Ik heb het zelf met een Aspire 2001 geprobeert (Mobility 9200) en kreeg zelf met een paar MHz erbij erg snel Artifacts.
Een grafische core wordt sowieso snel warm. Dit wordt voor een deel voorkomen in een notebook, de GPU draait immers op "mindere" specs (as in tegenstelling tot de niet mobility versie).
Vaak is het koelsysteem een passieve eenheid, al dan niet gecombineert met de CPU, die de warmte gedurende langere tijd vasthoud, om zo min mogelijk in aantallen en tijdsduur te hoeven koelen (geluidsproductie, energie voor de fan enz.).
Nu zit hier natuurlijk een bepaalde verhouding in, je kan immers niet eeuwig stilte voor een bloedhete lap hebben
Wat ik wil zeggen is dat de snelheid, performance en daarmee warmteontwikkeling in een notebook vaak een algeheelheid van componenten kan zijn wat het algemene werken van je notebook, in geval van overclocken, minder prettig kan maken. Ook zal je hierdoor geconfronteerd worden met snellere vorming van ArtiFacts, je GPU en Mem worden immers niet continu actief gekoelt.
Al met al is het wat mij betreft en uit mijn ervaring een afrader. Met een Radeon 9700 zit je goed, en da's een understatement als je het hebt over gaming performance in een notebook.
Als je notebook en je garantie je lief is zou ik het lekker zo houden
(reactie op ergens hierboven)
De grafische kaart is een onboard chip die je niet kan vervangen

Is zover mij bekend is alleen bij Dell zo
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 22-08-2004 00:55
]