Ik heb een probleem met mijn Dell laptop (inspiron 5150). Steeds vaker komt het voor dat mijn laptop zomaar uitvalt terwijl deze gewoon op stroom is aangesloten. Hij schakelt dus ook niet over op de accu. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hardware of software (virus)? Kan dit te maken hebben met de melding die ik zo nu en dan bij het opstarten krijg dat het systeem de AC adaptor niet heeft kunnen localiseren? Alvast bedankt voor jullie reactie!
AC Adaptor... ja duh dat het daar wat mee te maken heeft! Dat ís toch juist de stroom adapter die je in het stopcontact kan drukken?

Dat vermoeden had ik wel, maar ik krijg deze melding niet altijd bij het opstarten, dwz de laptop valt ook uit als ik deze melding niet heb gekregen. En waarom schakelt de laptop dan niet over op de accu? Dan tevens de vraag hoe je het probleem met de ac adapter kunt verhelpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 102140 op 21-08-2004 17:52 ]
Anoniem: 34225
Je zou kunnen denken aan een "vals" of slecht contact met je batterij en/of accu.
Probeer het eens, afhankelijk van de frequentie van je probleem, een tijdje (zelf invullen hoelang dus) met de batterij eruit, en alleen op de AC adapter.
Hierdoor kan je snel één of beide uitsluiten, of juist niet natuurlijk
Probeer het eens, afhankelijk van de frequentie van je probleem, een tijdje (zelf invullen hoelang dus) met de batterij eruit, en alleen op de AC adapter.
Hierdoor kan je snel één of beide uitsluiten, of juist niet natuurlijk
Bedankt voor de tip. Helaas blijft de laptop in beide gevallen uitvallen. Heb ook het gevoel dat de laptop erg heet wordt. Zou het een soort beveiliging tegen oververhitting kunnen zijn? Terug naar de leverancier sturen?
wanneer ie de adaptor niet heeft gevonden, dan draait ie toch al op batterij?
en wanneer die dan weer leeg is gaat de laptop uit.
alleen raar dat ie verder geen meldingen geeft
en wanneer die dan weer leeg is gaat de laptop uit.
alleen raar dat ie verder geen meldingen geeft
[ Voor 1% gewijzigd door OliverBB op 22-08-2004 11:49 . Reden: typo ]
Probleem is dat wanneer ik de accu eruit haal de laptop het initieel wel doet maar naar verloop van tijd uitvalt, oftewel de ac adapter werk in eerste instantie wel. Daarnaast valt de laptop ook uit wanneer ik de laptop puur op de accu laat draaien. Het kan niet zo zijn dat de batterij op is, want dan zou ik de laptop daarna ook niet meer kunnen aanzetten, iets wat gewoon kan. Zou het een virus kunnen zijn, of is er iets met de hardware niet goed?
Een virus zal dit echt niet doen. De hardware is brak, dus je zal ermee naar de winkel moeten lijkt me.Anoniem: 102140 schreef op 22 augustus 2004 @ 17:20:
Probleem is dat wanneer ik de accu eruit haal de laptop het initieel wel doet maar naar verloop van tijd uitvalt, oftewel de ac adapter werk in eerste instantie wel. Daarnaast valt de laptop ook uit wanneer ik de laptop puur op de accu laat draaien. Het kan niet zo zijn dat de batterij op is, want dan zou ik de laptop daarna ook niet meer kunnen aanzetten, iets wat gewoon kan. Zou het een virus kunnen zijn, of is er iets met de hardware niet goed?
edit: Misschien maakt je powerknop stiekem af en toe contact, zodat 'ie daardoor uitgaat?
[ Voor 7% gewijzigd door bigben04 op 22-08-2004 23:40 ]
Ik heb het ook gehad met een Inspiron. Teruggesturd naar Dell. Was 360 pleuro's als ik het me goed kan herinneren. Als je geen garantie hebt, misschien verstandig om het ding zelf open te schroeven, misschien hebben ze voor dat geld alleen een stekkertje vastgedrukt.
Het was trouwens geen software. Ik stuur nooit de HD mee tijdens een reparatie.
Het was trouwens geen software. Ik stuur nooit de HD mee tijdens een reparatie.
Laptop heeft de problemen nog steeds. Heb het al aan Dell voorgelegd. Dell wil de laptop echter niet terugnemen wanneer ik bel en ik foutmelding op dat moment niet heb (wat dus dan natuurlijk niet gebeurd
). Kortom het is wachten tot het moment dat ik tijdens kantooruren de melding krijg en ik Dell weer kan bellen. Erg handig dus. Qua garantie zou het moment van de melding wel blijven gelden.

Ondertussen is de laptop na veel gebel eindelijk opgehaald en gerepareerd. Ventilator bleek niet goed te werken. Qua service scoort Dell bij mij een zware onvoldoende.
Anoniem: 37912
Mijn Inspiron 5150 is helaas na de garantie begonnen met uitvallen en met een paar anderen ben ik nu actie aan het ondernemen, omdat Dell z'n wettelijke verplichtingen niet nakomt. Het zou namelijk volgens een hoop Amerikaanse sites een ontwerpfout zijn, waardoor dat ding te heet wordt (zie ook dit topic ) en voor beschadigingen zorgt.Anoniem: 102140 schreef op zaterdag 21 augustus 2004 @ 17:32:
Ik heb een probleem met mijn Dell laptop (inspiron 5150). Steeds vaker komt het voor dat mijn laptop zomaar uitvalt terwijl deze gewoon op stroom is aangesloten. Hij schakelt dus ook niet over op de accu. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hardware of software (virus)? Kan dit te maken hebben met de melding die ik zo nu en dan bij het opstarten krijg dat het systeem de AC adaptor niet heeft kunnen localiseren? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Daar zou bij komen dat het moederbord niet voor die behuizing bedoeld is. Het is daarom goed mogelijk dat je laptop nog een keer kapot gaat en dan Dell je dan helemaal laat stikken. Omdat ze dat bij ons dus nu doen ben ik verhalen aan het verzamelen van anderen met hetzelfde probleem (met of zonder garantie). Zo kunnen bewijzen dat het een probleem is dat zich vaak voordoet, al beweren zij van niet.
Zou je eventueel je verhaal willen lenen voor onze zaak? Zo ja kun je een mailtje sturen, m'n adres staat in m'n profiel (daar kun je ook meteen m'n topic zien trouwens, die ik hiervoor ben begonnen).
HAAAALLLLLOOOOO cilou!
heb je uberhaubt behalve het probleem ook het vervolg van het topic gelezen en de oplossing ervan voordat je deze totale onzin neerplempt onder een 5150 topic?
elke elektronica kan kapot inderdaad, als een voeding kapot gaat maar het nog half doet gaat de laptop automatisch de batterij niet meer laden en de processor op halve kracht zetten, dan zie je in de bios staan (ADAPTER status: unknown) - normaal gesproken staat er (adapter status: 70w)
Vandee! had in deze case duidelijk last van een defecte fan, computer wordt te heet en valt uit voor de veiligheid.
Waar haal je het vandaan dat het moederbord niet in de behuizing past en dat Vandee! daarom maar zijn verhaal moet voorleggen, een Fan is een bewegend onderdeel en heeft niets met het moederbord te maken, een fan die niet kapot kan is gemaakt van goud en titanium. In elke computer kan een kapotte fan voorkomen, in elk type en in elk merk, is dat een reden om verhaal te gaan halen?
Heb je uberhaupt enige computerkennis? Stemmingmakerij is dit, zoals ik al zei, lees het probleem nog eens. Voor offtopic krijg je een tien, de enige gelijkenis die ik kan vinden is dat jullie de service van Dell niet goed vinden en je een 5150 hebt.
heb je uberhaubt behalve het probleem ook het vervolg van het topic gelezen en de oplossing ervan voordat je deze totale onzin neerplempt onder een 5150 topic?
elke elektronica kan kapot inderdaad, als een voeding kapot gaat maar het nog half doet gaat de laptop automatisch de batterij niet meer laden en de processor op halve kracht zetten, dan zie je in de bios staan (ADAPTER status: unknown) - normaal gesproken staat er (adapter status: 70w)
Vandee! had in deze case duidelijk last van een defecte fan, computer wordt te heet en valt uit voor de veiligheid.
Waar haal je het vandaan dat het moederbord niet in de behuizing past en dat Vandee! daarom maar zijn verhaal moet voorleggen, een Fan is een bewegend onderdeel en heeft niets met het moederbord te maken, een fan die niet kapot kan is gemaakt van goud en titanium. In elke computer kan een kapotte fan voorkomen, in elk type en in elk merk, is dat een reden om verhaal te gaan halen?
Heb je uberhaupt enige computerkennis? Stemmingmakerij is dit, zoals ik al zei, lees het probleem nog eens. Voor offtopic krijg je een tien, de enige gelijkenis die ik kan vinden is dat jullie de service van Dell niet goed vinden en je een 5150 hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 09-09-2005 13:25 ]
Anoniem: 16695
Heb je al geprobeerd om zelf je fan een keer schoon te maken ??Anoniem: 37912 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:46:
[...]
Mijn Inspiron 5150 is helaas na de garantie begonnen met uitvallen en met een paar anderen ben ik nu actie aan het ondernemen, omdat Dell z'n wettelijke verplichtingen niet nakomt. Het zou namelijk volgens een hoop Amerikaanse sites een ontwerpfout zijn, waardoor dat ding te heet wordt (zie ook dit topic ) en voor beschadigingen zorgt.
Daar zou bij komen dat het moederbord niet voor die behuizing bedoeld is. Het is daarom goed mogelijk dat je laptop nog een keer kapot gaat en dan Dell je dan helemaal laat stikken. Omdat ze dat bij ons dus nu doen ben ik verhalen aan het verzamelen van anderen met hetzelfde probleem (met of zonder garantie). Zo kunnen bewijzen dat het een probleem is dat zich vaak voordoet, al beweren zij van niet.
Zou je eventueel je verhaal willen lenen voor onze zaak? Zo ja kun je een mailtje sturen, m'n adres staat in m'n profiel (daar kun je ook meteen m'n topic zien trouwens, die ik hiervoor ben begonnen).
Je zet zelf neer dat het na de garantie is ( dus meer als een jaar in jou bezit ) ,
dan zal er best wel wat vuil inzitten denk ik zo ?
En sorry , maar als je een laptop koopt met een desktop cpu , dan kan je verwachten dat die een
ietsie pietsie warm word
Als het inderdaad een ontwerp fout zou zijn , dan zullen ze dat echt wel toegeven .
Is nog altijd goedkoper om een x100 tal mobo`s te vervangen , dan een x100 tal schadeclaims in amerika te moeten betalen .
offtopic , damn .... pixal volgens mij werk jij bij dell , zo fel als je reageer
Ik probeer het helemaal niet voor Dell op te nemen, echter worden er medewerkers met hun achternaam vermeld op een niet gesloten forum en dat vind ik een beetje kinderachtig. Ik werk inderdaad voor ze, en ben het zoals een echt mens met sommige procedures wel en met sommige niet eens. De fora staan bol met 5150s inderdaad, maar voor hetzelfde geld heeft Cilou een andere revisie moederbord en is de drukte om niks.
Ik reageer inderdaad fel, maar dat is niet omdat Cilou ontevreden is over Dell, dat zou ik ook zijn als mijn laptop na iets meer dan een jaar kapot zou gaan. Als ik de garantie wil hebben dat mijn laptop het over 2 jaar nog doet dan neem ik de standaard garantie. Als je die garantie niet wilt, vervolgens de laptop lekker goedkoop meekrijgt en dan terugkomt buiten de garantietermijn omdat je dezelfde service wil als iemand die wel garantie wilde is dat je eigen probleem lijkt me.
Ik vind zijn manier van leden werven een beetje raar. Stel dat er bij een bepaald type auto altijd iets mis gaat met de uitlaat, iemand wil daar iets tegen beginnen en gaat vervolgens mensen zoeken die problemen hebben met de elektrische ramen, dat slaat gewoon als een tang op een varken.
Een known issue wordt toegegeven als die er is, zoals met het adapter recall program bijvoorbeeld, dan krijgen klanten er zelfs een brief over.
Ik reageer inderdaad fel, maar dat is niet omdat Cilou ontevreden is over Dell, dat zou ik ook zijn als mijn laptop na iets meer dan een jaar kapot zou gaan. Als ik de garantie wil hebben dat mijn laptop het over 2 jaar nog doet dan neem ik de standaard garantie. Als je die garantie niet wilt, vervolgens de laptop lekker goedkoop meekrijgt en dan terugkomt buiten de garantietermijn omdat je dezelfde service wil als iemand die wel garantie wilde is dat je eigen probleem lijkt me.
Ik vind zijn manier van leden werven een beetje raar. Stel dat er bij een bepaald type auto altijd iets mis gaat met de uitlaat, iemand wil daar iets tegen beginnen en gaat vervolgens mensen zoeken die problemen hebben met de elektrische ramen, dat slaat gewoon als een tang op een varken.
Een known issue wordt toegegeven als die er is, zoals met het adapter recall program bijvoorbeeld, dan krijgen klanten er zelfs een brief over.
Pagina: 1