo_name = $_GET["photo_name"];
    $category   = $_GET["category"];

$source_image  = "http://localhost/photos/".$category."/".$photo_name.".jpg";
    $source_width  = imagesx( $source_image );
    $source_height = imagesy( $source_image );

/*
     *    Destination gegevens
     */
    $dest_width   = 100;
    $dest_height  = 65;
    $dest_quality = 60;
    $dest_image   = imagecreatetruecolor( $dest_width, $dest_height );

/*
     *    Thumbnail genereren
     */
    imagecopyresampled( $dest_image, $source_image, 0, 0, 0, 0, $dest_width, $dest_height, $source_width, $source_height );
    imagejpeg( $dest_image, "", $dest_quality );
    imagedestroy( $dest_image );
?>

en deze roep ik als volgt aan:
HTML:
1
[img]"photobook_thumbnail_script.php?category=<?php[/img]&photo_name=<?php echo $photo_name ?>" width="100" height="65" border="0">

ik krijg geen foutmelding, echter wordt het plaatje niet weergegeven, maar krijg ik het welbekende rode kruisje. het pad in het script naar het plaatje klopt wel.

configuratie is win xp, iis 5.1, php 4.3.4, gd 2.0.23 compatible.

mijn vraag is dus waar kan het aan liggen, aan de code niet heb ik het idee, heb al van alles bekeken, maar het lijkt me een vrij triviaal script. zijn er windows specifieke dingen zoals extra rechten voor het genereren van plaatjes ofzo (lijkt me niet, maar goed). ik hoop dat iemand me kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard oplossing:

Comment die header functieaanroep even weg, en voer de exacte URI in in een browser.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

waarom gebruik je een URL voor je source-image en geen path?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en deze roep ik als volgt aan:
HTML:
1
[img]"photobook_thumbnail_script.php?category=<?php[/img]&photo_name=<?php echo $photo_name ?>" width="100" height="65" border="0">
Hier heeft niemand dus wat aan. Waarom leren mensen nooit om even de output neer te zetten? Hoe je die output maakt interesseert dus echt helemaal niets. Eerst zien of die output correct is, en als dat zo is moet je er niet naar om kijken en is het irrelevant om het te posten. Als die output niet klopt weet je precies waar je de fout kunt zoeken.

(aldus Cheatah die een klein beetje gefrustreerd is omdat dit veel te vaak voorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
output was dus in eerste instantie gewoon het rode kruisje, maar inderdaad nu ik het script los aanroep zonder de header aanroep, krijg ik wel een melding die ik op dit moment aan het uitzoeken, namelijk dat er ergens een dubbele slash in mijn pad naar het sourcde image is geslopen en vandaar dus niet goed geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk dan even in je HTML-broncode van je site die je in je browser kunt bekijken en post de exacte output van die img-tag die Cheetah hierboven quote eens. Dan kunnen wij, en jij ;) , aan de hand daarvan zien wat er misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
oh ok, dat had ik al nagelopen, de output van de img src:

HTML:
1
[img]"photobook_thumbnail_script.php?category=vakantie_2004_praag&photo_name=bombay_cocktail_bar_ivo"[/img]

verder heb ik header gecomment en de file direct aangeroepen met de juiste querystring parameters. dan krijg ik deze output:

PHP:
1
2
3
4
5
6
Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in c:\inetpub\wwwroot\php_projecten\krooswijk_new\content\popup\lib_photobook\photobook_thumbnail_script.php on line 12

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in c:\inetpub\wwwroot\php_projecten\krooswijk_new\content\popup\lib_photobook\photobook_thumbnail_script.php on line 13

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in c:\inetpub\wwwroot\php_projecten\krooswijk_new\content\popup\lib_photobook\photobook_thumbnail_script.php on line 26
ÿØÿàJFIFÿþ;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 60 ÿÛC    ' .)10.)-,3:J>36F7,-@WAFLNRSR2>ZaZP`JQROÿÛC&&O5-5OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOÿÀAd"ÿÄ ÿĵ}!1AQa"q2&#8216;¡#B±ÁRÑð$3br&#8218; %&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz&#402;&#8222;&#8230;&#8224;&#8225;&#710;&#8240;Ŝ&#8217;&#8220;&#8221;&#8226;&#8211;&#8212;&#732;&#8482;š¢£&curren;¥&brvbar;§&uml;©ª²³&acute;µ¶·&cedil;¹ºÂÃÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖרÙÚáâãäåæçèéêñòóôõö÷øùúÿÄ ÿĵw!1AQaq"2B&#8216;¡±Á #3RðbrÑ $4á%ñ&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz&#8218;&#402;&#8222;&#8230;&#8224;&#8225;&#710;&#8240;Ŝ&#8217;&#8220;&#8221;&#8226;&#8211;&#8212;&#732;&#8482;š¢£&curren;¥&brvbar;§&uml;©ª²³&acute;µ¶·&cedil;¹ºÂÃÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖרÙÚâãäåæçèéêòóôõö÷øùúÿÚ ?ó (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€ (¢€?ÿÙ

ik ben er echter van overtuigd dat het het pad van source image volledig correct is, dit heb ik nagelopen. vorige post was niet correct van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$source_image is geen image resource maar een string naar de locatie. Gebruik een functie als imagecreatefromjpeg om een image resource te krijgen.

Met andere woorden: kijk even in de manual wat je aan functies als imagesx en imagesy moet voeren. In de online manual staan vrijwel altijd voorbeelden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
ik was volledig in de veronderstelling dat dit juist niet nodig was, omdat het alleen bij een nieuwe lege image nodig zou zijn, maar dat is inderdaad niet zo. tnx.
Pagina: 1