Toon posts:

2 partities Ghosten naar een grotere schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo fellow tweakers, :)

Ik heb een 80gb WD schijf met een partitie van 20 en van 60. (Hij moet weg voor garantie want hij tikt).

Kunnen deze partities overgezet worden op een GROTERE schijf (160gb)? En dan zodat het een partitie van 40 en van 120 wordt?? Ik wil natuurlijk wel me data houden :P

Ik heb Norton Ghost (DOS)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Mijn ervaring met Norton Ghost zegt me dat je dat kunt , maar dan moet je op je grotere schijf 2parties maken met exact dezelfde grootte als die van je oude schijf.

Met ghost ga je nml een image maken van een partitie dus dan kan je die achteraf gewoon op die andere schijf (andere partitie zetten dus).

Wat je ook kan doen is die schijf gewoon je pc hangen en alles overkopieren van data :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan.
Ghost pakt namelijk niet de absolute grootte maar de relatieve grootte van een schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 augustus 2004 @ 13:52:
Ja dat kan.
Ghost pakt namelijk niet de absolute grootte maar de relatieve grootte van een schijf.
Okay.. dan zou het dus helemaal geen probleem zijn...

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo fellow tweakers
Als 'fellow tweaker' heb je misschien zelf al even de help van Ghost erop nageslagen of eens even gegoogled ? Ik heb me twijfels erover, want bij google alleen al kreeg ik direct twee heel duidelijke pagina's die erover gingen, helemaal bovenaan nogwel.
Kunnen deze partities overgezet worden op een GROTERE schijf (160gb)? En dan zodat het een partitie van 40 en van 120 wordt?? Ik wil natuurlijk wel me data houden

Ik heb Norton Ghost (DOS)
Kan ik de inhoud van een kleinere partitie overzetten naar een grotere partitie ?
Ligt érg voor de hand dat dit 'zou kunnen', niet ?

Ghost kost dan eigenlijk al niets voor zo'n supertool, staat ie wel mooi te blinken op je schijf, en als het bijna hoogstnoodzakelijk is, vertrouw je volledig op anderen.
Download je even de help-file nog via Kazaa aub ?

[ Voor 11% gewijzigd door Mizitras op 21-08-2004 14:03 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat kan prima, je kunt zelfs de gewenste grootte opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op 21 augustus 2004 @ 14:02:
[...]

Als 'fellow tweaker' heb je misschien zelf al even de help van Ghost erop nageslagen of eens even gegoogled ? Ik heb me twijfels erover, want bij google alleen al kreeg ik direct twee heel duidelijke pagina's die erover gingen, helemaal bovenaan nogwel.

[...]

Kan ik de inhoud van een kleinere partitie overzetten naar een grotere partitie ?
Ligt érg voor de hand dat dit 'zou kunnen', niet ?

Ghost kost dan eigenlijk al niets voor zo'n supertool, staat ie wel mooi te blinken op je schijf, en als het bijna hoogstnoodzakelijk is, vertrouw je volledig op anderen.
Download je even de help-file nog via Kazaa aub ?
wat is dat? Google? Kun je dat downloaden met Kazaa?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 18:18 ]

Verwijderd

Gewoon Disk to disk pakken, dan zal hij alle partities van de eene naar de andere overzetten. Je kan de grote van de nieuwe partities kiezen. Dan moet de schijf wel leeg zijn. Anders partitie naar partitie, als de toegewezen partities op de andere schijf de data kunnen zetten ook geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
bedankt oom...

gooi dit topic maar weg
Pagina: 1