Ik zit hier nu een PC te maken voor een collega... En ik kom er zelf even niet meer uit 
Specs:
Asus A7N8X-X Moederbord
512 MB PC-3200 Geheugen
AMD Athlon 2600+
De klacht is dat de PC op de meest rare momenten uitvalt. Ik waargenomen dat de CPU tempratuur (Zoals de bios aangeeft) een seconde of 5 na het opstarten al op 65 Graden zit. Ik heb zo zwaar het idee dat de PC 'denkt' te heet te zijn en kapt.
Op dit moment is de PC teruggeklokt van 1917 Mhz naar 1250 Mhz, op het moment dat ik de Clock Frequenty hoger zet dan 100Mhz gaat de PC namelijk baggeren. (Ofwel: Nu werkt het wel, alleen rete-traag)
Nou kan het dus het volgende zijn (naar mijn idee):
- Brakke Tempratuur Sensor op Mobo/Processor
- Een brakke koeler op de processor
- Slecht geinstalleerde processor (of slechte 'tandpasta' eronder)
Mijn vragen:
- Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?
- Valt op dit mobo de shut-down tempratuur aan te passen? (Kon ik nergens vinden in de BIOS, ook niet op Google)
Specs:
Asus A7N8X-X Moederbord
512 MB PC-3200 Geheugen
AMD Athlon 2600+
De klacht is dat de PC op de meest rare momenten uitvalt. Ik waargenomen dat de CPU tempratuur (Zoals de bios aangeeft) een seconde of 5 na het opstarten al op 65 Graden zit. Ik heb zo zwaar het idee dat de PC 'denkt' te heet te zijn en kapt.
Op dit moment is de PC teruggeklokt van 1917 Mhz naar 1250 Mhz, op het moment dat ik de Clock Frequenty hoger zet dan 100Mhz gaat de PC namelijk baggeren. (Ofwel: Nu werkt het wel, alleen rete-traag)
Nou kan het dus het volgende zijn (naar mijn idee):
- Brakke Tempratuur Sensor op Mobo/Processor
- Een brakke koeler op de processor
- Slecht geinstalleerde processor (of slechte 'tandpasta' eronder)
Mijn vragen:
- Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?
- Valt op dit mobo de shut-down tempratuur aan te passen? (Kon ik nergens vinden in de BIOS, ook niet op Google)