Toon posts:

iPod als harde schijf gebruiken onder Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik mijn ipod sinds kort ook voor bestanden en films, omdat ik het gewoon niet vol kan krijgen met liedjes

alleen heb ik nu een probleem
ik kopier dus bestanden en films over en plak ze bij de ipod

maar ik mg dan niet loskoppelen, ik klik dus eerst op hardware veilig uitwerpen
maar dan zegt hij dat ik het later moet proberen en nu niet mag/kan

als ik op Uitwerpen klik zegt hij dat ik nog bestanden afspeel terwijl dat niet zo is (ja ik weet het heeeel zeker)

kan ik dus mijn computer afsluiten en dan loshalen??? of zal hij hierom kapot gaan
als er een andere oplossing is graag

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Hij zal er niet stuk van gaan, maar je zou eventueel misschien wel wat dataverlies kunnen lijden.

Ik heb het probleem ook wel eens met USB-memorypens en andere MP3-spelers, wat sowieso scheelt is er zeker van zijn dat er geen vensters meer open staan van wat voor programma's dan ook die iets met je iPod te maken hebben (dus explorer-vensters (ik neem aan dat je Windows draait), Word enzovoorts).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb nog maar 4 dingen aanstaan...rechtsonder

internet, msn, ati en dat tekentje waarmee je de ipod kan uitschakelen
die is niet weg te halen

Verwijderd

ik haal hem er gewoon vanaf ookal staat die waarschuwing er, ik weet niet of dit wel goed is maar heb er geen problemen door gehad ofzoiets.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

wat Tarin bedoelt, is dat als je een venster van bijvoorbeeld Explorer open hebt staan, of net een schrijfactie of je iPod hebt benaderd, dat hij dan nog bezig is. Vandaar dat je dan die melding krijgt bij het loskoppelen. Je moet altijd even wacht, of in ieder geval alle vensters/programma's die wat met je iPod doen sluiten. Veilig uitwerpen is een must, omdat anders de data die je er naar toe schrijft corrupt kan raken. Ik heb het wel eens gehad met m'n usb stick, eruit trekken zonder uitwerpen, voila, hele usb stick vernageld, formateren was toen de enige optie.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Ik neem maar even aan dat het om Windows gaat, want de informatie die je geeft is wel erg schraal.

Helpt het als je enige tijd wacht (een minuut of twee) voordat je hem 'uitwerpt'?

Mogelijk is de iPod nog data aan het schrijven en vindt Windows al dat-ie klaar is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 16:07:
ik haal hem er gewoon vanaf ookal staat die waarschuwing er, ik weet niet of dit wel goed is maar heb er geen problemen door gehad ofzoiets.
Nou, daar zou ik toch maar ff mee uitkijken. Zolang het over XP gaat, gaat het bij mij ook OK, maar 2000 laat regelmatig nog wat achter in z'n schrijfbuffer wat je dus vervolgens onherroepelijk kwijt bent. :X

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 16:07:
Doodlink, je iPod zet de database open en zodra je je iPod eruit beukt, kan je DB corrupt raken..... mijn ervaring was dat de iPod geen nieuwe muziek er meer bij wilde zetten.

Overigens wel leuk dat meenemen van films enz, maar iedere keer dat je;'m aansluit gaat de batterij in werking en wordt 'ie geladen..... da's de manier dus om de batterij qua levensduur aan te tasten.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Ecteinascidin schreef op 24 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

Doodlink, je iPod zet de database open en zodra je je iPod eruit beukt, kan je DB corrupt raken..... mijn ervaring was dat de iPod geen nieuwe muziek er meer bij wilde zetten.

Overigens wel leuk dat meenemen van films enz, maar iedere keer dat je;'m aansluit gaat de batterij in werking en wordt 'ie geladen..... da's de manier dus om de batterij qua levensduur aan te tasten.
dat is dus niet waar, het kan geen kwaad om de batterij heel vaak kleine beetjes te laden, 10 keer 10% laden is gewoon 1 charge cycle, het is zelfs beter om bij te laden dan de batterij volledig leeg te trekken en dan vol te laden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

juist, MENSEN LEES NU EENS DE APPLE SITE GEWOON GOED DOOR!!!!!!!!!!!!
alles staat daar duidelijk te lezen hoor, in het nederlands...
Pagina: 1