[WINXP] Sweex netwerk kaart drivers*

Pagina: 1
Acties:

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
ik heb een sweex netwerk kaart in een computer gezet met windows xp erop en deze pc heeft isa sloten en pci sloten, maar de sofware wil niet instaleren. ik denk dat het wat met die isa sloten te maken heeft. deze sweex kaart is op basis van de realtek RTL8129 pci kaart. weet iemand misschien wat er mis kan zijn

alvast bedankt,
nonan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil er niet installeren? software heb je niet echt nodig, enkel de drivers (en die RTL 8129 wordt standaard ondersteund door XP).
En waarom vermoed je de isa sloten?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:50

Tux

Het lijkt me handig als je wat meer informatie geeft over de specificaties van de PC, het geinstalleerde OS en de foutmelding(en) die je krijgt :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
welke os draai je? xp/200/98?? enz.. enz.. , vindt de pc zelf uitomatisch de hardware niet? dan hem 's proberen te zoeken bij hardware zoeken in configuratie scherm !! suc6

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik denk dat je het even moet proberen via > start > configuratie scherm > systeem > apparaatbeheer > en dan staat er vast nog wel ergens een "loos" pci device > dubbel klik hierop > tabblad stuurprogramma > stuurprogramma bijwerken < en laat hem dan op de plek van de drivers zoeken.

Groeten is niet nodig @got dan doen we altijd al :) Ik pas meteen even de titel aan, en verplaats het topic naar wos waar het thuis hoort.

En zoals de rest ook al aangeeft, geef eens wat meer info's over je pc en de configuratie daarvan. En omschrijf ook duidelijk de eventuele foutmeldingen.

Verder moet je dit eigenlijk ook even doorlezen voordat je nog een topic gaat openen.

[ Voor 28% gewijzigd door leon1e op 21-08-2004 00:38 ]

• nonan
ik vond het ook al een beetje vaag dat windows xp hem niet herkende... maar als ik de instalatie diskette erin doe en op setup druk dan komt er te staan dat de kaart geen isa sloten accepteert of iets wat daar op lijkt... en als ik bij apparaatbeheer kijk dan staat de netwerk kaart er wel met een geel vraagtekentje ervoor, maar als ik dan de software ervoor wil instaleren die op de diskette staat dan komt er te staan dat in het .inf bestand geen gegevens staan maar die staan er wel in als je het .inf bestand opent... nogal vaag dus

oja het is een pentium mmx met 80 mb ram en 2 gb hd

[ Voor 5% gewijzigd door nonan op 21-08-2004 00:43 ]

• leon1e
nonan schreef op 21 augustus 2004 @ 00:42:
En als ik bij apparaatbeheer kijk dan staat de netwerk kaart er wel met een geel vraagtekentje ervoor, maar als ik dan de software ervoor wil instaleren die op de diskette staat dan komt er te staan dat in het .inf bestand geen gegevens staan maar die staan er wel in als je het .inf bestand opent... nogal vaag dus
En als er zo'n vraagtekentje voorstaat, dan staat er bij het tabblad algemeen ook altijd een foutmelding wat staat er deze keer?

• nonan
dat hij niet geinstaleerd is... en als je dat wilt doen wil het niet

• Bulleteater
k denk dat k je probleem weet?, zit er al niet een netwerk kaart in de pc? of op het moederbord of gewoon los? want 2 netwerkekaarten met dezelfde chipset geeft een hoop problemen. k kan het weten :P

• nonan
er zit zeker weten nog geen netwerkkaart in alleen een modem die nog niet geinstaleerd is

• Bulleteater
de modem maakt niks uit, uuhmm en als je de netwerkkaart in een ander pci slot doet?

[ Voor 5% gewijzigd door Bulleteater op 21-08-2004 18:48 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Ga eens in je BIOS alle PCI opties aanzetten voor maximale PCI 2.1 compatibiliteit.

- Verwijder het apparaat uit Apparaatbeheer en laat em nog een keer detecteren door Windows (reboot)

- Stop de kaart in een ander slot (liefst niet PCI slot direct naast eventuele AGP)

- Zeker weten dat je de juiste drivers gebruikt? (WinXP mapje o.i.d.)

- WinXP zou deze kaart ook zonder de drivers van Sweex wel moeten kunnen vinden (vrij standaard Realtek chipsetje waar zowat alle nieuwere Windows versies wel drivers voor hebben).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• nonan
dat heb ik nog niet geprobeerd, k zal het morgen even proberen. maar ik ga nu eerst slapen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Oh en hoe draait WinXP op een PentiumMMX met 80MB en 2GB HD? :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• nonan
start niet snel op... maar voor de rest wil het best wel.. maaar ik had geen ander besturingssysteem daarom heb ik xp erop gezet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

limoentje schreef op 21 augustus 2004 @ 00:52:
Oh en hoe draait WinXP op een PentiumMMX met 80MB en 2GB HD? :D
Draaide het hier op een P90, 128MB ram. Boottijd van 90 sec maar werkte op zich best aardig (maar goed, hdd was 2.1 en 1.2 GB en daar stond en win2k en winXP op :D).

nonan
weet je zeker dat die netwerkkaart het wel doet?

• nonan
ja dat weet ik zeker want ik heb hem uit een andere pc gehaald en daar deed hij het dus wel, maar ik zal hem zo even testen. er komt als je de netwerk kaart erin doet en hem wilt instaleren alleen ethernet controller te staan, en niet realtek 8139 pci... wat wel zo hoort te zijn volgensmij. en als je dan doorklikt en bij het eindscherm komt dan staat er dat als hij met internet is verbonden dat hij dan de nodige updates download, maar de computer wil juist niet op internet

[ Voor 90% gewijzigd door nonan op 21-08-2004 12:45 ]

• leon1e
nonan schreef op 21 augustus 2004 @ 12:26:
ja dat weet ik zeker want ik heb hem uit een andere pc gehaald
Noman, ik wil je er nog even op wijzen dat we hier op got ook een beetje eigen inzet verwachten. Heb je bovenstaande tips al allemaal uitgevoerd ? :)

Als je dat gedaan hebt post dan je bevindingen hier, en gebruik evt. de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gifknop.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
Simpel: het KAN niet ben ik bang.

De nieuwere Sweex PCI kaartjes zijn met een realtek 8139D chipset.. 10Mbit kaarten van Sweex (8129) ken ik niet.

De pentium 1 die jij hebt heeft hoogstens PCI2.1, en die sweex kaarten hebben PCI 2.2 nodig.

• nonan
DJSmiley schreef op 21 augustus 2004 @ 12:47:
De pentium 1 die jij hebt heeft hoogstens PCI2.1, en die sweex kaarten hebben PCI 2.2 nodig.
in het foldertje staat : PCI bus specification V.2.1 (with cable), V2.2 or above compliant computer ethernet standards complies. maar wat word er dan bedoelt met "with cable"?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
en als je nou eens op de site van Realtek gaat kijken naar een 8129 driver?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

nonan schreef op 21 augustus 2004 @ 12:53:
[...]

in het foldertje staat : PCI bus specification V.2.1 (with cable), V2.2 or above compliant computer ethernet standards complies. maar wat word er dan bedoelt met "with cable"?
het enige kabeltje dat ik kan bedenken is de WOL-kabel :?

ik heb het trouwens ook wel eens: heel soms wil een realtek-chip gewoon niet installeren onder windows (hij accepteert geen enkele driver dan, ook geen generic), vraag me niet waarom. sweex heeft me inmiddels verzekerd dat het niet aan mij ligt, het komt soms voor. zal bij andere merken met realtek-chip ook wel zo zijn. waarom weten ze zelf ook niet.

mijn oplossing is dan altijd maar een hokkietokkie kaartje uit het verre oosten met een chip van een ander merk...
Pagina: 1