Toon posts:

Laptop problemen..ati 340m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben nieuw en ik heb een probleeem met me videokaart..in me laptop
(IGO 6209 van packard bell met een Ati 340M (64mb))

Laatst was ik op me broers laptop gegaan omdat CS source beta uit was.. dus ik d8 ffuh proberen... steam was dus aan het downloaden maar toen viel de laptop ineens uit...

ik d8 okay doet hij wel vaker.. dus ik start hem wel opnieuw op.
toen begon het allemaal.. hij kwam niet verder dan het windows logo en er kwamen allemaal lijnen door het beeld.. en soms starte hij helemaal niet eens meer op.. hij kwam nieens bij het bios scherm...
ik had dus na tientallen pogingen in veilige modus geprobeert om de drivers weg te gooien...(ik had drivercleaner gebruikt)

dat is nu gelukt.. meestal als nadat je je drivers weg hebt gegooit dan komt er later zo'n icoontje rechts waarna er dan staat.. nieuwe hardware gevonden ati 340M (bla bla bla)

maar dit keer kwam dit niet.. hij staat nu op vga modus
als ik dit uitzet.. dan start windows wel maar zie ik niets

ik heb al omega drivers en packard bell drivers geprobeert om te installeren maar... de omega drivers kunnen niet worden geinstalleerd omdat ik direct x 9 niet heb.. en hij kan me videokaart niet vinden..

en direct x kan ik niet installeren want het setup programma verschijnt wel in me balk maar meer dan ook niet.. ik heb dat ook met de PB drivers.. dus ik kan niks installeren... ik kan ook geen windows update installeren of media player (die heeft een error gekregen)

het is windows xp prof.. (was al geinstalleerd op de laptop)

als je dit erboven niet heb gelezen me probleem is
de laptop pakt de ati 340m kaart niet en blijft op vga modus staan (de kaart is niet doorgebrand ofzo)

en de setups van drivers verschijnen niet en als je bij systeem drivers wilt updaten of windows will updaten blijft hij hangen (reageert niet derest wel)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.. want nu als ik aan het surfen ben heb ik zeg maar 10fps dus stotterd ie.... als je een idee heb zeg het maar ik ben wanhopig :P want me broer komt zondag weer thuis en dan wil ik um eigenlijk wel gefixed hebbn..

het gaat om een IGO 6208
XP pro
2,4 GHz P4
60 gb
Ati 340m
448 sdram (terwijl er 512 inzit maar hij pakt maar 448 was allang )

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarom pak je je restore cd er niet bij en herstel je hem naar de status zoals je de laptop gekregen heb!? Elke laptop heeft tegenwoordig zoiets. Dan is je software probleem verholpen iig. Mocht je nog belangrijke data erop hebben, dan moet je die wel ff backuppen!

Die 448 mb klopt wel hoor. Je video geheugen gaat van je intern geheugen af. Dus 512 mb - 64 mb = 448 mb :)

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet waar ze zijn :+

kheb inmiddels direct x9 geinstalleerd.. via farcry alleen
8)7 meer kan ik niet meer doen..

thx.. voor je reply ik zal ze wel zoeken..
maar raak je dan niet je bestanden kwijt??

er staat hier 20 gig aan muziek
en er staan nog schoolprojecten
films... :'(

die kan ik niet zomaar ffuh ergens anders op zettn..

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je kan proberen ze even op een andere pc te zetten als je daar de ruimte heb, dmv een netwerkkabeltje. Mocht dat niet lukken dan kan je de cd's niet gebruiken nee, want zoals ik al zei: dan verlies je al je data, en dan zal je broer nog bozer zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
ja kheb het liefst dat hij er niet achterkomt :X
want dan krijg ik weer het gezeur van ''ja gvd als hier wat achterlaat maak jij het gelijk weer kapot verneuk je weer alles etc.. als je nog 1x me laptop aanraak krijg je een ****** hoek op je bek bla bla bla..

kben eerder bang dat me pa het niet te horen krijgt omdat hij weer een laptop moest kopen inplaatst van een nieuwe tv omdat me broer ging studeren waar die een nieuwe laptop voor nodig had (vorig was ie gekocht dus ook geen garantie meer ) dus dan krijg ik ook weer gezeik van hem omdat me broer ze schoolshit kwijt is geraakt }:O

alleen maar om CS te kunnen spelen :| terwijl ik ook een dagje kon wachten tot me computer terug was |:(

nog ideeen...?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je systeemherstel al geprobeerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
neej... kben bang dat hij weer gaat blijven hangen enzo en dat er strepen door het beeld komen...

want het duurde egt lang voor dat ik die drivers kon wegpleurden voordat hij opnieuw opstarte...

ik had toen ie nog zo vaag deed dus.. de strepen het vastlppen.. het wel geprobeerd maar toen hielp ut niet...

ik probeer het later wel...

kheb tot zondag :P :7

ik kom er ook net achter dat ik niet op steam kan ... ??
omdat iemand anders op me account zit?
leaked beta dan maar zoekn :r

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OK, als je geen systeem herstel wilt proberen, en dat is toch echt de enige oplossing, dan maar niet hè. Denk dat je dan verder weinig hulp kunt verwachten. Sterkte met de laptop van je broer.

/me Welkom op GoT trouwens * :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
tja.. het was te proberen..

ik denk dat ik morgen wel een xp cd haal bij een vriend van me..
mischien dat dat helpt

ik laat het wel weten als het is gelukt :P

kga maar eens slapen..

peace 2 all :P O+

Verwijderd

Topicstarter
was dus niet gaan slapen :P

maar ik had dus een virus... en had toen defragmenteren en spyware dingetjes aangezet...

kheb een systeem herstel gedaan en alles is nu okay..

alleen nu kan ik doom 3 niet meer spelen maar maakt nieuit..
CS s leaked beta doet het ook niet maar daarvoor ga ik wel naar die andere board

thx allemaal...
hier kan een slotje op

ik hou van jullie allemaal O+ ;)

• Pesticide
  • Laatst online: 01-02-2025
je beseft toch wel dat je geen 3d kaart hebt hoop ik maar een onnozel onboard ato kaartje dat 64 meg van je eigen ram neemt ( zelfs trager dan gf4 mx)

hoe jij farcry en doom3 draait willik niet weten 8)7
Pagina: 1