Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vaak in het buitenland prepaid SMS'en

Pagina: 1
Acties:

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05
Mijn zus is stewardess en heeft altijd haar telefoontje (Motorola V66i) mee. Zo kan ze SMS'en vanuit het buitenland, bellen doe ze eigenlijk nooit.

Ze heeft momenteel een orange abbo maar merkt dat zij vaak niet kan SMS'en maar haar collega's wel. De contractstermijn is afgelopen, dus ze kan dit abbonement afzeggen en omdat ze toch wat minder gaat vliegen wilt ze nu een prepaid kaartje aanschaffen, nu vraagt ze mij welke provider het goedkoopst is in het buitenland en welke de beste dekking heeft in het buitenland .

Ik heb natuurlijk op alle sites van providers gekeken (Orange, Telfort, KPN, Vodafone, T-Mobile) maar daar is de info net niet goed genoeg, ook www.bellen.com even bekeken en daar staat per land aangegeven wat het kost, maar weer geen totaal overzicht van roaming providers.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken (voornamelijk op China, aangezien het volgens haar daar het minst bereik is) en ik kwam op Telfort (€ 0,45 per SMS en dekking in China).

Maar misschien weet iemand een goede site waar ik dit in één oogopslag kan bekijken, of heeft iemand een goede ervaring (of slechte) met prepaid providers in het buitenland? Het gaat voornameljik om Azië, Amerika en Australië.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 14:25

netblade

Sunrise

Archie_T schreef op 21 augustus 2004 @ 15:45:
Mijn zus is stewardess en heeft altijd haar telefoontje (Motorola V66i) mee. Zo kan ze SMS'en vanuit het buitenland, bellen doe ze eigenlijk nooit.

Ze heeft momenteel een orange abbo maar merkt dat zij vaak niet kan SMS'en maar haar collega's wel. De contractstermijn is afgelopen, dus ze kan dit abbonement afzeggen en omdat ze toch wat minder gaat vliegen wilt ze nu een prepaid kaartje aanschaffen, nu vraagt ze mij welke provider het goedkoopst is in het buitenland en welke de beste dekking heeft in het buitenland .

Ik heb natuurlijk op alle sites van providers gekeken (Orange, Telfort, KPN, Vodafone, T-Mobile) maar daar is de info net niet goed genoeg, ook www.bellen.com even bekeken en daar staat per land aangegeven wat het kost, maar weer geen totaal overzicht van roaming providers.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken (voornamelijk op China, aangezien het volgens haar daar het minst bereik is) en ik kwam op Telfort (€ 0,45 per SMS en dekking in China).

Maar misschien weet iemand een goede site waar ik dit in één oogopslag kan bekijken, of heeft iemand een goede ervaring (of slechte) met prepaid providers in het buitenland? Het gaat voornameljik om Azië, Amerika en Australië.
Telfort prepaid is in elk land : voor 45 cent smsen, en ik geloof dat ze met bellen ook erg voordelig zijn in het buitenland.

T-Mobile heeft daar geen dekking, dit omdat t-mobile weigert gebruik te maken van zogenaamde voorkies codes (*100*nummer#) in mijn ogen een nogal stomme actie (alhoewel ik daar geen last van heb, heb namelijk een abo). Kpn en vodafone zullen wel het duurst zijn en orange weet ik niks van af...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Archie_T
Ok,thx voor je info, kan iemand anders ook nog wat vertellen? Ik wil maandag eigenlijk even shoppen..

Verwijderd

Tip: www.vakantiebellen.nl daar staan de tarieven op een rij! prepaid is samen met telfort t goedkoopst in de hele wereld € 0.45.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 00:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 00:28:
Tip: www.vakantiebellen.nl daar staan de tarieven op een rij! prepaid is samen met telfort t goedkoopst in de hele wereld € 0.45.
Gebruik die site niet. De informatie op die site is onvolledig en in heel veel gevallen niet correct! Zit eraan te denken zelf een soortgelijke site op te zetten ZONDER reclame die WEL gebruiksvriendelijk is.

T-Mobile en Orange zijn geen optie: je kunt er NIET mee bellen/gebeld worden/sms'en in China. Met Telfort kun je voor 45 cent per bericht sms'en (geen idee of dit een actie is - zijn ze lekker vaag over - eerst zeiden ze van wel en nu staat het overal alsof het blijvend is). Telfort biedt roaming via China Telecom en China Unicom. Met Vodafone kost sms'en vanuit China je 69 cent per bericht. Met KPN kun je volgens hun site niet eens sms sturen in China met prepaid :X

Hou er wel rekening mee dat Telfort het duurste beltarief heeft vanuit China! Bellen en gebeld worden kost je €3,20 per minuut. Bij Vodafone € 2,30.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:03
De TS zegt tog dat ze praktisch nooit belt :X

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 00:12

Sorcerer8472

Mens sana?

ZaeK schreef op 23 augustus 2004 @ 01:13:
De TS zegt tog dat ze praktisch nooit belt :X
Ben je op een avondbashingtoer ofzo? Een verschil van ~1 euro per minuut lijkt me wel de moeite waard om even te vermelden - dat merk je immers al als je heel weinig belt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Archie_T
Sorcerer8472 schreef op 23 augustus 2004 @ 01:54:
[...]

Ben je op een avondbashingtoer ofzo? Een verschil van ~1 euro per minuut lijkt me wel de moeite waard om even te vermelden - dat merk je immers al als je heel weinig belt.
Bedankt voor je info, en idd ze belt niet, daarvoor heeft ze een Global access kaart, het gaat er alleen om dat als ze op een markt ofzow loopt ze even haar man kan SMS'en met wat leuks. Telfort ziet er in ieder geval tot nu toe dus het positiefst uit. We gaan maar even een prepay kaartje halen. Thx!
Pagina: 1