Volgensmij zit er geen digitale uitgang op. Bulk betekent dat je geen software en geen films bij krijgt.
Waarvoor wil je een digitale uitgang?
Waarvoor wil je een digitale uitgang?
Ik wil een digitale uitgang zodat ik DVD films kan kijken met Dolby Digital geluid via mijn DTT 2500
Dan heb je een creative geluidskaart nodig met vijf uitgangen. Dit is een duur grapje. Daarom heb ik maar een losse DVD-speler erbij gekocht.
BTW ik heb zelf de Pioneer DVD 105 bulk en hij bevalt mij erg goed. Hij lees super! Muziekcd's leest hij op 12 speed en data cd's nog sneller (een 700 mb'er in ongeveer 3,5 - 4 minuten).
BTW ik heb zelf de Pioneer DVD 105 bulk en hij bevalt mij erg goed. Hij lees super! Muziekcd's leest hij op 12 speed en data cd's nog sneller (een 700 mb'er in ongeveer 3,5 - 4 minuten).
Hoezo ik kan toch via de digitale audio uitgang van de dvd speler aansluiten op de (AC-3) SPDIF in op mijn DTT 2500 aansluiten
of kan dat niet of moet ik er nog extra een Mpg2 kaart bij kopen
of kan dat niet of moet ik er nog extra een Mpg2 kaart bij kopen
Verwijderd
Die drive heeft een digitale uitgang. Deze uitgang is echter een SPDIF(Sony Philips Digital InterFace) aansluiting en geen AC3. Dat heeft geen een CD- of DVD-ROMdrive. Hooguit SPDIF. Die wordt ook alleen maar gebruikt voor CD-Audio. De geluidskaart moet dan uiteraard ook zo'n aansluiting hebben anders heb je er nog niets aan. De Dolby Surround infrmatie is in de data op de DVD opgenomen. Dat moet dus door het systeem encoded worden. Dat kan dmv een hardware DVD-kaart met AC3 uitgang of met een software DVD-player, maar dan moet je geluidskaart dat ondersteunen. Bijvoorbeeld een SB Live! 5.1 voor iedere geschikte speakerset of een gewone SB Live! of Platinum met de digitale kabel verbonden aan de DTT2500.
Ik heb zelf een SB Live 1024 met digitale uitgang ( is trouwens ook digitaal verbonden met mijn DTT 2500 )
De digitale kabel tussen mijn geluidskaart en DTT zit ook een spdif aan vast
Dus betekend dat ik een verbinding kan maken dmv digitale uitgang dvd naar spdif in op mijn geluidskaart ( intern )
of snap ik er nu helemaal niks meer van
BTW ziet het dig kabeltje intern er hetzelfde uit als een cdaudio analoog kabeltje
De digitale kabel tussen mijn geluidskaart en DTT zit ook een spdif aan vast
Dus betekend dat ik een verbinding kan maken dmv digitale uitgang dvd naar spdif in op mijn geluidskaart ( intern )
of snap ik er nu helemaal niks meer van
BTW ziet het dig kabeltje intern er hetzelfde uit als een cdaudio analoog kabeltje
Verwijderd
De interne SPDIF aansluiting ziet er het zelfde uit als een CD-Audio kabeltje, maar dan met 2 pennetjes. Het is een oude COAX-standaard van meer dan 10 jaar oud die puur een stereo-signaal bevat en niets meer dan dat.
Voor de duidelijkheid: SPDIF is iets heel anders als AC3.
Met de 1024 zal je geen Dolby Surround af kunnen spelen. Hij heeft simpelweg geen mogelijkheid om alle kanalen nar de speakerset te brengen. Dan heb je van Creative nodig de SB Live!, Live! Platinum of Live! 5.1 van ieder type.
Voor de duidelijkheid: SPDIF is iets heel anders als AC3.
Met de 1024 zal je geen Dolby Surround af kunnen spelen. Hij heeft simpelweg geen mogelijkheid om alle kanalen nar de speakerset te brengen. Dan heb je van Creative nodig de SB Live!, Live! Platinum of Live! 5.1 van ieder type.
Wat voor (extra) kaart raden jullie me dan aan zodat ik toch dolby surround kan krijgen
Een Mpg kaart met ac-3 ondersteuning ofzo
en als ik er een kaart in stop kan ik hem dan gewoon verbinden met een kabel :?(zoals de dvd die boven genoemt is)
Een Mpg kaart met ac-3 ondersteuning ofzo
en als ik er een kaart in stop kan ik hem dan gewoon verbinden met een kabel :?(zoals de dvd die boven genoemt is)
Verwijderd
Een hele fraaie ben je Jumpfreed......... 
Je verpest `t ook nog voor anderen op deze manier. Ik was een b`tje chagerijnig.....pfoe
Je verpest `t ook nog voor anderen op deze manier. Ik was een b`tje chagerijnig.....pfoe
Ik weet al wat ik ga doen ik koop gewoon een CREATIVE DxR3 kaart want die ondersteund het volledig ( ac-3, dobly digital enzo )
Pagina: 1