ik wil van mijn vakantiefoto's en filmpjes een compilatie maken. De filmpjes zijn genomen met mijn digicam en met geluid. Ik wil echter een achtergrondmuziek in mijn compilatie. Hoe krijg ik het geluid weg van mijn filmpjes zodat deze niet stoort met mijn achtergrondmuziek.
www.virtualdub.org, download virtual dub, en je kan video en of audio afsplitsen.
If you choose to criticise you choose your enemies
Met een montageprogramma moet het ook mogelijk zijn om het geluid van de ene source (het filmpje) uit te zetten en er een ander muziekje doorheen te gooien. Als je echter niet hoeft te knippen en plakken, is virtualdub idd makkelijker én goedkoper
Zelf zou ik je trouwens VirtualDubMod aanbevelen, omdat deze een handig 'streamsvenstertje' heeft waar je heel makkelijk verschillende audiostreams kunt aan- en uitzetten (zie ook de documentatie van virtualdubmod hiervoor)
100% TUKKER,
Dit is wel een hele magere topicstart - ik mis namelijk in je topicstart wat je zelf al gevonden en geprobeert hebt om dit probleem op te lossen - en wat lukte daar dan niet aan?
Verder mis ik een boel informatie (wat voor formaat hebben je filmpjes)
Ik ga dit topic dan ook sluiten - open gerust een nieuw topic waarin je duidelijk aangeeft wat je al geprobeerd en gedaan hebt, en wat er aan die gevonden oplossingen dan niet werkte
Dit is wel een hele magere topicstart - ik mis namelijk in je topicstart wat je zelf al gevonden en geprobeert hebt om dit probleem op te lossen - en wat lukte daar dan niet aan?
Verder mis ik een boel informatie (wat voor formaat hebben je filmpjes)
Ik ga dit topic dan ook sluiten - open gerust een nieuw topic waarin je duidelijk aangeeft wat je al geprobeerd en gedaan hebt, en wat er aan die gevonden oplossingen dan niet werkte
Dit topic is gesloten.
![]()