[XP-SP2] Network connections map blijft leeg na lang laden*

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Sinds ik de RTM versie van Service Pack 2 heb geïnstalleerd heb ik problemen met de 'Network Connections'. Als ik mijn 'Network Connections' wil bekijken gebeurt er eerst een hele tijd niets en krijg ik daarna een lege map te zien; zowel in de taakbalk als via het configuartiescherm.
Zoekopdrachten op de got-search en in de Microsoft Knowledge Base leveren niets op. Google komt met één relevant resultaat: http://forums.majorgeeks.....php?t=39436&page=4&pp=20.
De tweede post beschrijft o.a. het probleem wat ik ook heb. Net zoals in die post bleek de Network Connections Service niet te draaien en ook niet te willen opstarten; zelfde foutmelding: "Error 126: The specified module could not be found." Helaas is er geen oplossing voor het probleem te vinden.
Mijn Speedtouch USB modem doet het gewoon en inbellen is ook geen probleem.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Nu steeds meer mensen sp2 hebben geïnstalleerd, en hun misschien dit probleem bekend voorkomt, een schopje omhoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al geprobeerd je netwerk onderdelen opnieuw toe te voegen en alles opnieuw te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit voor duidelijkheid :)

[XP pro SP2] Geen netwerk verbindingen ==> [XP-SP2] Network connections map blijft leeg na lang laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 08:00
Ik heb precies hetzelfde, op nederlandstalige windows met sp2... Wie heeft er een oplossing voor?
Ik ga nog ff proberen verder te zoeken naar een oplossing.

groeten Enyan

[ Voor 29% gewijzigd door Enyan op 14-09-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
een vriend van me had het na installatie van sp2 ook icm xp lite (systeem mod tooltje oid). Ik zal eens vragen hoe hij dat gefixed heeft...

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb een soortgelijk probleem met SP2. Ik heb een Linuxbak staan waar samba opdraait. Voor SP2 kon ik zonder moeite de files op deze bak (die geshared waren) benaderen. Nu loopt explorer.exe steeds vast als ik het zelfde probeer. Op mijn Win98SE laptop heb ik geen problemen. Diverse aanpassingen aan de Samba-config mocht niet baten, dus het moet aan SP2 liggen.

We've got that ring of confidence

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Yukkie schreef op 15 september 2004 @ 15:16:
Ik heb een soortgelijk probleem met SP2. Ik heb een Linuxbak staan waar samba opdraait. Voor SP2 kon ik zonder moeite de files op deze bak (die geshared waren) benaderen. Nu loopt explorer.exe steeds vast als ik het zelfde probeer. Op mijn Win98SE laptop heb ik geen problemen. Diverse aanpassingen aan de Samba-config mocht niet baten, dus het moet aan SP2 liggen.
Uh misschiens andersom.. Samba die niet overweg kan met XP/SP2...daar al aangedacht.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hmmm interesting. Wel appart dat er dan op mijn XP-SP2 machine vanalles vastloopt. maar is er dan een manier bekend om het op te lossen?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:23

n00bs

Het is weer Zomer!

mutsje schreef op 15 september 2004 @ 15:44:
[...]

Uh misschiens andersom.. Samba die niet overweg kan met XP/SP2...daar al aangedacht.
Dan loopt niet explorer.exe vast ;) dus 't ligt aan XP

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:00
Ik had precies hetzelfde probleem na een update van SP2 engels. De oplossing voor mij was om de volgende dll terug te plaatsen "wzcsapi.dll" vanuit de volgende folder %WINDIR%\Sytem32\servicepackfiles. Als je hem niet kunt vinden kan je 'm altijd uitpakken vanuit het sp2 bestand.

De oorzaak lag bij mij waarschijnlijk omdat ik xplite had gebruikt om de wireless service te verwijderen.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Na een nieuwe verse instal met mijn versgebakkken WIn Xp met geslipstreamde SP2 en sata drivers (ja ik ben er trots op :D ) werkt het wel weer goed. Het zou evt ook aan Style XP gelegen kunnen hebben btw, dat heb ik er ook even op gehad, vlak na de install van sp2. Die deed ook wat met explorer.exe en ook me boot.ini was verrot gegaan daardoor vermoed ik. misschien dat het daar fout liep.

maar nu werkt het weer als een soleil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 21:58

Visjes

Blub........

misschien een beetje late post, maar ik heb wel een andere oplossing hiervoor gevonden om dit op te lossen.

regsvr32 netshell.dll
regsvr32 netcfgx.dll
regsvr32 netman.dll

Daarna opnieuw opstarten.

Dit heeft voor mij gewerkt op windowsxp met servicepack 2
Pagina: 1