Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fancontroller met groene led's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er fan controllers met groene led's??

Ik vindt er alleen maar met blauwe/rode led's.

En nee ik ben nog niet goed genoeg om er zelf één in elkaar te knutselen met groene led's :)

Verwijderd

Op m'n Aerogate 1 hier kan ik groen blauw en rood instellen. Op m'n Aergate II blijft het display blauw. De verlichting op de knop rechts kan je wel groen instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aerogate 2 gehad maar was er niet echt tevreden van.. en het LCD blijft altijd blauw

Ik heb nu zo'n Zalman rheobus al bijna een jaar, prachtig gerief, maar past niet echt bij men groene casemod :(

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

'k heb een super flower fanmaster, daar kan je de kleur van de lcd zelf instellen

de kleur van de draaiknopjes zijn wel blauw, maar dat zijn gewoon 5 3mm led's die je in principe zelf zou moeten kunnen vervangen (vraag iemand die ff kan solderen, die vind het dan vast een eitje)

www.nintendocasemods.com

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 12:28:
Ik heb een aerogate 2 gehad maar was er niet echt tevreden van.. en het LCD blijft altijd blauw

Ik heb nu zo'n Zalman rheobus al bijna een jaar, prachtig gerief, maar past niet echt bij men groene casemod :(
Dan kun je toch alléén de leds vervangen? Misschien zitten ze niet eens vast gesoldeerd, maar gewoon in een socketje geprikt, en dan kun je ze binnen een minuut vervangen :)

Verwijderd

Topicstarter
foto's:

http://www.ocaholic.ch/pi...almanluesteu/DSCN1162.JPG

http://www.pcextremo.cl/fotos/paneles/Zalman/zm-mfc1-b2.jpg

Op de eerste foto zie je het een beetje

Maar ik had ergens eens gelezen dat je voor elke kleur andere weerstanden nodig hebt?

Verwijderd

Dat is alleen zo als de spanning waarje ze op aansluit erg laag is, bij hogere spanningen, bv 12V maakt dat niet uit.

Neem twee uitersten, een rode LED met een drempelspanning van 1.6V en een blauwe met een drempelspanning van 3.5V, beide aan te sluiten op een spanning van 12V, waarde van de voorschakelweerstand is 470 Ohm.

Door de rode LED loopt er dan een stroom van 12 - 1,6 / 470 = 22mA
Door de blauwe LED loopt er dan een stroom van 12 - 3,5 / 470 = 18mA.

Beide keren zal je het verschil in helderheid niet of nauwelijks kunnen zien.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 12:46:
Dat is alleen zo als de spanning waarje ze op aansluit erg laag is, bij hogere spanningen, bv 12V maakt dat niet uit.
Maar ze zijn wel regelbaar eh.

Dus als ik met de fancontroller de snelheid naar beneden doe, dan gaat het ledje ook veel minder hard brandden...

Verwijderd

Ja, en?

Verwijderd

Ik heb deze laatst bij alternate gekocht,
Fancontroller
Heeft rode leds(12V) en groene (7V)

Verwijderd

Topicstarter
Dus kan ik gelijk welke groene led's kopen en die op dezelfde manier als mijn blauwe aansluiten?

Brakke webcam foto:

http://users.skynet.be/koenpje/Image023.jpg

Zoals je ziet heb je het leddje, dan een soort wit plastiek, en die gaat naar de printplaat

Zou echt niet weten hoe je het ledje eraf/eruit krijgt

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 13:38 ]

Verwijderd

De led zal wel gesoldeerd zitten op de print (kwestie van 2 pennen). Het plastic dient er dan voor dat de pennetjes geen kortsluiting veroorzaken bij gebruikers die het leuk vinden om te drukken op de leds...

Mocht solderen een probleem zijn: sommige electronicazaken willen (evt. voor een kleine vergoeding) best wel je leds solderen, en anders is er best wel een soldeertechneut te vinden in je lokale stad/dorp - bijv. een technische school, scouting of installatiebedrijf :)

Je kan er ook gele dopjes op zetten (blauw + geel = groen) ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik de Aerogate 1 tegengekomen, kan je als groen licht instellen, maar die bestaat niet in het zwart :'(

En ik heb alleen een grote soldeerbout, dus met zo'n groot stuk vanvoor dat warm word, zal daarmee niet gaan denk ik..

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:47:
[...]

Je kan er ook gele dopjes op zetten (blauw + geel = groen) ;)
Dat werkt OF helemaal niet, OF je krijgt maar heeeel weinig licht...

Leds geven maar een specifieke kleur uit, geen spectrum, als je die dan door een filter heengooit die maar een kleur doorlaat, en die kleuren zijn niet hetzelfde, dan word het in theorie compleet zwart.

Nu gebeurd dit niet, want zo'n filter is nooit 100% naukeurig, dus er zal wat licht doorheenkomen, maar ik betwijfel of dat nou echt zo groen is....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 12:28:

Aerogate 2 :( heb ik ook,ik kan de rpm wel naar beneden halen maar daarna niet meer omhoog :( moet ik de aerogate reseten bah :r

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 15:19 . Reden: rpm ipv rmp ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Aerogate 2 :( heb ik ook,ik kan de rpm wel naar beneden halen maar daarna niet meer omhoog :( moet ik de aerogate reseten bah :r
Dat is niet goed, terug brengen en garantie claimen, kijk maar ook ff in het aerogate II topic, zijn heel veel problemen mee.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Digital-DNA

Digital-DNA

http://www.ace-systems.nl...ls/SuperFlower//SF609.htm

hiervan is het echt kwestie van ledjes vervangen, frontkleurtje en lcd-kleurtje kan je zelf kiezen

alleen vraag ik me af... blauwe ledjes trekken meer stroom dan andere kleuren (toch?) dus als je doodleuk de ledjes vervangt door groene krijgen die misschien wel teveel stroom

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Meneer aard schreef op 21 augustus 2004 @ 16:13:
[...]

Dat is niet goed, terug brengen en garantie claimen, kijk maar ook ff in het aerogate II topic, zijn heel veel problemen mee.
Ja,maar ik heb zon zeikant kapoet gemaakt,hij zat al van af het begin losjes,daarna brak ie af.
Mycom zal daar echt geen gerantie op geven.

Verwijderd

Topicstarter
Digital-DNA schreef op 21 augustus 2004 @ 19:17:
alleen vraag ik me af... blauwe ledjes trekken meer stroom dan andere kleuren (toch?) dus als je doodleuk de ledjes vervangt door groene krijgen die misschien wel teveel stroom
Idd, die opmerking heb ik ook al verschillende gekregen...

Verwijderd

je kan toch ook gewoon de leds vervangen...? daar is toch niets verkeerd aan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 08:53:
je kan toch ook gewoon de leds vervangen...? daar is toch niets verkeerd aan
Dat is het juist. Sommige led's hebben andere spanningen dan anderen

• Digital-DNA

Digital-DNA

Dan ga je er vanuit dat iedere led appart 12v krijgt, maar ze kunnen net zo goed in serie staan of 5 volt krijgen.

Maar dat valt opzich wel uit te vinden met wat meten en desnoods vervang je gewoon de weerstand...

www.nintendocasemods.com

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Digital-DNA schreef op 23 augustus 2004 @ 13:27:
Dan ga je er vanuit dat iedere led appart 12v krijgt, maar ze kunnen net zo goed in serie staan of 5 volt krijgen.

Maar dat valt opzich wel uit te vinden met wat meten en desnoods vervang je gewoon de weerstand...
De leds gaan feller branden als de fan harder draait (zegt de TS zelf). Dus als ze in serie staan is dat erg knap ;)

of bedoel je in serie met de Fan? Dan loopt er wel een erge grote stroom door het ledje.

Gewoon de leds vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 23-08-2004 13:46 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1