[Monitor] Beeld op standby als telefoon afgaat

Pagina: 1
Acties:

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29
Bij mijn PC heb ik een ACTiSYS IR-poortje zodat ik mijn telefoon (Nokia 6510) kan synchroniseren met mijn PC. Dit poortje ligt uit praktische overwegingen ongeveer onder mijn monitor, een iiyama Vision Master Pro 411.
Nu gebeurt het soms, als de foon blijkbaar te dicht bij de beeldbuis ligt, dat bij een inkomend gesprek of sms-je de monitor op standby schiet. Na een paar seconden springt 'ie gewoon weer aan.

Mijn vraag is: is er een makkelijke manier om dit te voorkomen, anders dan mijn foon verderweg te leggen? Want dat vergeet ik dus blijkbaar te vaak en een andere plaats voor dat poortje is qua snoerlengte en vol buro niet handig...
Tweede (en misschien nog belangrijkere) vraag: hoe schadelijk is dit voor mijn monitor? Blijkbaar krijgt 'ie elke keer toch een behoorlijke optater van het veld van de telefoon.

Zo scherp als een voetbal!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Reptile209 schreef op 21 augustus 2004 @ 15:58:
.

Mijn vraag is: is er een makkelijke manier om dit te voorkomen, anders dan mijn foon verderweg te leggen? .
Je monitor verder weg zetten :7

schadelijk is 't niet volgens mij

• Reptile209
Mr. Detonator schreef op 21 augustus 2004 @ 16:01:
[...]

Je monitor verder weg zetten :7

schadelijk is 't niet volgens mij
Die staat al zowat de zwaartekracht te trotseren op het puntje van mijn buro... lijkt me geen strak plan dus :X.

• AzzKickah
  • Laatst online: 10:05

AzzKickah

06-CENSORED

Klinkt alsof je gewoon een keer goed moet opruimen :+

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Of je monitor aan een kant beplakken met alu-folie....

als dat nog niet helpt zit er niks anders op dan een loden wand te plaatsen naast je monitor :)

• Reptile209
Ok, point taken: er zijn manieren om het te voorkomen :+.
Blijft de vraag over: moet ik het persé voorkomen? Ofwel: is het slecht voor de monitor? Tot nogtoe denkt alleen Mr. Detonator (what's in a name :X) dat het niet slecht is...

• AzzKickah
  • Laatst online: 10:05

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk ook dat het op zich niet heel slecht is, maar jah, je weet niet wat het op de lange termijn doet, na 4743209 keer op stand-by te zijn gefloept... :Y)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Laat je telefoon je monitor op standby gaan? Of doet dat IR poortje het? Misschien andere poort proberen, of andere instellingen voor dat IR gevalletje? Lijkt me anders zeer vreemd dat een GSM je monitor in standby laat schieten :?

• Reptile209
Het is echt de telefoon. Ik kan me namelijk geen enkele situatie voorstellen waarin een IR-straal een monitor ontregelt. Maar met de electromagnetische velden van een telefoon (zie bijvoorbeeld het trillende beeld op een scherm of het gezoem op je versterker als er iets met je telefoon gebeurt). Dat moet in dit geval echt de oorzaak zijn, of ik moet een plastic om mijn monitor hebben dat doorzichtig is voor IR :p.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Nee, maar ik neem aan dat die IR controller een bepaalde driver gebruikt? Misschien geeft je telefoon "een" signaal aan je IR wanneer hij afgaat en vervolgens het IR geval "iets" doet dmv bij behorende software? Just guessing here :Y) Ik weet het ook niet meer ... blijft een geval apart, succes iig :)
Pagina: 1