Toon posts:

[mandrake] netwerk installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren voor de eerste keer mandrake 10.0 geinstalleerd en nu kom ik bij volgend probleem:
ik gebruik mijn onboard netwerk (msi k8n neo platinium)
maar hij wil deze niet herkennen.

ik heb al geprobeert om de niewe driver te installeren NFORCE-Linux-x86-1.0-0283-pkg1.run, de installatie gaat goed maar dan kom ik bij het volgende

After the installation of the drivers, make sure the following lines are in the modules configuration file (it will be named /etc/modules.conf on most current distributions that provide a 2.4 series kernel, and /etc/modprobe.conf on most current distributions that provide a 2.6 series kernel):

alias eth0 nvnet
alias sound-slot-0 nvsound (may be snd-card-0 on some distributions)

ik kan niets aanpassen in dit bestand alleen bekijken. alleen die alias eth0 nvnet staat er niet.

wanneer ik internet en netwerk probeer in te stellen kies ik voor nvnet en dan loopt linux vast.

ik heb ook al forcedeth proberen installeren maar daar snap ik nog minder van :)

wanneer ik heropstarte na het vastlopen zag ik bij netwerk failure staan.

wat doe ik verkeerd?
grtz

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
misschien het bestand openen als root ?

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
het is dus mijn eerste keer dat ik linux probeer.
ik wil graag veel bijleren maar zolang ik niet op internet kan is dit een beetje moeilijk. ik moet voor de moment heel de tijd tss windows en linux overschakelen als ik iets niet vind. kan ik onder kde niet meer doen? ik probeerde bv om in mnt een map aan te maken om dan in de root te koppelen aan mijn harde schijf en dat lukte me ook al niet. is dit omdat ik onder een account zit met beperkte mogelijkheden ofzo?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In een console type je
code:
1
su

en geef je het wachtwoord voor de root gebruiker. Je bent vanaf dat moment als root aan het werken. Ga weer terug als je klaar bent met exit, logout of CTRL-D.

Je weet wel hoe je het bestand in een editor opent vanuit de console?
code:
1
naam-van-editor /etc/modprobe.conf

Als editor zou ik even pico (nano) of mcedit ofzo nemen als je nog een echte beginneling bent. Als je een beetje opweg bent kun je eens naar emacs of vim kijken.

Als je meer informatie over een commando wilt kun je
code:
1
man naam-van-commando

gebruiken.

En als je internet verbinding werkt kun je dit allemaal zelf uit gaan zoeken :P

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je het een en ander moet doen als root, en niet als je beperkte account zoals je zelf al aangeeft, de foutmeldingen die je krijgt lijken me al die kant op wijzen, en ik denk dat talloze howto's je het verschil tussen root en normale users uit kunnen leggen, hier in NOS verwachten we iets meer dan dit, zie ook NOS policy - updated 01/04/03
Zie ook de tips van tomato wat betreft "su" trouwens :)

Dit topic is gesloten.