Bestands corruptie

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02
Inleding:

Ik heb een Workstation op Windows XP, een server op debian

Op m'n werkstation download ik bijvoorbeeld een backup O-) , deze staat in rars. Ik wil deze naar m'n server uploaden, om hem later nog eens te kunnen gebruiken.

In m'n Windows bak heb ik een Broadcom 440 100Mbit netwerkkaart.
In m'n linux bak heb ik 3Com 590B kaart zitten.

Probleem:

Als de backup in rar formaat op mijn server staat. En ik ga met QuickSFV de bestanden checken krijg ik allemaal CRC errors.

Oplossing?

Eerst dacht ik dat het een rotte hdd in m'n server was. Maar ik heb het naar alle 3 de hdd's, lijkt me sterk dat van het 1 op het andere moment 3 hdd's stuk zijn, vooral omdat ik nog wel gewoon goed kan werken op m'n server, en hij verder ook geen fouten geeft. Ook niet bij een hdd check op m'n hdd's in de server.

Daar komt nog eens bij, dat als ik een 1GB.BIN ga downloaden op m'n server, klopt de MD5 hash. Deze zou ook fouten moeten geven als het aan m'n hdd's zou liggen.

Vervolgens dacht ik, "misschien ligt het wel aan m'n ftp client of ftp server". Heb dus maar is samba afgeconfigureerd. Via de verkenner de backup naar m'n server gestuurd. Zelfde probleem.

Heb al een andere netwerk kabel gebruikt. Maar dit zou niets moeten uit maken, aangezien ik ook internet krijg via m'n server. Dan zouden dus de bestanden ook currup binnen moeten komen. Dit is niet het geval.

Op m'n windows machine is er geen probleem met CRC errors. QuickSFV loopt dan keurig door.

Zou je nog kunnen bedenken dat het aan QuickSFV ligt, echter wanneer ik de backup wil uitpakken, geeft hij in WinRAR ook fouten.

Zit een b'tje aan de grond. ...

offtopic:
ps. in de search kon ik wel dingen vinden met CRC errors, maar niet concrete oplossingen. Ik wist niet precies waar deze onder valt aangezien ik niet weet of het nu een WinXP fout is of linux.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Heb je die rar's zelf gemaakt...of komens ze ergens anders vandaan ?

Je trouwens een optie in winrar om de bestanden gewoon uit te pakken waarbij die de CRC fouten negeert. Bij misc ---> keep broken files.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Sa1
Cavie schreef op 21 augustus 2004 @ 16:33:
Heb je die rar's zelf gemaakt...of komens ze ergens anders vandaan ?

Je trouwens een optie in winrar om de bestanden gewoon uit te pakken waarbij die de CRC fouten negeert. Bij misc ---> keep broken files.
Nee, heb de rars niet zelf gemaakt, maar dat zou ook niets uitmaken. Heb er overigens bij gezegd dat ik die rars heb gedownload.

Voor het stukje over "keep broken files" so what? wat heb ik daar nu aan?? Dat lost mijn probleem toch niet op, of wel???

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Sa1 schreef op 21 augustus 2004 @ 16:39:
[...]
Nee, heb de rars niet zelf gemaakt, maar dat zou ook niets uitmaken. Heb er overigens bij gezegd dat ik die rars heb gedownload.

Voor het stukje over "keep broken files" so what? wat heb ik daar nu aan?? Dat lost mijn probleem toch niet op, of wel???
Nou, sorry dat ik reageer hoor..... maar misschien zal ik proberen het uit te leggen wat ik bedoel, als het dan nog niet naar je zin is mag je me nog een keer afbekken... :(

Het probleem zou pas raar zijn als jezelf rars maakt en dat ze dan allemaal CRC fouten aangeven. Ik neem aan dat je ze gewoon wilt uitpakken...een CRC fout hoeft helemaal niet te betekenen dat de bestanden niet goed zijn, als die dingen van bv. een newsserver afkomen komt dat wel vaker voor......
Dus als je ze gewoon wilt uitpakken, dan JA dan lost dat jouw probleem op. Wil je gewoon hebben dat je de CRC fout niet meer ziet dan zou ik eerst eens zelf wat rars aanmaken en op die pc zetten en kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Je hebt dan controle over welke winrar je gebruikt en het SFV bestand....als het van andere afkomt weet je toch niet precies wat ermee gebeurt is.......

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 21-08-2004 17:15 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Wat gebeurt er als je die rar bestanden weer van je server naar je werkstation zet. Heb je dan ook crc errors ? ja: gaat mis tijdens de kopieer actie naar de server, nee: uitpakken/checken over je netwerk veroorzaakt het probleem.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sa1 schreef op 21 augustus 2004 @ 16:39:
Mensen reageren niet om jou te pesten hoor - oftewel - reageer eens wat vriendelijker :)

Verder - je zou eigenlijk moeten uitsluiten of je probleem zijn oorsprong heeft op de server of op de client - heb je toevallig een 3e PC die uitsluitsel zou kunnen geven ? :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik neem aan dat de rar's ze op de workstation wel goed zijn? Als je op de workstation een filecompare doet van de rar-files met de gecopieerde rar-files op de server, wat komt daar dan uit?

Verwijderd

Je zou natuurlijk ipv een " backup O-) " gewoon naar de winkel kunnen stappen :/

Da's methode 1. Voor alternatieven: draai een memchecker om te kijken of je geheugen wellicht rot is. En als je je PC hebt overklokt zou je eens kunnen terugklokken of je vcore wat kunnen verhogen. Ook dat wil wel eens CRC-errors laten verdwijnen.

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Idd, bij het overklokken van je systeem kan een hele hoop mis gaan, zkr met ingepakte bestanden. Ik heb ooit eens een pc overklokt, en ik kon nooit een goede zipfile maken, of een zipfile normaal uitpakken. Altijd errors.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Sa1
Misschien heb ik iets te 'niet' vriendelijk gereageerd, dit komt waarschijnnlijk uit het feit dat ik hier echt al een poos mee zit, dan raak ik wat gefrustreerd, mijn excuus hiervoor.

Ik heb meerdere pc's op mijn netwerk zitten, als ik bijv met de 3e pc iets upload naar mijn server, is het zelfde verschijnzel schijnbaar. Wat duit op kei hard een probleem met m'n server.

Je zou dan simpel weg kunnen zeggen "je hdd's in je server zijn naar de klote", maar als ik dus een 1gb.bin download is de MD5hash goed... wat duid op een goede download...

nogmaals sorry dat ik zo bot reageerde.. puur frustratie :(, dat komt gewoon omdat ik 't echt niet meer snap..

offtopic:
excuus specifiek naar cavie, je probeert me te helpen en ik reageer zo bot, sorry

[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 22-08-2004 02:11 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je op je server toevallig een andere netwerkkaart voor het internet dan voor de rest van je netwerk? :)

Verwijderd

Upload je doormiddel van FTP .. ?? Zo ja, doe je het dan ook binair.

• Sa1
elevator schreef op 22 augustus 2004 @ 09:59:
Gebruik je op je server toevallig een andere netwerkkaart voor het internet dan voor de rest van je netwerk? :)
Nee, ik heb 1 extern netwerk kaart en 1 intern netwerk kaart. Die interne daar hangt m'n pc gewoon achter.
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 10:04:
Upload je doormiddel van FTP .. ?? Zo ja, doe je het dan ook binair.
Staat gewoon op Auto. Maar, wanneer ik via Samba upload (dus gewoon via de verkenner) gebeurt exact hetzelfde.

[ Voor 32% gewijzigd door Sa1 op 22-08-2004 14:08 ]

Verwijderd

Wat zijn de specs van je server? Heb je toevallig een moederbord met een wat oudere VIA chipset? Misschien heb je dan last van de VIA data corruption bug. Ikzelf had namelijk ook een server met een ouder VIA-chipset moederbord en precies hetzelfde probleem. De oplossing? Ik heb het moederbord gedumpt... Er zijn wel wat workarounds voor te vinden, maar geen van allen werkte bij mij.

Voor meer informatie: Google is your friend!

• Sa1
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:15:
Wat zijn de specs van je server? Heb je toevallig een moederbord met een wat oudere VIA chipset? Misschien heb je dan last van de VIA data corruption bug. Ikzelf had namelijk ook een server met een ouder VIA-chipset moederbord en precies hetzelfde probleem. De oplossing? Ik heb het moederbord gedumpt... Er zijn wel wat workarounds voor te vinden, maar geen van allen werkte bij mij.

Voor meer informatie: Google is your friend!
Het is idd een via based board. Zal even kijken, tnx iig

code:
1
2
3
4
   - PCI Delay Transaction = 0 (off) (Register 0x70, Bit 1)
   - PCI Master Read Caching = 0 (off) (Register 0x70, Bit 2)
   - PCI Latency = 0 (values between 0 and 32 *seem* to be safe,
        everything above seems to be *not* !)

Deze opties geven ze in verschillende stukken. Probleem is echter dat alleen PCI Delay Transaction te vinden is in m'n bios.

Die staat nu op 0, probleem is nog niet verholpen. Zat er natuurlijk dik in, ik ga even op zoek naar een bios update. Is een Soltek mobo.

Op een VIA VT82C686B chipset...

Heb er inmiddels ook al een andere IDE kabel in gehad, heeft ook niet geholpen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sa1 op 22-08-2004 19:31 ]

• Sa1
Mja, ben er vrij van overtuigd dat het, het probleem is van 686B shit. Damn heb ik weer. Moederbord omgeruild met iemand anders, zodat ik deze AMD der op kon kletsen.. heb je dit...

maar goed, voor Windows zijn dus gewoon rlx patches te verkrijgen. Nu heb ik alleen geen windows maar linux draaien op m'n server.

Ik kan niets vinden over patches voor Linux. :(

Enige oplossing lijkt dus, ... tjah weet eigenlijk niet.. Ander moederbord.... wat een gek*t..

Kernel 2.4.4 is supposed to fix this...

MMMMM ik heb een hogere kernel versie, dus eigenlijk kan dit het niet zijn.

uit demsg:

code:
1
Applying VIA southbridge workaround.

Mmm, ergens te achterhalen of dit ook daadwerkelijk is gebeurt?

[ Voor 24% gewijzigd door Sa1 op 22-08-2004 22:29 ]

Pagina: 1