Toon posts:

[Win98] Driver USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleemstelling:

Het installeren van een Canon MPC200 lukt niet in Win98.
De drivers voor de USB zijn wel geinstalleerd (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/rh_flyboy/problem.jpg

Tijdens de installatie van de printer vraagt hij steeds de printer aan te sluiten, maar hij detecteert niet dat hij aangesloten is.

Bij een andere computer (win XP) werkt ie wel.

Kheb ook al enkele problemen gevonden via google maar geen die een oplossing bieden.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Probeer hem eerst eens los te koppelen, en pas in te steken als het installatieprogramma er om vraagt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

installeer de USB eens van je chipset drivers, nu hefet hij de standaard win98 drivers, miaachien dat die niet helemaal lekker werken met alle USB apparaten (onder 98 wilde dig nog wel eens een ramp zijn als je niet de jusite USB drivers had).

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
tot nu toe heb ik geen werkende usb 2.0 drivers voor win98 gevonden, dus als je wat hebt,.... tell me about it. microsoft heeft er geen drivers voor (laten) maken

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Boven zie ik een pci card & pci system management bus staan.
Onder de driver voor een pci usb card.
Ik neem dus aan dat je een los usb kaartje in je systeem het zitten.
Probeer daar de drivers eens van opniew te installeren of zoek eens bij de website van de fabrikant op geupdate drivers.
Ook download de chipset drivers van je moederboard eens.
In het boekje of op het moederbord kun je ziet van voor chipset je hebt.
Voor VIA drivers ga naar viaarena.com en download daar de drivers.
Afhankelijk van hoe oud het systeem is (en ik denk dus oud want je hebt een pci usb kaartje nodug) download dan voor VIA de wat oudere drivers, als de 4.35 versie

Verwijderd

Windows 98 Drivers moet door je moederbord/chipset fabrikant geleverd worden, Microsoft maakt ze niet ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:23:
Windows 98 Drivers moet door je moederbord/chipset fabrikant geleverd worden, Microsoft maakt ze niet ;)
Er zijn gewoon standaard USB drivers, maar die kunnen zoals in dit geval wel eens problemen geven, maar mobo/chipset specifiek zijn die dingen er idd niet

De TS zou dus op zoek moeten gaan naar USB1.1 drivers voor die poorten (ook al is het USB2.0, vaak zijn daar geen 98 drivers voor). Ben alleen bang dat je die niet kunt vinden.
Andere oplossing zou evt een pci USB kaartje met usb 1.1 poorten erop.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ik heb dit probleem met precies dezelfde printer(all-in-one) van Canon bij een klant gehad, heb als laatste mogelijkheid een PCI 'usb uitbreidingskaartje' erin gezet en opgelost was het probleem.
edit:
Het uitbreidingskaartje was geloof ik wel een USB2.0, maar goed die zijn backwards compatible.

[ Voor 25% gewijzigd door Vdub op 21-08-2004 19:04 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

USB Patch/driver van de fabrikant downloaden en installeren helpt... soms... niet altijd.

Wat voor moederbord is het?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vdub schreef op 21 augustus 2004 @ 19:03:
Ik heb dit probleem met precies dezelfde printer(all-in-one) van Canon bij een klant gehad, heb als laatste mogelijkheid een PCI 'usb uitbreidingskaartje' erin gezet en opgelost was het probleem.
edit:
Het uitbreidingskaartje was geloof ik wel een USB2.0, maar goed die zijn backwards compatible.
En als je 98 drivers hebt bij dat kaartje is het helemaal zeker dat het gaat werken :D

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Als je een Intel chipset hebt, kan je hiermee kijken welke het precies is.
ftp://aiedownload.intel.com/df-support/7355/eng/chipid.exe

Vervolgens moet je opzoek naar de 'INF Update Utility' voor desbetreffende chipset, daar zitten de USB Drivers in.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik neem aan dat je wel over windows 98 SE spreekt?
Windows 98 ondersteund pas sinds SE USB!

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 21-08-2004 19:43 ]

Pagina: 1