Toon posts:

Sound Blaster Live 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel erg ruis als ik een spel of een programma installeer. Ook als ik gewoon bestanden kopier van de ene map naar de andere, en ook tijdens het schrijven van een CD. Heeft iemand ook zo'n problemen. Als ik hem bij mijn broertje zijn computer inzet is er niets aan de hand, dan werkt ie perfect.

Mijn computer :
Mobo Luckystar met via apollo 5mvp3 chipset, amd-k6 2 450@550 mhz, 128 mb ram, 8,6 gb hdd, 52x creative, sony 8x 4x 32x cd rewriter, modem motorola 56k, netwerkkaart isa thrust, tnt2 diamond viper v770 32mb, diskettestation (natuurlijk), scsi scanner kaart, 200 watt voeding

Mijn broertje zijn computer:
DFI mobo met K6xv3 (mvp3) chipset, amd-k6 2 500 mhz, 64 mb ram, 512 mb hdd, netwerkkaart thrust isa, tnt2 vanta 32 mb, ook een diskettestation,sound blaster 128pci.
230 Watt voeding

Ik heb al geprobeerd om dma uit te schakelen voor alle apparaten (maar de computer werd daardoor erg traag) en het probleem was er nog steeds, ik heb in de bios memory hold 15/16 mb enabled gezet en dat hielp ook al niks. Zou het kunnen liggen aan de voeding aangezien ik er nogal erg veel hardware in heb zitten, eerder had ik al problemen dat mijn computer bleef vasthangen na het installeren van een tv kaart, ik kon dan zo'n 30 seconden kijken en daarna hing ie zich gewoon op, hij gaf geen kik meer. Dus heb ik die tv-kaart er maar uitgedaan
Wie kan mij helpen, want dat gekraak als ik iets installeer (terwijl ik mp3 muziek draai, dat moet ik erbij zeggen) is heel irritant. Tijdens Quake 3 met reverb aan bij de optie van de sblive 1024 kraakt het ook héél erg.

DDkiller
En iedereen moet het }:O installeren (lol)
:7

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

ik heb ook een viper 770 en een live 1024.
deze ruist ook wel een beetje, maar alleen als ik mijn versterker redlijk hoog heb staan en geen geluid aan het afspelen ben.
Maar sinds ik een andere voeding in mijn doos heb hangen ruist ie een stuk minder.

Geheugen-instellingen en DMA hebben alleen effect op de kwaliteit als je spellen aan het doen bent en je pecee gewoon domweg niet de snelheid heeft om het geluid netjes af te handelen, dus als hij ook ruist bij het gewoon kopieren van bestanden zit het ergens anders dan in de settigns lijkt me. ( ga ik er wel vanuit dat je dan ook geen muziek aan het afspelen bent, maar zelfs dan zou het niet mogen gebeuren)

Mischien is het storing op het kabeltje van de kaart naar de versterker/boxjes ????

1 ding wat ik wel geleerd heb van vroeger nog ... je geluidskaart & videokaart zover mogelijk van mekaar af in de pecee zetten, videokaarten gaven vroeger erg veel storing af waar DAC's erg gevoelig voor zijn.

Mischien dat een van de 2 bovenstaande problemen bij jou het geval is.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Microfoon ff uitzetten (bij volumeregeling), hielp bij mij