Intel netwerkkaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nogal 'raar' probleem met de netwerkkaart in mijn pc, de netwerkkaart blijft happeren, dan doet die het wel, dan weer niet. Aangezien ik dacht dat het aan de Windows 2000 installatie lag (ik dacht aan spyware ofzo, want die netwerkkaart heeft daarvoor altijd goed gewerkt) heb ik de computer opnieuw geinstalleerd met XP (om de netwerkkaart te proberen, want als de netwerkkaart het weer doet gaat er mooi weer 2000 op). Maar ook hier doet de netwerkkaart het niet, telkens de melding 'Netwerkkabel niet aangesloten' en de kaart blijft haperen. Ik heb al een andere kabel gemaakt naar de switch maar ook dat is niet het probleem, een ander PCI slot helpt ook niet. Gezocht met google en op GoT maar een mogelijk antwoord op het probleem niet gevonden...

Is de netwerkkaart gewoon 'kapot' gegaan? (En zoja, zit er garantie op ondanks ik hem gekocht heb bij een ia?)

De netwerkkaart: Intel Pro/100+ Magement adapter
Proccesor: AMD Duron 1400Mhz
Mobo: MSI K7T Pro2

Misschien nog handig om te weten, dat bij mijn broers pc een paar maanden geleden ook het zelfde probleem had, op zijn Compaq P4 computer had de onboard Intel Pro/100 V desktop adapter? het zelfde probleem. Uiteindelijk is dat opgelost door de netwerkkaart uit te schakelen en een oude 3com PCI netwerkkaart erbij te zetten...

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Netwerk kaarten kunnen heel erg vervelend doen met net-niet de goede drivers. In de meeste gevallen dan heeft Windows 2000 of XP wel goede drivers maar enkele keren niet.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Maar de kaart heeft het altijd goed gedaan met de standaard Windows drivers, waarom zou die er dan opeens mee ophouden?