[XP] Gescheiden partitie's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
Na vele jaren ergernis, heb ik besloten een dual winXP oplossing te proberen. Deze bestaat uit een partitie A voor mn werk, met alle netwerkverbindingen uitgeschakeld zodat er geen spyware en andere zooi opkomt, en anderzijds een partitie B die ik kan gebruiken voor internet, programmas uitproberen ed zooi die je pc vertraagt. Partitie A moet aan B kunnen voor ad downloads te geraken, maar B mag NIET aan A kunnen, anders worden daar virussen ed op geinstalleerd.
Heeft iemand een idee hoe ik partitie A kan uitschakelen in de winXP geinstalleerd op partitie B?

ps: winXP op partitie B ziet partitie A als c: en partitie B als e: (dvd is d:)

al ruime tijd gegoogeld, maar dan kom je steeds op linux/windows problemen terecht.

Idiot outside.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

De een FAT32 partitie maken en de andere NTFS? De Fat32 partitie kan dan niet zomaar op de NTFS partitie komen met surfen...

(En als je met A op B komt en je draait een programma of install met een virus erin komt het nog op je A partitie dus veel nut zie ik er niet in. Heeft gewoonweg te maken met goede software downloaden en niks verdachts openen of dat je niet kent.)

[ Voor 51% gewijzigd door aXe op 21-08-2004 11:54 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23

pistole

Frutter

dus ehh... disk management? Drive letter verwijderen?
aXe schreef op 21 augustus 2004 @ 11:52:
De een FAT32 partitie maken en de andere NTFS? De Fat32 partitie kan dan niet zomaar op de NTFS partitie komen met surfen...
aangezien XP gewoon NTFS kan lezen, heeft dat geen zin.

[ Voor 73% gewijzigd door pistole op 21-08-2004 11:53 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Twee primaire partities maken. Dan zijn ze fysiek gescheiden. (volgens de theorie)

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
Axe: je hebt volkomen gelijk, maar het is te laat nu, de 2 XPs zijn al geinstalleerd op NTFS

pistole: hoe doe je dit precies ?

Idiot outside.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23

pistole

Frutter

riemerg schreef op 21 augustus 2004 @ 11:55:
Axe: je hebt volkomen gelijk, maar het is te laat nu, de 2 XPs zijn al geinstalleerd op NTFS

pistole: hoe doe je dit precies ?
XP NL?
config scherm -> systeembeheer -> computerbeheer (ofzo) -> disk management (ofzo). Daar de partitie die je niet wilt zien rechtklikken, en daar iets met "assign drive letters" doen.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/images/dm.png
En dan de assigned drive letter verwijderen. Ik ben nog geen spyware tegengekomen die zelf drive letters toevoegt...

[ Voor 21% gewijzigd door pistole op 21-08-2004 12:01 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Twee partities heeft totaal geen nut, immers kan ik van a nogsteeds bij b schrijven, en andersom..

fat32 heeft ook geen zin, want windows xp/2000 kan ze allebij met gemak inlezen, en beschrijven.

Wat de TS nodig heeft is een bootloader die a of b laad, en daarbij de andere 'verbergt'. :).

• riemerg

riemerg

Intel inside ...

Topicstarter
pistole : bedankt, dit is waarschijnlijk de manier hoe het moet, maar ik ben zo slim geweest de 'propere' XP partitie als primary, dus 'system', te installeren, dus die kan ik nu niet meer veranderen! Mijn fout dus, iig bedankt voor de snelle insteressante hulp!

Idiot outside.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik pas even je topic titel aan zodat hij binnen de policy valt: Windows Operated Systems Policy.

Verder ben ik van mening dat je dit prima had kunnen vinden in onze search: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart en ga ik dit topic dan ook sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.