[XP SP2] Services starten niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Na instalatie van service pack 2

en het op manual setten van alle services en daarna weer standaard te herstellen naar automatich, kunnen de services niet meer de dependencies van elkaar zien, ik denk ook dat dit de oorzaak is dat services elkaar niet meer kunnen opstarten.

Mijn vorige topic was beetje fout en er kan wat mij betreft een slotje op

[ Voor 1% gewijzigd door Tetsuo55 op 21-08-2004 16:20 . Reden: het moest services zijn niet servers |:( ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies ? Heb je de instellingen van de Windows-services veranderd ? Of enkele services van zelf-geinstalleerde programma's ? Heb je misschien met de firewall iets gedaan ?

Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen ?

Zou je iets meer details willen geven. Zonder een gedetailleerde beschrijving van het probleem kan ik je niet verder proberen te helpen. Ontstaan er nog meldingen in de event-viewer ? Het is een beetje gissen zo ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Ok je hebt gelijk

Wat heb ik gedaan
1. SP2 geinstallerd
2. ben gaan kijken naar de nieuwe services en bij wijze van test alles op auto gezet, hierna bleek dat services elkaar niet meer opstarten.
Ik heb een reg file van blackviper gebruikt om alles weer op standaard te zetten.
Dit heeft helaas niet geholpen, ik heb ook de reg gebruikt voor safe settings.

Ik heb geprobeerd alle nieuwe services van sp2 aan te zetten maar dit hielp niet.

Het probleem is nu dat als ik de eigenschappen van een service bekijk, het tablad dependencies gelijk grijs word, dit gebeurd bij elke service ongeacht of hij started is of niet.

Ik heb alleen RPC nooit uitgehad, voor de rest had ik alles op manual. en sommige startte inderdaad zelf weer op maar de meeste niet, dit heeft er voor gezorgd dat ik niet meer in staat ben om de drivers van mij ati videokaart te instaleren.

Ik heb alle temp files gewist, maar dat hielp ook niet,
Na elke aanpassing heb ik uiteraard een reboot gedaan.

Wat volgens mij het probleem is is dat 1 van de services of ergens een instelling van de services geblokeerd is waardoor services elkaar niet meer zien en elkaar dus niet meer kunnen opstarten, als een service afhankelijk is of was van een andere dan weet hij het nu zelf ook niet meer.

ook windows update is niet meer in staat de 3 benodigde services op te starten die alle 3 op manual staan.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik denk dat je service's bedoelt, ik zal je topic title dan ook even aanpassen van Servers naar Services

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
leon1e schreef op 21 augustus 2004 @ 16:48:
Ik denk dat je service's bedoelt, ik zal je topic title dan ook even aanpassen van Servers naar Services
thnx ik kon het zelf niet doen :)

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
iemand nog ideeen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn nou de meldingen die je krijgt ? Vooral de Event Viewer logs zijn erg relevant !

Welke services geven de problemen ?

Lees ook dit onderdeel van de Forum FAQ even door. Hierin kan je lezen dat het binnen 24 uur naar boven schoppen vanje topic niet echt gewaardeerd wordt op dit forum ...

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
sorry en dat was ik inderdaad vergeten

de event log logt niets

:|

niets wat betrekking heeft op mijn probleem in iedergeval

ik pak willkeurig wat foutmeldingen van gisteravond

A condition has occurred that indicates this COM+ application is in an unstable state or is not functioning correctly. Assertion Failure: SUCCEEDED(hr)

Server Application ID: {02D4B3F1-FD88-11D1-960D-00805FC79235}
Server Application Instance ID:
{6961C3B2-7008-4531-A65B-0AF1AC8DB115}
Server Application Name: System Application
The serious nature of this error has caused the process to terminate.
Error Code = 0x8000ffff : Catastrophic failure
COM+ Services Internals Information:
File: d:\qxp_slp\com\com1x\src\comsvcs\tracker\trksvr\trksvrimpl.cpp, Line: 3000
Comsvcs.dll file version: ENU 2001.12.4414.258 shp

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was 800706BA from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Failed to create event class. Please check the event log for any other errors from the EventSystem.CLSID_ComSystemAppEventData

Server Application ID: {02D4B3F1-FD88-11D1-960D-00805FC79235}
Server Application Instance ID:
{6961C3B2-7008-4531-A65B-0AF1AC8DB115}
Server Application Name: System Application
Error Code = 0x80040206 : An unexpected internal error was detected
COM+ Services Internals Information:
File: d:\qxp_slp\com\com1x\src\comsvcs\events\eventserver.cpp, Line: 2264
Comsvcs.dll file version: ENU 2001.12.4414.258 shp

For more information, see Help and Support Center at

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar welke services starten niet :? Die event logs hebben niet veel met het falen van services te maken. Random meldingen posten lijkt mij zoiezo niet zo nuttig, eerder verwarrend .....

Als services crashen/niet starten zou er echt een melding in je logs moeten staan.

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
die staan er niet

er is maar 1 foutmelding

en die is als volgt

Ati Software

Setup Failed to launch installtion engine:

The RPC Server is unavailable

en ik kan geen dependencies zien in mijn services window

Verwijderd

Het lijkt mij erop dat je RPC had uitgezet, waardoor COM+ niet werkt en de service manager inderdaad ook geen dependencies meer ziet enzo.

richt je op de RPC service, die moet als eerste weer in de lucht voor je ook maar een steek verder gaat komen, weet ik vrij zeker :X

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar heb je die ATI-software geinstalleerd ? Zoja, heb je wel een ATI-apparaat in je PC ?

RPC server unavailable, misschien de RPC services niet gestart ? Kan je in je services-applet zien. Kan het zijn dat die ati driver/software iets vanaf je netwerk probeert te plukken ?

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ik heb even een reboot gedaan met alle services die niet standaard op auto staan op manual.

ik kreeg nog steeds dezelfe foutmelding, en RPC is nou net de eenigste die nooit uit heeft gestaan,

tijdens het opstarten staat het volgende in mijn event log

The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was 800706BA from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.

Volume Shadow Copy Service error: Unexpected error calling routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

dat is bij application

bij services staat geen foutmelding, alleen dat er services gestart en gestopt worden, ik zie nu ook dat er 2 van de manual services opgestart zijn, maar ik kan nog steeds niet instaleren of dependencies zien

ik zal nog een keer rebooten met alles op auto

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
sanfranjake schreef op 21 augustus 2004 @ 19:30:
Maar heb je die ATI-software geinstalleerd ? Zoja, heb je wel een ATI-apparaat in je PC ?

RPC server unavailable, misschien de RPC services niet gestart ? Kan je in je services-applet zien. Kan het zijn dat die ati driver/software iets vanaf je netwerk probeert te plukken ?
die software is niet geinstalleerd, Het gaat om een radeon 9200SE

ik kan me niet voorstellen dat ie het netwerk op wil en dat zou ik zowiezo niet toestaan als hij dat wilde.

Rpc en COm+ draaien allebei op volle toeren

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
hij doet het

ik heb alle services handmatig opgestart en nu kan ik depencies zien en ik heb de driver geinstaleerd

nu ff kijken welke het is

dan post ik dat nog

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tetsuo55 schreef op 21 augustus 2004 @ 19:42:
hij doet het

ik heb alle services handmatig opgestart en nu kan ik depencies zien en ik heb de driver geinstaleerd

nu ff kijken welke het is

dan post ik dat nog
Woei goed dat het werkt !

Welke services waren het nou die niet gestart waren, en je handmatig moest starten? En heb je de catalyst drivers geinstalleerd of iets anders ?

De uiteindelijke oplossing zou ook interessant zijn om te weten, fijn dat je die nog post :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 21-08-2004 19:48 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Het aanzetten van DCOM server process launcher, heeft de dependencies weer herstelt

windows update werkt echter nog steeds niet, de installer van ati geeft nu geen foutmeldingen meer.

Het probleem met windows update kan ook aan V5 liggen, dat hij eist dat auto update draaid

Edit:

ik zie nu heel veel manual services opgestart.

het is duidelijk dat dcom zichzelf niet kan opstarten en op AUTo moet staan voor normale functionaliteit

edit2

tevens vermoed ik dat dit een nieuwe service is die SP2 heeft geinstaleerd

[ Voor 32% gewijzigd door Tetsuo55 op 21-08-2004 20:11 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tetsuo55 schreef op 21 augustus 2004 @ 20:09:
Het aanzetten van DCOM server process launcher, heeft de dependencies weer herstelt

windows update werkt echter nog steeds niet, de installer van ati geeft nu geen foutmeldingen meer.

Het probleem met windows update kan ook aan V5 liggen, dat hij eist dat auto update draaid
Is de Automatische Update Service ingeschakeld, en start deze automatisch ?

zonee, dan zal de Windowsupdat eniet werken.

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
nee die heb ik op manual

maakt niet uit, ik kan die wel zelf aanzetten

nu ik iendelijk weer kan gamen, nogmaals een bevestiging dat de naarr mijn idee nieuwe service DCOM aan moet staan :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tetsuo55 schreef op 21 augustus 2004 @ 20:22:
nee die heb ik op manual

maakt niet uit, ik kan die wel zelf aanzetten

nu ik iendelijk weer kan gamen, nogmaals een bevestiging dat de naarr mijn idee nieuwe service DCOM aan moet staan :)
DCOM is een al heel erg lang bestaande service hoor ;)

De DCOM-service zat zoiezo al in Windows 95. Deze zorgt voor optimale samenwerking tussen diverse COM objecten, zoals Java applets en ActiveX controls in het gehele netwerk (lokaal en internet). Deze service stopzetten lijkt me niet zo'n nuttig plan dus :P

Mijn spoorwegfotografie

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
het grappige is dat ie nergens voorkomt in de windows services guides

zoals die van blackviper

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Ok ik heb net op een aantal pre-SP2 pc;s gekeken

en de DCOM server process launcher Service is inderdaad nieuw nadat SP2 erop staat

en omdat deze dus nieuw was had mijn standaard .reg file geen invloed op deze Service, deze MOET op auto staan anders raakt je pc in de problemen
Pagina: 1