[cross-platform] lan/intranet messenger*

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 19:15

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
ik zoek een lan/intranet messenger die het in ieder geval doet onder Win 98, Win XP en Linux (Slackware 10.0)

Lan Spirit zou er één kunnen zijn, maar die moet dan via Wine, en dat heb ik liever niet.
Het liefst natuurlijk freeware, Akeni valt dus af (shareware).

-edit-
topictitel is niet helemaal goed, dit was de bedoeling: [cross-platform] lan/intranet messenger

[ Voor 17% gewijzigd door nemesis_ op 21-08-2004 14:07 ]

Ook een cookie?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

amsn?

Multimonitor is relax :P

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
maar dat is toch meer zoiets als Trillian, dus met een account voor msn, icq ed en niet voor intranet, zoals Softros Messenger of Hermes Messenger?

Ook een cookie?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Gaim draait op zo'n beetje alles, en je kunt het gebruiken met alle mainstream messengerprotocollen en ook LAN-zut als Novell en SILC. Maybe is dat een optie, of zoek je echt een ding dat nauwelijks meer kan dan MS' net-send?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
ik weet niet of je Softros Messenger kent, maar dat is een gui met daarin de computers die online zijn (met naam van de gebruiker). naar die gebruikers kan je dan een berichtje sturen wat hij/zij dan als pop-up ziet.

het is wel wat meer dan 'net send'

maar ja, dat draait alleen in windows en niet eens via Wine

[ Voor 14% gewijzigd door nemesis_ op 21-08-2004 14:33 ]

Ook een cookie?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik wijzig de titel even in [cross-platform] lan/intranet messenger

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan Jabber hier uitkomst bieden, doordat er een eigen server gedraaid kan worden?
(Werkt onder GAIM)

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
TheGhostInc schreef op 21 augustus 2004 @ 16:46:
Kan Jabber hier uitkomst bieden, doordat er een eigen server gedraaid kan worden?
(Werkt onder GAIM)
is jabber 1 programma, want als je op hun website komt, dan staan er heel veel verschillende programma's waarvan er geen één een intranet messenger is (ik heb ze niet allemaal geprobeerd ;) )

Ook een cookie?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nemesis_ schreef op 21 augustus 2004 @ 19:57:
[...]

is jabber 1 programma, want als je op hun website komt, dan staan er heel veel verschillende programma's waarvan er geen één een intranet messenger is (ik heb ze niet allemaal geprobeerd ;) )
Het is een protocol, geen specifiek programma, maar op deze manier kun je een eigen server binnen je intranet opzetten, en daarmee alles stroomlijnen....
Want er zijn maar weinig messengers die werken zonder centrale server, al helemaal op een LAN....
Wie heeft tegenwoordig geen 24/7 internet maar wel veel mensen op een LAN zitten die allemaal met elkaar willen kleppen?
Pagina: 1