vraag over Soulseek,zorgen uploaders voor traag internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:09
Wij zitten bij @home, met z'n 3'en via netwerk op internet. Mijn vader is de hoofdaansluiting, we gebruiken een router. Wanneer mijn vader Soulseek gebruikt en uploaders krijgt (mensen die van hem af downloaden dus) dan wordt het internet ineens hardstikke traag, al is het maar 1 iemand die van hem download.

Ik zette vandaag Soulseek dus uit, en ineens was het internet weer supersnel, maar volgens mijn pa kan het daar nooit aan liggen, iemand die dat kan confirmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:33
negative, bij kable internet heb je altijddat hoemeer je upload, hoe langzamer je download is, dus als je vader 10 kb upload zullen jullie dat merken

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Om het netjes te zeggen: Je pa weet niet waar hij het over heeft.

Bij alle lijnen, vooral bij asymmetrische, is het een gegeven dat het volledig gebruiken van je upload ertoe leidt dat browsen e.d. traag gaat. Simpelweg omdat jij via je upload ook requests naar servers moet sturen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14455

Dat ligt aan de snelheid waarmee er wordt upgeload :)

Als je een max upload van 32 hebt, en je upt met 32, DAN word je internet wel traag ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gelukkig kan je bij soulseek zelf instellen met welke snelheid je wilt uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Mijn vader heeft de upload speed op 1 staan, dus tja.....kan het daar nou aan liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 14455 schreef op 21 augustus 2004 @ 16:33:
Dat ligt aan de snelheid waarmee er wordt upgeload :)

Als je een max upload van 32 hebt, en je upt met 32, DAN word je internet wel traag ja!
uuh ik heb casema via motorola modem en als ik met 45 kb/s ( max upload 48 kb/s) upload kan ik alsnog met 230 kb/s ( van de 245 kb/s ) downloaden en snel naar got browsen...

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36
zet je upload maar eens op 4 dan is de uploader sneller klaar met uploaden...

verder kan het aantal files dat je in je share hebt staan erg veel invloed hebben op de snelheid van zowel je systeem als je internet.

by ieder verzoek van een slsk-er zal je volledige filelist worden geupload.. en kan je internet even verstopt zitten

tenslotte is slsk erom bekend dat het veel geheugen (vr)eet, bv als ik slsk net opstart is memory use ongeveer 15mb, als ik slsk dan 10-20-30 dagen lang laat aanstaan dan is de memory use vaak veel groter dan 250mb

offtopic:
zelf wel op volle snelheid downloaden en met 1kb uploaden is eigenlijk wel erg associaal.... filesharing gaat juist om het delen van bestanden, niet op het leechen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wie zegt dat dan? ik heb niet gezegd dat mijn pa op volle snelheid download.
Plus wanneer ik en broer naar werk zijn, en snachts, dan gaat alles volledig aan voor iedereen beneden.

Kan het aan de router liggen? verkeerd ingesteld ? Het is zo raar..internet is de ene minuut SNEL en dan later ineens hardstikke traag.

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 21-08-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je de upload van soulseek zo enorm laag hebt staat zal het daar niet aan liggen, draait er misschien niet ergens nog een fileshare proggie of iets anders dat je upload wegvreet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
We hebben het net eens flink getest. Ik hier, pa beneden, hij had soulseek aan, en er was geen uploader,maar internet was goed snel, op een gegeven moment kreeg ie een uploader en de internet snelheid bleef hetzelfde.

Wij zitten met een raar probleem, dan is het internet weer hardstikke snel en even later traag als dikke stront door een dunne trechter, waar kan dit nou aan liggen?
Ik test het met websites en speedtest.nl , nu heb ik bijvoorbeeld 270 KB/sec
in speedtest, even later(kwartiertje) kan het ineens 15KB/sec zijn. Dat kan toch NOOIT normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Als je internet traag is, ga op je vaders pc naar start -> uitvoeren

Typ cmd

Dan typ je netstat

Weet bijna zeker dat je dan een gigantische lijst met verbindingen ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou al is internet nog steeds goed te doen, we hebben het toch even geprobeerd.
Soulseek stond uit, MSN stond uit. Maar we kregen allemaal rare dingen zoals..

M'n pc's pc(adres)
Filmfocus (geen idee)

En toen soulseek aanging, en we netstat deden,was filmfocus ineens weg en kregen we dingen van tele2 en dergelijken, ook toen er nog geen uploaders waren.

Mijn vader heeft vorige week (hoor ik net van hem) de router er even uitgehaald, om een bepaalde reden, en hij zei dat internet sneller dan ooit tevoren is. Dus het lefst stoppen we met dat ding, maar ja..het is wel veiliger en heeft z'n voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121581

de router kan internet niet vertragen... als de router weg was, konden pc's die het internet fijnknepen met hun internetconnecties dus niet op het internet...en had je snel internet..... de router zal het probleem niet zijn geweest

Volgens mij zit er hoop rommel op de pc die veel internetconnecties maakt.... schone install kan helpen!
Probeer anders eens een weekje geen Soulseek te gebruiken... Om echt uit te sluiten dat Soulseek het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Bij soulseek kunnen er ook connecties naar je pc zijn ook al upload je geen bestanden. Users die een bepaalde file zoeken en jou files bij hun results vinden, users die bij jou "browse files" doen. Je ziet dit zelf niet, maar de connecties zijn er wel.

Dat er, naast dit, connecties openstaan van spyware is natuurlijk ook mogelijk
Pagina: 1