[VB6] [SQL] Meerder queries in een sql statement?

Pagina: 1
Acties:

• Ashtaroth
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 09:59
Ter inleiding:
Ik werk met VB6 op een SQL Server 2000 database.

Voor een intranet, moet er op een pagina statistiek gegevens worden getoond.
Deze statistieken worden met COUNT sql statements op gehaald uit een SQL database.

Nu kan ik meerdere keren vanuit een VB component de database aanroepen, maar dat lijkt mij bij een 20-tal COUNT queries niet logisch. Ik kan ook 20 COUNT queries in 1 sql statement stoppen, zodat ik 20 recordsets in een recordset krijgen.

Kan iemand mij vertellen wat performance technisch de juiste oplossing is? Heeft iemand hier eenzelfde probleem gehad? Een zoektoch heeft mij niets opgeleverd.

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Ik zou het met een stored procedure met parameters doen denk ik...

• Ashtaroth
Bedankt voor je reactie.

Ter verduidelijking. Ik werk sowieso met stored procs. De vraag is alleen, moet ik nu een 20-tal SELECT COUNT queries in 1 stored proc zetten of 20 verschillende stored procs.

Ik roep de stored proc aan vanuit een VB component: of 1-malig de database aanroepen en met next recordset statement de 20 recordsets doorlopen of 20 keer de database aanroepen?

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Als je een stored proc maakt met voor elke count een output parameter, hoef je maar 1 keer die sp aan te roepen.

Wat je misschien ook zou kunnen doen is alle count queries met unions aan elkaar plakken zodat je 1 recordset terug krijgt met een record voor elke count...

• Ashtaroth
Thnx.
Aan die meerdere output parameters had ik niet gedacht :Z .
Met unions werken was een optie die ik aan t bekijken was, thnx.
Ik ga beide ff proberen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Als je een stored procedure hebt die verschillende resultsets teruggeeft, moet je (denk ik, ik heb geen ervaring met VB6) niet perse met output parameters werken.
Je stored procedure zal verschillende resultsets teruggeven.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1