Toon posts:

Welk Geheugen? ( voor K8N neo plat..)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik was van plan om dit setje te kopen:

MSI K8N Neo Platinum nForce 3 Moederboard
AMD Athlon 64 3400+ ( boxed L2= 1 MB )
PSU: Targan 480 Watt

Ik weet dus niet precies welk memory ik moet halen, ik heb ook in de andere Thread gelezen over Stabiliteits Problemen etc met de K8N Neo.
( ik heb dus ook die .pdf gezien welke Memory zou moeten werken.)
Maarja omdat ik dus geen miskoop wil doen . wou ik dus vragen welk Memory ik het beste kan halen.
Ik zat eerste zelf te denken aan 2 X 512 MB ( PC3200) Infeneon Geheugen.
Als iemand hier ( uit ervaring of uit kennis ) kan vertellen welke geheugen ( 2 X 512 ) ik voor rond de 200 € het beste voor dit Mobo kan kopen.
Ben ik heel gelukkig :D

iig Harstike bedankt alvast :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:03:
( ik heb dus ook die .pdf gezien welke Memory zou moeten werken.)
En dat zijn? Je noemt hierna het Infeneon, stond deze in de lijst? En zo ja, welk type?
Ik zat eerste zelf te denken aan 2 X 512 MB ( PC3200) Infeneon Geheugen.
Als iemand hier ( uit ervaring of uit kennis ) kan vertellen welke geheugen ( 2 X 512 )
Infeneon is een prima merk, goed geheugen, niks mis mee, draait al jaren goed in mijn bak.
ik voor rond de 200 € het beste voor dit Mobo kan kopen.
Da's een kwestie van de Pricewatch raadplegen op tweakers.net :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk welk merk en type de producent van het moederbord adviseert. Eventueel kun je ook zoeken naar reviews en zien welkk merk en type er gebruikt wordt.

ARME AOW’er

• Han
  • Niet online

Han

Als je kijkt naar Infeneon geheugen, (512MB PC3200 DDR), dan zijn de kosten van twee reepjes (1024 totaal) nog geen € 160,00... :)

Als ik trouwens wat test doorlees op het internet dan zie ik dat de meeste test worden uitgevoerd met Corsair PC3200 DDR geheugen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Han op 21-08-2004 15:16 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor jullie reacties,
Die .pfd waar ik over sprak : http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7030/memory.pdf
Han schreef op 21 augustus 2004 @ 15:14:
Als je kijkt naar Infeneon geheugen, (512MB PC3200 DDR), dan zijn de kosten van twee reepjes (1024 totaal) nog geen € 160,00... :)

Als ik trouwens wat test doorlees op het internet dan zie ik dat de meeste test worden uitgevoerd met Corsair PC3200 DDR geheugen :)
Welk Type? ( linkje naar Pricewatch O-) ? )

Ik ga zelf nu ook nog ff wat Googlen ;)

Thnx

Greetz Vuur.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:25:
Welk Type? ( linkje naar Pricewatch O-) ? )
Klik eens op die € 160,00 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op 21 augustus 2004 @ 15:27:
[...]

Klik eens op die € 160,00 ;)
Ik bedoelde eigenlijk een Linkje naar de Corsair PC3200 DDR geheugen
waar jij het over had 8)7
Bedankt :)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Ik wilde zelf de Corsair 512MB DDR400, LED XMS, DDR400 Cas2 3200Pro voor €167,50 gaan kopen, maar realiseerde me dat OC een hobby is dat ik toch nauwelijks beoefen.

Ga nu voor Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select PC400 Cas 2.5 voor €107,50, vast wel goedkoper te krijgen.

Tenzij je OC zijn er nauwelijks verschillen. Ook verschillen tussen CAS2, 2.5 of 3 zijn bij mijn weten erg klein.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees bijvoorbeeld de revieuw van T-break.com over dit Moederboard + welke geheugen ze hier voor gebruikt hebben, http://www.tbreak.com/rev...mobos&id=290&pagenumber=6

In de tests ( Benchmarks ) hebben ze gebruik gemaakt van :
2 x 512MB Corsair XMS3502 v1.1 DDR-433 Memory Module

Nu kijk ik op Pricewatch maar ik kan dit type Memory niet vinden :S

op die revieuw ook :
Our Corsair memory works very well at the highest memory timings at DDR400 speeds and thus all benchmarks were conducted at 2.0-5-2-2 settings with DRAM Command Rate set to 1T

dus deze memory lijkt mij wel erg interresant :9

iemand enig ide war ik dit zou kunnen kopen ?

- thnx -

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:25:
Bedankt alvast voor jullie reacties,
Die .pfd waar ik over sprak : http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7030/memory.pdf
Wat is daar dan onduidelijk aan :?

Neem een van die reepjes als je zeker wilt zijn, zo niet ben je niet zeker en moet je afgaan op ervaringen van anderen die niet noodzakelijkerwijs overeen hoeven komen. Dat is het verschil tussen ervaring van Pietje en een garantie van de fabrikant :z

Enneh...

GoT Huisregels

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je niet onder iedere post Greetz te zetten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.