Toon posts:

HDD bevriezen na crash

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo het bedrijf van mijn vader heeft een HD crash gehad 8)7 . Hij heeft een IBM schijf die niet doorgebrand is, maar er schijnt een deel van de HD niet goed meer te functioneren. Zowel computerland als paradigit zeggen er niks meer aan te kunnen doen.

Er staan een delicate hoeveelheid aan belangrijke gegevens op. Weet er iemand een bedrijf die deze gegevens wél terug kan halen? Ik heb gehoord dat er bedrijven bestaan die dat op vriestemperatuur terug kunnen halen. Weet iemand daar meer over? en weet iemand een bedrijf die dat doet? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Joeri van der Worp

Verwijderd

daar ga je heel veel voor betalen, er zijn idd bedrijven die zich met recovery van data bezighouden, maar ik denk dat dit voor particulieren praktisch onbetaalbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz heel veel. Gelukkig is mijn vader geen particulier ;) de gegevens zijn echt delicaat! hij heeft er genoeg geld voor over. en ja wat is veel ? Het zal hem weinig interesseren denk ik zolang hij die gegevens maar terug heeft. Maar je weet geen adres toevallig? O-)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 10:04:
daar ga je heel veel voor betalen, er zijn idd bedrijven die zich met recovery van data bezighouden, maar ik denk dat dit voor particulieren praktisch onbetaalbaar is.
Hallo het bedrijf van mijn vader heeft een HD crash gehad.
offtopic:
Lezen is ook een vak appart...

Maar: http://www.harddisk-recovery.nl/ bied services aan zoals je die wilt hebben :)

Per geslaagde opdracht EUR 1.175,00
+ Per Gb capaciteit EUR 3,00
+ Per gerecoverde Mb #1) EUR 0,50
+ Per aanwijzing #2) EUR 50,00
#1) Tot en met 1Gb: = 0,50 EUR/Mb
1Gb tot en met 5Gb: = 0,40 EUR/Mb
5Gb tot en met 10G: = 0,30 EUR/Mb
10Gb tot en met 20Gb: = 0,20 EUR/Mb
20Gb tot en met 50Gb: = 0,10 EUR/Mb
Het meerdere boven 50Gb: = 0,05 EUR/Mb
#2) Indien u slechts een gedeelte van de schijf gerecovered wilt hebben, kunt u ons vragen slechts een gedeelte te recoveren. Wij brengen 50 Euro per "aanwijzing" in rekening. Als één aanwijzing telt bijvoorbeeld: "Alle .WP5 files", "De My Documents map", " De tweede partitie", "Alle documenten nieuwer dan 1 maart", "Alles behalve de systeeminstallatie" of een filenaam.

[ Voor 44% gewijzigd door Pannenkoekkie op 21-08-2004 10:09 . Reden: Prijslijst toegevoegd :) ]

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Ik heb een tijdje in een computerwinkel gewerkt, en heb regelmatig van klanten te horen gekregen dat een schijf die ten dode was opgeschreven,na een nacht in de vriezer gelegen te hebben, het nog heel even deed. Zodat je alsnog je info. kon backuppen.

Je kunt het proberen, maar wel op eigen risico.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

DickTator schreef op 21 augustus 2004 @ 10:10:
Ik heb een tijdje in een computerwinkel gewerkt, en heb regelmatig van klanten te horen gekregen dat een schijf die ten dode was opgeschreven,na een nacht in de vriezer gelegen te hebben, het nog heel even deed. Zodat je alsnog je info. kon backuppen.

Je kunt het proberen, maar wel op eigen risico.
bij mij werkte het niet. Ook een IBM.

Verwijderd

Ik heb ooit data kunnen redden van een harde schijf door hem open te maken en tijdens het opstarten een beetje tegen de de arm van de lees/schrijf kop te drukken. ( je moet dus de kant van de arm hebben die niet op de schijven zit )

echter de volgende dag wilde ik er nog wat afhalen , maar toen lukte het niet meer.

Dus zorg dat je een andere harde schijf al hebt aangesloten voordat je zoiets gaat proberen.

Succes

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:58

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 10:11:
Ik heb ooit data kunnen redden van een harde schijf door hem open te maken en tijdens het opstarten een beetje tegen de de arm van de lees/schrijf kop te drukken. ( je moet dus de kant van de arm hebben die niet op de schijven zit )

echter de volgende dag wilde ik er nog wat afhalen , maar toen lukte het niet meer.

Dus zorg dat je een andere harde schijf al hebt aangesloten voordat je zoiets gaat proberen.

Succes
het probleem is dan dat de meeste harde schijven daar DIRECT van kapot gaan, simpelweg omdat ze niet tegen stof kunnen... ze zitten niet voor niets zo goed dicht :S het advies wat jij nu geeft is niet erg slim, als je te hard drukt ofzo beschadig je zo EN de koppen EN de platters waardoor je kansen op recovery door een duur bedrijf flink afnemen... het kleinste stofje kan al funest zijn voor je drive
hopelijk denk je voortaan iets meer na voordat je zo'n advies geeft
hij heeft namelijk delicate data zegt ie, geen standaard windows installatie met een paar tweakjes die je zo weer kan downloaden :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bookmark www.google.com eens.

Zoek naar pak-em-beet "harddisk data recovery" en kies ervoor om te zoeken in het Nederlands :Y)
Overigens is de FAQ van dit subforum hier ook duidelijk over. Kijk onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.