Toon posts:

BSplayer - systeem hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig hoop dat iemand een oplossing weet, maar onder het motto "niet geschoten is altijd mis" post ik mn probleem hier toch maar even.

Door Bsplayer lijkt mijn systeem (win 98) steeds te blijven 'hangen': als ik het programma installeer, start, deinstalleer, als ik een videobestand wil afspelen of als ik zelfs maar de snelkoppeling selecteer, blijft het muispijltje en daarmee ook alle andere processen die dan draaien een paar keer enkele tientallen seconden 'steken' :/ .
Ik heb geprobeerd oudere versies te installeren, maar deze geven hetzelfde probleem. Het rare is, dat dit een poos geleden niet zo was. Ik heb onlangs windows opnieuw geinstalleerd en nu is het mis. Geen idee wat er anders is dan voor de herinstallatie, volgens mij niets.
Misschien dat het feit dat zelfs het selecteren van de snelkoppeling naar het programma al zorgt voor een 'lag' iemand dit probleem doet herkennen...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik herken je probleem wel gedeeltelijk, in XP heb ik ook dat BSPlayer (dus niet hele systeem) blijft hangen zodra ik een filmpje open ofzo. Tien, twintig seconden later doet ie het dan wel weer, maar ja. Geen oplossing dus, wel een herkenning van je probleem ;)

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
dit ligt waarschijnlijk aan Nortin Antivirus. Sinds de nieuwe update van Norton gaat hij bij het opstarten van Bsplayer telkens eerst de exe checken op virussen wat dus enige tijd vergt. De oplossing is om de exe van Bsplayer bij de uitzonderingen te zetten. Deze kan je in de opties vinden van NAV onder het menu autoprotect.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem enkel met BSPlayer of zijn er ook andere programma's waarmee je hier last van ondervindt? :)

Verwijderd

Topicstarter
jos707 schreef op 21 augustus 2004 @ 16:29:
dit ligt waarschijnlijk aan Nortin Antivirus. Sinds de nieuwe update van Norton gaat hij bij het opstarten van Bsplayer telkens eerst de exe checken op virussen wat dus enige tijd vergt. De oplossing is om de exe van Bsplayer bij de uitzonderingen te zetten. Deze kan je in de opties vinden van NAV onder het menu autoprotect.
Bloemen voor die man! ;)
Ik gebruik McAfee VirusScan, maar toen ik de player bij de uitzonderingen zette, was het probleem opgelost. Bedankt!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Cudos to Jos707 :)
Dit rare probleem had ik ook op een van mijn machines (Win98SE en BSplayer 1.0 build 810). Na het toevoegen van bsplayer.exe bij de uitzonderingen was het opgelost.
Wat is hier aan de hand ? Is er bij BSplayer gebruik gemaakt van een bijzonder soort compressie of zo, waar de virusscanner zich langzaam doorheen moet wurmen ?

\edit 1
Ter controle even een online scan bij Kaspersky gedaan. Inderdaad meerdere compressie/encryptie lagen in die executable:
Scanned file: bsplayer.exe
bsplayer.exe - packed with PE_Patch
bsplayer.exe - packed with TeLock
bsplayer.exe - packed with PE-Crypt.BSP
bsplayer.exe - OK
\edit2
Tevens een ander probleem opgelost. Als ik bij geopende Opera 7.54en bsplayer startte, werd om onverklaarbare reden Opera afgesloten. Nu dus niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 21-08-2004 21:16 ]

Pagina: 1