Toon posts:

[XP] IE minimalizeren en maximalizeren geeft vreemd geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een IE venster minimalizeer of maximalizeer, en het geluid staat vrij hard, krijg ik een raar geluid te horen. Ik snap er niets van, aangezien ik alle geluiden uit heb staan.
Iemand bekend met dit probleem?
Alvast bedankt.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07 08:14
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:42:
Wanneer ik een IE venster minimalizeer of maximalizeer, en het geluid staat vrij hard, krijg ik een raar geluid te horen. Ik snap er niets van, aangezien ik alle geluiden uit heb staan.
Iemand bekend met dit probleem?
Alvast bedankt.
heb je je microfoon nog aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Gecheckt, niet aangesloten en geluid ge-mute.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je in "Extra > Opties > Internet Opties > Geavanceerd" het "Geluiden in Webpagina's afspelen" uit zet, heb je dit dan nog steeds ?

Heb je de computer al eens goed gescand op virussen en spyware met up-to-date scanners? Misschien onlangs een toolbar erbij ofzo ? Is je Windows Up to date?

Krijg je dit bij iedere webpagina of alleen bij bepaalde pagina's ? Als je de windowsverkenner (Windowstoets-E) opstart, en deze maximaliseert/minimaliseert, krijg je dit dan ook ?

IE is tevens Software, een topic hierover zoumijn inziens beter passen in Software Algemeen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Is een software probleem > schopje naar sa.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 21 augustus 2004 @ 16:36:
Als je in "Extra > Opties > Internet Opties > Geavanceerd" het "Geluiden in Webpagina's afspelen" uit zet, heb je dit dan nog steeds ?

Heb je de computer al eens goed gescand op virussen en spyware met up-to-date scanners? Misschien onlangs een toolbar erbij ofzo ? Is je Windows Up to date?

Krijg je dit bij iedere webpagina of alleen bij bepaalde pagina's ? Als je de windowsverkenner (Windowstoets-E) opstart, en deze maximaliseert/minimaliseert, krijg je dit dan ook ?

IE is tevens Software, een topic hierover zoumijn inziens beter passen in Software Algemeen.
Hm.. ik kom er nu achter dat dit geluid voorkomt bij het minimalizeren en maximalizeren van elke applicatie. Dus niet alleen IE.

Computer is gescanned met AD Aware, Spybot, beide up to date.
Ik gebruik geen toolbar. Windows is up to date.

Ik heb het dus bij elke applicatie die ik minimalizeer of maximalizeer.
Erg vreemd.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Wat voor systeem heb je? Lijkt me toch eerder een hardwarematig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
pentium IV 1400 Mhz
1024 MB ram
win xp professional
creativePCI soundkaart

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde 'probleem', zodra de cd-rom drive een cd begint te draaien, en als ik in Maya een scene render. Dan komt er een vrij zacht geluid uit mijn koptelefoon. Het lijkt wel een soort bouwgeluidje uit een game ofzo. *klunk* *gluk*, *klunk* *gluk* (tiz moeilijk om een geluid op te schrijven :) )

Toevoeging... wat wil je met het geluid doen? Mij maakt het iig niet echt uit of er nou een heel zacht geluidje uit m'n boxen komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:13 ]

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is "straling" die storing geeft aan je geluidskaart/chip.

Waarschijnlijk afkomstig van je CPU/GPU. Maar kan ook harde schijf zijn (alleen in dit geval niet).

Als ik bijv. hardeschijf-intense bewerkingen uitvoer, dan hoor ik het als gezoem in mijn koptelefoon als ie beetje hard staat.

[ Voor 53% gewijzigd door Aghilas op 21-08-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet het niet.

Het is zegmaar ook een omgekeerd geluid.
Als ik maximalizeer is het een soort van : poewwwiee
Als ik minimalizeer is het: pieewoe

Zucht, hoe leg je dit nou uit..

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kent iemand een geluidskaart die dit probleem niet heeft? Ik heb dit nml ook, en het is best irritant :)

日本!🎌

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Laat me raden ... onboard geluidskaartje? De meeste PCI (of ISA :P) kaarten hebben dit niet. Verder hebben sommige moederborden een speciaal geluidskaart slot, die hebben veel minder last van ruis en overspraak. Het helpt ook je geluidskaart ver weg van storende apparaten te zetten, plaats je geluidskaart zo ver mogelijk van je videokaart, processor, tv-in kaart en IDE/SCSI adapter. Het kan ook zijn dat dit een bijverschijnsel is van powermanagement / cpu frequency scaling, dan zou een A merk voeding kunnen helpen. Maar dat laatste kan ik niet bevestigen.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je hiervoor een geluidje hebt ingesteld (configuratiescherm/geluiden), maar als dat het geval is moet je je schamen :( ;)

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank! Ik zal er eens naar kijken.
Pagina: 1