Formatteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een 80gb maxtor schijfje met een 10gb partitie voor windows, als ik tijdens de windows 2003 setup wil formatteren blijft ie hangen op 8%.

Ik heb geprobeerd hem op NTFS en op FAT te formatteren maar dat maakt geen verschil. Ook in dos blijft ie op 8% hangen, hij geeft dan een error in de trent van "repairing allocation table"

Heb de partitie al weggehaald en opnieuw aangemaakt in fdisk maar dat maakt geen verschil.

Het vreemde is dat ik wel een quickformat kan doen, en het lukt dan ook wel om windows te installeren, maar ik heb niet het gevoel dat dat een stabiele install wordt.

Iemand meer info over dit probleem?

-edit: heb hem nu in m'n workstation geplugd en hetzelfde probleem (K:) : zie screen hieronder -

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/vaag.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door plakbandrol op 21-08-2004 15:26 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Ik heb ook weleens zoiets gehad op mijn 300mhz 6gig laptop. Duurde ong 15-30 min om dat te klaren. Hoe lang heb je gewacht? Want volgens mij duurt dat gewoon even.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meer info niet, misschien wel de mogelijke oplossing.

Ik zou de schijf met het tooltje van Maxtor 'Powermax', hier te vinden, een low level format doen. Daarmee zou het moeten zijn opgelost. Gelijktijdig kun je ook nog eens de HD testen voor alle zekerheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 21-08-2004 15:19 ]

ARME AOW’er

• plakbandrol
Maartenvs schreef op 21 augustus 2004 @ 15:14:
Ik heb ook weleens zoiets gehad op mijn 300mhz 6gig laptop. Duurde ong 15-30 min om dat te klaren. Hoe lang heb je gewacht? Want volgens mij duurt dat gewoon even.
ik heb hem een uur of 6 laten lopen, ben gister gaan slapen toen hij begon met formatten en toen ik wakker werd en ging kijken bleek ie nog op 8% te staan

• plakbandrol
GuardianAngel schreef op 21 augustus 2004 @ 15:17:
Meer info niet, misschien wel de mogelijke oplossing.

Ik zou de schijf met het tooltje van Maxtor 'Powermax', hier te vinden, een low level format doen. Daarmee zou het moeten zijn opgelost. Gelijktijdig kun je ook nog eens de HD testen voor alle zekerheid.
hmm ja moet dan maar, moet ik eerst 40gb aan data ergens zien onder te brengen

[ Voor 3% gewijzigd door plakbandrol op 21-08-2004 15:30 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Maar nu al dat Maxtor-tooltje geprobeerd? (al zal dat format wel wat langer duren want hij pakt de hele schijf)

Oeps, tegelijkertijd met jouw reactie gepost.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 21-08-2004 15:31 ]

ARME AOW’er

• plakbandrol
GuardianAngel schreef op 21 augustus 2004 @ 15:31:
Maar nu al dat Maxtor-tooltje geprobeerd? (al zal dat format wel wat langer duren want hij pakt de hele schijf)

Oeps, tegelijkertijd met jouw reactie gepost.
ik moet een floppy maken zegt ie, maar ik heb geen floppydrive.. zijn er geen windows varianten voor low-level formats?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bootable CD?

ARME AOW’er

• plakbandrol
hmm nouja dat moet dan maar
Pagina: 1