[XP] Windows start niet meer na restart*

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 12:17
toen ik de comp. wilde gaan afsluite duurde het vreselijk lang dus ik drukte de reset knop in. na opnuw opstarte blijft het laadscherm super lang staan.

dus ik probeerde op te starte met de windows xp CD om te probere in het repare console te kome. nadat ik dat wilde doen bleef er een scherm staan met "bezig met onderzoeken van schijf van 117240mb,0 met id2 op bus0 <via sraid>"

Als ik in veilige modus probeerde te kome zag ik boven in m'n scherm een wit streepje knippere en dat bleef de hele tijd.

specs:
- AMD Athlon 64 3000+
- Corsair XMS pc4000 2x 256 Mb
- HDD Maxtor 120 Gb Sata
- Videocard , Ati Radeon 9600XT

Wat moet ik nu doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, kan zijn dat die hdd dood is.
Ik weet niet hoe goed de S-ATA support van knoppix is, maar anders zou je eens kunnen kijken of die hdd nog benaderbaar is.
Anders even een andere hdd testen.

• borstel
wat bedoel je met benaderbaar??
ik heb hier eventueel nog wel een ATA hdd als ik daar windows op install
kan ik dan die SATA schijf secundair zetten om dan te kunne teste in windows of het aan die SATA schijf ligt
de SATA schijf is pas half jaar oud

en wat bedoel je met support van knoppix?

ik was vergete te melde welk MOBO ik heb
dat is de ASUS K8V SE Delux.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

knoppix is een linux versie die van CD start, en waarmee je dus je hardware kan testen, omdat je er niets voor hoeft te installeren. Als je dus denkt dat er iets kapot is, kan je dat met knoppix testen.

Een 2e HD aansluiten, en daar eevn windows op zetten kan je waarschijnlijk ook wel uitsluitsel geven. Ook kan je al eens proberen om Partition magik bootfloppies te pakken. Let er wel op dat je met windows/PM makkelijk je huidige schijf (en data) overscjhrijft als er iets mis is, wees dus voorzichtig.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• borstel
hoe kommik aan knoppix?

dat partition gedoe hebbik helemaal niet

kan dit miss. op de garantie van de HDD gegooid worde?! (half jaar oud)

keb dus een SATA en een ATA hoe zou ik die dan moete aansluite
de SATA is waarschijnlijk iets mis mee.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ik denk idd ook dat je HDD aan het dood gaan is, je hebt waarschijnlijk al een paar dode(bad blocks, clusters) stukken erop staan. Ook zou ik in ieder geval een beetje opschieten met het evt verhalen in de garantietermijn want die van Maxtor is nog maar 1 jaar tegenwoordig.

Wat je het snelste kunt doe is een ander had erbij zetten op die nieuwe even vlot xp installeren(dus ook alleen xp) en kijken of je nog, als je die hebt, belangrijke data erafhalen en dan de pc als je die als 1 geheel hebt gekocht of alleen de hd terugbrengen naar de winkel voor garantie.

Helaas komt het nog wel eens voor een kapotte hd(ook van Maxtor)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het over, dan ga ik die eventjes in je topic titel zetten (zie ook de Windows Operating Systems Policy hierover :) ) ? :)

Verder - test eens even je harddisk (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes), want het heeft er voor mij alle schijn aan dat het aan je harddisk ligt :)

• borstel
het gaat om: windows xp pro sp1

ik heb alle onderdele los gekocht staan wel samen op 1 bon

dan ga ik maandag wel trug naar de winkel

is er eventueel ook software op de maxtor site o.i.d.

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem met een Maxtor van twee jaar oud. Hij wilde niet meer opstarten. Ik van alles geprobeerd, toch maar XP opnieuw gaan installeren.

Daar bleef hij ook hangen bij het initialiseren van de harde schijf. Nieuwe schijf gekocht en de Maxtor als secundaire schijf geinstalleerd. Schijf had idd fouten, zoals bad clusters. Maar ik kon de partities nog wel bereiken vanuit XP die op de nieuwe schijf stond. Maar als opstart schijf was 'ie niet meer bruikbaar.

Ondertussen al een nieuwe schijf van Maxtor gekregen, ook omdat hij piepte en een molexpin was afgebroken. Dus ff andere harde schijf testen met een frisse install van XP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:07 ]

• borstel
OK!!
Thnx voor de hulp iedereen!!
k ga gewoon trug naar de winkel met die hdd

....

zie volgende post...

[ Voor 18% gewijzigd door borstel op 21-08-2004 21:24 ]

• borstel
Hier is nu de echte DnY!, ik had een vriend gebeld, om even te posten onder mijn naam. Andere pc thuis heeft tijdelijk geen voeding.

Ik heb nu windows xp(sp1) op mijn IDE schijf staan.

SATA schijf ligt eruit, wat moet ik nou precies doen om die sata shcijf te kunnen benaderen in windows? En is het mogelijk om een IDE + sata schijf tegelijk in je PC te hebben.

Ik zou graag wat data van mijn 'kapotte' sata schijf op mijn ide zetten.

Thx!

/edit

Zou ik dit kunnen proberen....

http://maxtor.custhelp.co...XJjaF90ZXh0PXNhdGE*&p_li=

/Edit

Maxtor DiamondMax Plus ATA drives that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years. All other DiamondMax Plus drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.

Ik heb dus een SATA 120GB 8MB Cache, die heeft dus 3jaar garantie als ik dat goed lees op de maxtor site...

[ Voor 56% gewijzigd door borstel op 22-08-2004 11:06 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
hallo DnY!, ik wil je even verzoeken om je aankomende postings in correct nederlands uit te voeren. De stijl waar je nu mee aan het posten bent bevalt mij niet zo, en ik denk de rest van de bezoekers ook niet.

Verder hebben we hier op got ook een search, ik verwacht van je dat je deze ook eerst gaat gebruiken voordat je nog een topic start in wos of andere fora. Lees ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic voordat je nog een topic opent even door.

Ook hebben we hier een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif hiermee kun je de berichten wijzigen en hoef je niet telkens te reply'en waarvan het topic nogal onduidelijk wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door leon1e op 22-08-2004 23:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.