Beste Medetweakers,
Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een server welke een gbit doorvoer moet gaan halen.
Nu heb ik het volgende in gedachte:
- P4 3.0Ghz HT
- Abit AA8-DuraMAX óf Intel Serverboard (beide Gbit lan en S-ATA raid)
- 2GB Dual Channel geheugen
Nu kom ik de volgende schijven tegen welke mij interessant lijken:
- Maxline Plus 3
- Seagate Barracude
- WD Caviar
na het zoeken op de FP naar de MaxLine schijven kwam ik de volgende review tegen: http://www.storagereview....06/200406207B300S0_2.html
Daar zie ik de MaxLine Plus 2 erg goed scoren tegenover de rest kwa doorvoer.
Het zal hier dus gaan over een fileserver welke zonder problemen de Gbit doorvoer moet gaan halen en dat niet voor een piekje, maar dan gewoon bijvoorbeeld een uur lang.
Aan het RAID level dacht ik aan RAID 0+1, stukje data safety en erg snel, daar gaat het mij om.
De search hier op het forum leverde me weinig op, echte opstellingen van mensen zie je niet, vooral problemen dat hun netwerk slecht presteerd.
Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn met ervaringen rondom servers met een Gbit doorvoer en hier hun mening over kunnen uitspreken.
Ik wil rond de 300 a 400GB opslag hebben, mijn budget is 1500 a 2000 euro.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een server welke een gbit doorvoer moet gaan halen.
Nu heb ik het volgende in gedachte:
- P4 3.0Ghz HT
- Abit AA8-DuraMAX óf Intel Serverboard (beide Gbit lan en S-ATA raid)
- 2GB Dual Channel geheugen
Nu kom ik de volgende schijven tegen welke mij interessant lijken:
- Maxline Plus 3
- Seagate Barracude
- WD Caviar
na het zoeken op de FP naar de MaxLine schijven kwam ik de volgende review tegen: http://www.storagereview....06/200406207B300S0_2.html
Daar zie ik de MaxLine Plus 2 erg goed scoren tegenover de rest kwa doorvoer.
Het zal hier dus gaan over een fileserver welke zonder problemen de Gbit doorvoer moet gaan halen en dat niet voor een piekje, maar dan gewoon bijvoorbeeld een uur lang.
Aan het RAID level dacht ik aan RAID 0+1, stukje data safety en erg snel, daar gaat het mij om.
De search hier op het forum leverde me weinig op, echte opstellingen van mensen zie je niet, vooral problemen dat hun netwerk slecht presteerd.
Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn met ervaringen rondom servers met een Gbit doorvoer en hier hun mening over kunnen uitspreken.
Ik wil rond de 300 a 400GB opslag hebben, mijn budget is 1500 a 2000 euro.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Snow_King op 21-08-2004 14:19 ]