Toon posts:

[WINXP] Raptor hd niet zichtbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een probleem.. ik draai windows xp op een raptor 36 GB SATA hardeshijf ,

ik heb een 2e hardeschijf van 160 GB waar ik games en muziek op heb staan, die heeft 3 partities.

toen ik eenmaal in het menu was van het formateren, zag ik tot mijn grote verbazing alleen de 160 GB hd, en niet de schijf waar ik windows op draai..

hoop dat iemand mij kan helpen

btw.. ik heb nu geformateerd op die 160 GB schijf , en daar staat nu ook windows op :S, nu zie ik helemaal niet meer mijn 36 HB schijf

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als je eerst eens SATA drivers installeert voor je verder gaat met Windows XP installeren ;)

(een duidelijke topictitel is ook wel gewenst, en het is serieus... ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door kamstra op 21-08-2004 12:16 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bij de installatie van WinXP word er in de eerste paar seconden onderin een melding gegeven dat je op F6 moet drukken als je apparte storagedrivers wil gebruiken.
SATA controllers vallen (vooralsnog) onder die apparte storagedrivers.
je moet even een floppy maken met de drivers voor jouw SATAcontrollers, en tijdens de installatie op F6 drukken, en je computer die floppy geven om drivers van te halen.
dan word die 36Gb Raptor disk wel zichtbaar en kan je er gewoon Windows op installeren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus gedaan... op F6 tijdens het installeren van xp.. maar dan staat ie er nog niet bij..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik verwacht dat jij je windows helemaal niet geinstalleerd hebt op je Raptor zoals je mischien wel denkt. Volgens mij is jou windows gewoon geinstalleerd op de 160gb en staat je raptor maar een beetje nutteloos stroom te vreten in jou computer.

Als je nu een werkende windows hebt, kijk dan eens bij apparaten beheer hoeveel harde schijven er aanwezig zijn.

ik heb ook je topic title aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door leon1e op 21-08-2004 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een floppy liggen... van mijn moederbord die is voor de sata schijven .. die heb ik er in gedaan.. en kon ik kiezen uit intel via en nog iets... nou ik heb dus een 64 amd moederbord van ABIT de kv8-max3 .. en me moederbord is VIA dus heb ik daarvoor gekozen, maar hij ziet nog niet

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt leonie! , maar ik kan die raptor dus niet vinden :( , bij het menu van het formateren

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kun je m uberhaupt in je BIOS terugvinden dan?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt bij aparaat beheer staat alleen die 160 GB schijf

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat zie je in je diskmgmt.msc dan?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Er gaat dus duidelijk iets mis met de f6 tijdens je installatie, zorg dat je een floppy krijgt met de juiste drivers voor de controller van je hd's doe deze flop erin tijdens de setup druk op f6 en zorg dat de drivers geladen worden.

Dit is je nu al zo vaak voorgedragen, verder voldoet je topic ook niet aan de gestelde eisen (uit de faq die je al vaker aangedragen is).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.