Toon posts:

HELPPPPPPPPPPP

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een virus of een crash werkt mijn HDD niet meer en wordt hij niet meer gezien door de pc ,waarschijnlijk zijn de partities beschadigd hij staat vol met data en die wil ik graag terug wie heeft er raad in deze en hoe kan ik mijn data weer terug krijgen op mijn nw pc werk nu met XP maar ook die ziet die schijf niet helppp :'(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in de FAQ van dit subforum staat geloof ik een linkje naar een tool voor datarecovery.
ik raad je aan om de FAQ even door te nemen.

(je topictitle is ook niet bepaald conform de norm, en je topicstart is nogal kaal. wat heb je zelf al geprobeerd om het te fixen?)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wordt de hdd nog wel in de bios van de pc gezien :? maakt de hdd ook rare geluiden :?

A wise man's life is based around fuck you

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zo'n titel zegt helemaal niets en wordt hier niet op prijs gesteld.
NAast deze goede raad heb ik ook nog een tip voor je mbt tot je probleem: gooi hem een nachtje in de vriezer en probeer dan nog eens

...

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Partition Magic al eens geprobeerd? Misschien kan die je helpen anders moet je een Partition Recovery programmaatje gebruiken (ff Googlen).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 17:06

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Uit de faq :
Voordat je toevlucht zoekt op GoT:
Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
Logisch nadenken en gewoon proberen.
...
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!

De topictitel:

Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp of een interessante vraag en je wilt daar een topic voor openen. Neem dan even de tijd om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. Al is een topictitel met allemaal hoofdletters lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is: "HELP [iets] DOET HET NIET !!!" is dus niet de bedoeling.
Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [Win98] of [CD-ROM]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[XP] Doet het niet....." schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel is dus het halve werk.

De openingspost:

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel ter zake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
uit : Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Oftewel lees dit eens fatsoenlijk door en probeer het dan nog eens.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
aller eerst: Welcome @ GoT !
(tip: lees bovenstaande raadgevingen en replies even...)

ik denk dat je even de search moet gebruiken en zoeken naar een progje om verwijderde data terug te krijgen.

draait de schijf nog, en wordt deze nog gezien in je bios,...? en zit partition magic 8.0 hem nog??

Verwijderd

1. Blijf rustig
2. Maak geen veranderingen aan de schijf
3. Lees de Faq: OM FAQ / Beleid: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
4. Sluit de harddisk aan een andere PC en ga met bovenstaande info aan de slag.

Mocht je er met bovenstaande niet uitkomen, neem dan eerst de forumFaq door, zodat je een beter idee hebt wat wij van topicstarts verwachten. Zo mist er in dit topic nogal belangrijke info en specificaties. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 11:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.