SBLIVE aansluiten op receiver!

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb een AC3-ready receiver en een SB Live! Value (oud dingetje).

Wat kan ik het beste doen, voor het mooiste/beste resultaat:

- stereo en rear uitgangen aansluiten op de CH5.1 ingang van m'n receiver (feitelijk 4.0 nu dus, toch?)

- SB Live! DE5.1 kopen en de stereo+rear+center/sub uitgangen aansluiten op m'n receiver (dus nu wel volledig 5.1)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Als je een Digi I/O extension hebt kun je hem digitaal gewoon aansluiten op je receiver, dan heb je wel gewoon DD als je een DVD afspeelt. Tenminste dat heb ik begrepen van dit Forum... :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
De eerste is het goedkoopst de tweede het leukst

maar als je ook nog een extra subwoofer aangesloten hebt zou ik wel 1 van de front kanalen doorlussen naar de sub ingang op je reciever.

• QuarK
Ok. Maar klinkt het echt beter als ik een nieuwe kaart koop (DE5.1 dus), en die via de analoge 5.1 uitgangen op m'n receiver aansluit?

En als ik dat zou doen, dan heb ik toch ook een speciale kabel nodig (triple stereo audio cable).

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft ook zo'n sblive 1024, die is aangesloten op een oude stereo die ik van een oud opaatje gekocht heb die naar het bejaardentehuis ging en hem daar niet meer mocht gebruiken....

25 jaar oude Marantz met 25 jaar oude actieve 4-weg philips boxies ....

Ken weinig "nieuwe" PA's die dat geluid eruit kunnen gooien....

En wederom wordt maar eens bewezen dat een goede opstelling meer resultaat geeft dan meer speakers. Want met mp3's afspelen merk je toch nix van 5.1 geluid.... *D

Jive's Box
Jive @ DNET

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:05

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je een Soundblaster Live! 1024 aansluiten op een Dolbie Digital (5.1) versterker d.m.v. die digitale uitgang achterop of kan daar alleen een Dolby ProLogic versterker op (die is analoog als ik het goed heb, en niet digitaal?) :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• QuarK
^^
Pagina: 1