Ervaring met internetten via de schotel

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 19:11
Ik ben van plan om te gaan intenetten via de digitale schotel (Astra), ik heb alleen geen idee wat de gemiddelde snelheid kan zijn, ik heb gehoord dat je wel 2Mb/s kan halen!! :9
We wonen namenlijk in een buitengebied en kabel is dus niet haalbaar tenzij ik een gleufje graaf van 2 km!! :Y)

Wie heeft zoiets thuis en hoe bevalt het?!

He who dies with the fastest PC, STILL DIES!!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Nadeel is dat je nog steeds een telefoonlijn nodig hebt voor de upload.... Verder is het nogal duur qua abbonnementskosten e.d.
Ik heb geen exacte bedragen maar het is wel duurder dan een kabelaansluiting, daar komen dan ook nog eens de telefoonkosten bij.

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• JunkieXL
Het abbonement kost 33 piek per maand dus dat valt wel mee, het gaat erom dat ik meer kan downloaden in minder tijd, wat weer telefoon tikken scheelt.

Verwijderd

Ze zijn al met proeven bezig omtrent 2 wegs data verkeer, ik geloof dat het in 2001 op de markt moet zijn voor de comsument.

Kijk anders eens op de site van astra.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

Op woensdag 27 december 2000 19:26 schreef JunkieXL het volgende:
Het abbonement kost 33 piek per maand dus dat valt wel mee, het gaat erom dat ik meer kan downloaden in minder tijd, wat weer telefoon tikken scheelt.
33 piek!?! Dat is niet veel, ik dacht dat het veel duurder was...
Maar wat je zegt dat je "meer kan downloaden in minder tijd" gaat niet op denk ik.
Als je een hogere snelheid hebt wil je ook steeds meer gaan downloaden... >:)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 21:06
Euhm niet interesant
waarom niet ? omdat je je telefoon lijntje nog steeds gebruikt voor de upload dus al met dat als minpunt zit.
Daarnaast zijn de extra apparatuur ( extra pci kaart schotel en reciever ) ontzettend duur.
Ook is de snelheid niet wat je er van verwacht vaak niet veel sneller als telefoonlijntje. Ook heb je wel eens dat als het weer tegenzit dat je gewoon een K*Tverbinding hebt !

.

• JunkieXL
schotel + apparatuur is geen probleem want die heb ik al, zo'n pci kaartje ook niet, die kan ik via mijn werk wel goedkoper regelen, +/- 475 piek ,je kan (heb ik net uitgevonden) ook aan datastreaming doen, dat houd in dat een hoeveelheid data op een bepaalde tijd naar je HD wordt gepompt ZONDER een telefoonverbinding, hier zal wel een of andere methode voor zijn. :D

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:57

Crusader

Arc Nature

Ik ben dus een zeer ongelukkige satelliet internetter. Al maandenlang zit ik opgescheept met Europe Online. Maximale snelheden die ik haal: 4 a 5 kByte/s.
Heel leuk hoor, dat download centre met snelheden van 2 Mb/s, maar zie eerst maar je bestanden daar te krijgen. Er kunnen zich twee mogelijkheden voordoen:
1. Je URL wordt niet geaccepteerd (50 procent kans)
2. Jouw opgegeven bestand blijft dagenlang op 50% ready staan (de andere 50 procent kans)
Oftewel: je krijgt je bestanden nooit via de 2 Mb/s streaming, zelf ophalen via Unicast is dan sneller (met de genoemde 4 a 5 kByte/s).

Detail: ik gebruik Casema kabel voor mijn upstream verbinding. Casema is inderdaad langzaam internetten, maar hun upstream snelheid is okee. Ook heb ik eens XS4ALL 2-lijns ISDN (128 kb/s) als upstream gebruikt: maakt niets uit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• JunkieXL
Dit klinkt een beetje als: 'dromen zijn bedrog'
dan kan ik net zo goed mijn ISDN-lijntje blijven snuiven... |:(

Verwijderd

ik heb ook nog een vraag over internet via de satteliet
kan je dan ook ftp`en en morpheus gebruiken

Verwijderd

ik maak al 1,5 jaar gebruik van Europe online sat internet en ik ben er gelukkig mee. je moet dit echter alleen gebruiken om te downloaden, niet om te surfen (isdn is sneller).
het downloaden gaat alsvolgt: je vraagt een bestand aan (via web interface/programma), de sat provider plaatst dit bestand(en) in je eigen "cache" van 700 mb. zodra het bestand volledig in de cache staat kun je het bestand opvragen. je krijgt dan een tijdstip wanneer het bestand komt. je kunt dan de verbinding verbreken, het enige wat je hoeft te doen is je pc aan laten staan.

het leukste van dit alles is dat jeje downloads kunt sharen en shared downloads kunt ontvangen.(offline)

kijk voor een goede uitleg eens op http://www.weethet.nl/dutch/isat.htm
Pagina: 1