CD kapot, scheurtjes vanuit het midden

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114548

Topicstarter
hallo allemaal

Ik heb een cd van farcry, waar nu een scheurtje vanaf het centrum in zit. Wij zijn nu heel bang dat de cd met cd-drive en al in 1000 stukjes eruit geblazen word ;)

Weet iemand hoe ik dit scheurtje kan oplossen? het zou zonde zijn as ik nieuwe cd moet kopen!
Maybe uitboren? of gaat dat nie bij een cd?

naja, ik hoop oplossingen te krijgen.. baal er hard van :(

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je er in gaat boren, dan krijg je waarschijnlijk een stabiliteits-probleem en dan versplintert ie alleen maar eerder lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Daar kun je over het algemeen weinig aan doen (bedenk dat de CD met enorme toeren rondgeslingerd wordt). Uit veiligheid een backup maken en de CD inlezen op lage snelheid (bijv. met een speedlocker zoals CDbremze) is het beste wat je kan doen imo.

Welke CD speler heb je trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 21-08-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Garantie claimen bij de maker van Far Cry, ik weet van Electronic Arts dat je dan gewoon een nieuwe CD krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114548

Topicstarter
en hoe lang gaat dat duren? wil iedere dag farcry spelen (en dit is ubi he!)

edit:

ik zie net dat ik 180 dagen garantie heb, ik ga terug, hopen dat die winkel open is op zaterdag :)

edit2:

Aargh... Dit probleem willen ze nie verhelpen :? |:(
Nou ubi maar vragen wat ik hier tegen kan doen

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 114548 op 21-08-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

backuppen op 2x speed ofzow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 11:28
Die farcry is beveiligd met safedisc 3 zo te zien. Dat kun je wel backuppen, maar je hebt volgens mij altijd een "fixed .EXE nodig", (vaak als No-CD/Fixed EXE te vinden), maar aangezien ik mij waarschijnlijk op glad warez-ijs ga bevinden zul je de rest zelf moeten uitvinden over hoe je deze cd kan kopieren (er van uitgaande dat je dat wilt doen, aangezien ze van Ubi waarschijnlijk eerst jouw eigen cdrom willen zien voor ze 'm vervangen voor een andere)

[ Voor 4% gewijzigd door 0siris op 21-08-2004 21:18 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

CD backuppen met een oud 2 tot 8 speed CD-ROM station.
CD inhoud naar harddisk kopiëren en vanaf daar installeren
FarCry support of de winkel om een nieuwe CD vragen. Je zou gewoon garantie moeten hebben.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

0siris schreef op 21 augustus 2004 @ 21:18:
Die farcry is beveiligd met safedisc 3 zo te zien. Dat kun je wel backuppen, maar je hebt volgens mij altijd een "fixed .EXE nodig", (vaak als No-CD/Fixed EXE te vinden), maar aangezien ik mij waarschijnlijk op glad warez-ijs ga bevinden zul je de rest zelf moeten uitvinden over hoe je deze cd kan kopieren (er van uitgaande dat je dat wilt doen, aangezien ze van Ubi waarschijnlijk eerst jouw eigen cdrom willen zien voor ze 'm vervangen voor een andere)
Met Alcohol 120% is het te backuppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104659 op 22-08-2004 00:35 ]

Pagina: 1