Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dilemma: Dell Axim X30 vs. iPaq 4155/4150

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de komende 2 weken in de VS en was van plan om hier een PDA te kopen i.v.m. de geweldige dollar koers.

Ben tot nu toe alleen Palm gewend.

- Eerst dacht ik T3 ($400), maar die heeft geen wifi.
- Toen Tungsten C (($400) ivm toetsenbord, maar die heeft geen BT en kan niet met TOMTOM
- De SONY TH55 ($400)... mooi ding maar leek erg traag toen ik er mee speelde in de winkel. Ook is het volgens mij niet mogelijk om daar Tomtom3 op te gebruiken... of wel? Verder staat het me tegen dat Sony zich zo afzondert qua universal compatibility: memory stick / externe keyboards etc.
- Toen maar gekeken naar PPC... bibber.. is het echt een OK systeem na Palm?
- Dell Axim X30 ($350) vind ik denk ik mooier dan de iPaq 4150 (in tegenstelling tot de meeste mensen) en landscape is leuk en Dell spreekt me als merk meer aan dan HP. Maar ja... de lange levertijd... dan ben ik al weg.
- Dan toch maar de 4155 ($400) overwegen om dat ik die in een winkel hier meteen kan meenemen?
- Of dan maar in NL de volle mep betalen en bij Dell.nl bestellen met Nederlandse garantie e.d.?

Mijn prioriteiten qua gebruik zijn:
- BT (ivm tomtom wireless / sync met Nokia 6230)
- WiFi (mail / internet / sync via wifi?)
- Agenda (liefst een duidelijk tekstuele weekoverzicht zoals bij DateBk)
- Contacts
- To-Do
- Met extern toetsenbord de PDA gebruiken om aantekeningen te maken tijdens vergaderingen etc.

Multimedia / camera / video kan me niet zo veel schelen.

Als ik hierboven dingen heb geschreven die absoluut niet kloppen of die ik verkeerd zie hoor ik het HEEL graag want ik moet snel beslissen als ik de gunstige dollar wil gebruiken en ik weet het echt niet meer :?

Wat adviseer je?

Bedankt alvast,
groetjes,
Suzanna

Verwijderd

Volgens mij kan je zo ie zo geen dell in the States kopen tenzij je een credit card hebt met adres in the States!!!
Ik prefeer nog steeds de Dell. Heb deze nu een kleine twee weken en bevalt prima. Ook HP's geprobeerd in de winkel maar toch de Dell gekozen.
Succes met je keuze

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 11:48

mr_petit

opperprutser

zelf zou ik voor de X30 gaan.
bij ZDnet zijn de behoorlijk positief erover in hun review:
http://www.zdnet.nl/supercenter.cfm?id=36688

ook zou ik de gok niet nemen dat je problemen krijgt me de garantie

"man is not truly one, but truly two,"

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op de Tungsten C kan je wel Tomtom draaien. Op de TH55 niet, maar daar draait Mapsonic wel op. Ik heb zelf een Tungsten T, en zou zeker niet snel naar PPC overgaan.

Verwijderd

De ipaq 4150 is trouwens bij www.expansys.nl beschikbaar voor rond de 370 euros.

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 16:51 ]

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Artcore schreef op 21 augustus 2004 @ 18:33:
Op de Tungsten C kan je wel Tomtom draaien. Op de TH55 niet, maar daar draait Mapsonic wel op. Ik heb zelf een Tungsten T, en zou zeker niet snel naar PPC overgaan.
Ik kan je verzekeren dat TomTom wel werkt op een TH55. Ik kan je alleen ook verzekeren dat als je een TH55 in de USA koopt, dat er geen Bluetooth op zit. Daarvoor zul je hem toch echt hier moeten kopen. De kans dat ie nog te koop is is echter niet echt al te groot.

Ik heb mijn TH55 inmiddels 3 weken of zo en hij bevalt nog altijd prima. Tomtom heb ik er ook al op gehad, maar zonder GPS heb ik er eigenlijk niks aan.

Verwijderd

Topicstarter
De Tungsten C spreekt me wel aan want ik vind het toetsenbord wel handig... maar is het scherm niet erg klein voor navigatie?

En de iPaq 4355 (dus met thumbboard)... die kost een vermogen in NL (bijna EUR 500)... is dat alleen vanwege het toetsenbord? Als ik die hier koop kost het me net zoveel als de Axim X30 in NL... ooohhhh twijfel twijfel.... :?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 16:32 ]

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19

Upke dupke

Oompa Loompa

In de Ipaq 4350 zit ook een grootere batterij. Een 1560 mAh in tegenstelling tot een 1000 mAh batterij.

Ik heb er ook 1 besteld.

Verwijderd

heb zelf een Dell X30 Hi en ben er bijzonder tevreden mee...... ideaal apparaat. De HP's die ik in mijn handen heb gehad (volgens mij niet die jij noemt) blijf ik bakstenen vinden.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:35:
heb zelf een Dell X30 Hi en ben er bijzonder tevreden mee...... ideaal apparaat. De HP's die ik in mijn handen heb gehad (volgens mij niet die jij noemt) blijf ik bakstenen vinden.
Heb hier ook een Dell X30 Hi en ondanks dat het m'n eerste PDA is vind ik het echt een geweldig apparaat. Voor mijn werk al veel verschillende ipags in handen gehad, maar die halen het toch niet bij de Dell. Gewoon zeer compleet voor een goede prijs.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:22
Hoelang gaat de batterij mee van de X30?
Pagina: 1