Toon posts:

Linux nOOb

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik schijtziek wordt van windows(wie niet) begin ik sterk te denken an linux.....
MAARhoe zit dat met configuratie en installatie en de dagelijkse werkzaamheden;)
is dit erg "anders" als in windows?

en welke linux versie is dan voor mij het meest aan te bevelen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:53

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe kun je dat nou zo vragen? Je verteld niet eens wat je er allemaal mee wilt doen, wat je specs zijn, al die dingen. Weet zelf ook zeer weinig van Linux maar ik denk wel dat er meer dan genoeg over te vinden valt op dit wereldwijde web. Succes. :)

[EDIT]Je vorige topic was ook al zo'n goeie.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 21-08-2004 15:56 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grappig, ik heb lang geleden een zelfde topic geopend, die was binnen no-time dicht :P

Ja Linux is compleet anders. Gebruik het zelf nog steeds nauwelijks. Ik raad je aan eens te kijken naar www.knoppix.org. Linux op een bootable cd, hoef je niks te installeren, en kan je er toch mee spelen.

Voor de rest zal je veel faq's moeten lezen en uit moeten proberen :)

offtopic:
muhaha het was zelfs m'n allereerste post op GoT _o_ en hij is niet dichtgegaan zie ik net: Ik wil Linux tjekken -> ideeen?

[ Voor 24% gewijzigd door Mike Jarod op 21-08-2004 16:06 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 al eens doorgenomen, of daar je vraag gestelt? ;)

Verwijderd

Niet om het een of ander, maar waarom wordt je dan schijtziek?

Als je de boel niet stabiel krijgt met Windows wens ik je veel succes je systeem met Linux netjes draaiende te houden.

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:54:
omdat ik schijtziek wordt van windows(wie niet) begin ik sterk te denken an linux.....
MAARhoe zit dat met configuratie en installatie en de dagelijkse werkzaamheden;)
is dit erg "anders" als in windows?
Houdt er rekening mee dat je heel veel moet lezen en dat in vergelijking met Windows heel veel programma's geen GUI hebben (zowel voor het installeren als het programma zelf). Ook zullen er weinig 'goede' games zijn bij Linux/GNU.
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:54:
en welke linux versie is dan voor mij het meest aan te bevelen?
MandrakeLinux, Suse en Fedora worden over het algemeen als noob-vriendelijk aangewezen.

Zie ook de stickey's...

[ Voor 4% gewijzigd door -Lars- op 21-08-2004 16:45 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 even, en de faq, en de policy, en de registratievoorwaarden, want dit slaat natuurlijk nergens op.
We verwachten hier het een en ander van iemand die een topic opent, een duidelijk probleem, een normale topictitel, een normale instelling (iets anders dan "ik ben schijtziek van windows"), dat je zelf wat probeert en uitzoekt voor je een topic opent, en dat je kijkt of er niet toevallig al een topic is waar je vraag inpast.

[ Voor 46% gewijzigd door blaataaps op 21-08-2004 17:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.